Va exista intotdeauna o cerere de consiliere si reprezentare juridica de calitate, dar modul in care consumatorii cauta servicii juridice s-a schimbat in ultimii ani, iar firmele de avocatura care nu tin pasul cu tendintele actuale vor fi in dezavantaj grav.

Aproape 75% dintre persoanele care cauta un avocat incep prin cautare online, 98% folosesc un motor de cautare si peste 70% viziteaza site-ul unei firme de avocatura inainte de a lua o decizie, potrivit National Law Review.

Pandemia Covid-19 inseamna ca consumatorii se bazeaza mai mult decat oricand pe serviciile online, iar companiile care nu tin pasul cu cerintele digitale din 2021 vor pierde cu siguranta clientii potentiali, angajamentul si vanzarile. Potrivit cercetatorilor de la Facebook, mai mult de jumatate din intreprinderile mici au crescut interactiunile online cu clientii si mai mult de o treime fac vanzari online in acest moment.

In plus, generatia milenara – care reprezinta cea mai mare populatie demografica – a imbatranit pana la punctul in care anumite servicii juridice sunt mai mult decat necesare. Acestea includ servicii de drept familial si servicii de drept imobiliar.

In calitate de fondator si CEO al agentiei de marketing digital Agent Promovator si Agent Promovator Intl., specializata in solutii de dezvoltare web si marketing digital, am lucrat cu mai multi avocati si firme de avocatura pentru a-si dezvolta brandurile online. Am putut observa cum profesia de avocat adopta anumite tendinte digitale si orienteaza clientii catre strategii care pot ajuta practicile de avocat sa creasca pe termen scurt si lung.

Numai in ultimul an, am lucrat cu mai multi avocati locali pentru a-si actualiza site-urile web de la landing-page-uri si site-uri web de prezentare la site-uri robuste, cu functionalitati personalizate si optimizare a motorului de cautare (SEO). Iata cele cinci strategii pe care le recomand clientilor mei legali:

1. Asigurati-va ca detineti site-ul dvs. web

Daca nu detineti 100% dreptul de proprietate asupra site-ului firmei dvs. de avocatura, ati putea pierde in afaceri. Poate parea tentant sa angajati o companie de design web bazata pe modificarea unor teme achizitionate online de la terte persoane, care pot conecta informatiile firmei dvs. de avocatura intr-un design de site web existent, dar aceasta abordare va poate impiedica sa va personalizati site-ul web si sa il adaptati la datele demografice vizate. Ar putea insemna, de asemenea, ca va trebui sa incepeti de la zero procesul daca vreti vreodata sa angajati o alta companie de design web.

2. Luati o abordare axata pe utilizator

Site-ul firmei dvs. de avocatura ar trebui sa se concentreze asupra persoanei care va viziteaza site-ul web – preocuparile, nevoile si intrebarile acestora. In 2021, este o buna practica sa folosesti un design centrat pe utilizator, ceea ce inseamna ca atat designul grafic, cat si continutul de pe site-ul tau ar trebui sa atraga utilizatorul si sa se simta personal focusat fata de continutul acestuia.

3. Investiti in SEO

In 2021, consumatorilor le place sa isi faca propriile cercetari atunci cand stabilesc cele mai bune produse si servicii pentru ei. O persoana care urmeaza sa investeasca in servicii juridice va folosi probabil un motor de cautare precum Google si va cauta rezultate si recenzii prin mai multe site-uri web inainte de a decide asupra unuia care le place. Este important ca site-ul dvs. web sa fie optimizat pentru motorul de cautare, astfel incat acesta sa apara pe prima pagina a rezultatelor motorului de cautare.

4. Utilizati Web Design Responsive

Consumatorii de astazi sunt mult mai predispusi sa foloseasca un telefon mobil pentru a cauta online si a accesa site-uri web decat pentru a utiliza un computer. Experienta mobila ar trebui sa fie prima prioritate in stabilirea unei prezente online credibile si atractive pentru firma dvs. de avocatura.

5. Utilizati Social Media

Retelele sociale nu sunt doar pentru marcile de stil de viata si divertisment. Facebook, Instagram si Twitter au devenit parti critice ale strategiilor de marketing pentru companiile din fiecare industrie. Consumatorul mediu petrece mai mult de sase ore in fiecare saptamana folosind social media. Prin angajarea directa cu adeptii, raspunzand la intrebari, comentand postari si solicitand feedback, firma dvs. de avocatura poate construi incredere si credibilitate.

Concluzie

Schimbarea peisajului economic si a obiceiurilor consumatorilor din 2021 inseamna ca firmele de avocatura trebuie sa adopte o abordare strategica a marketingului digital si a prezentarii online daca doresc sa ramana competitive.

Doresc o Evaluare Gratuita a Afacerii Mele Online