Hai sa vorbim
Berveni 48A, Bucuresti, Romania,
contact@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Colaborari
colaborari@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Back

Ce plan de afaceri si-ar fi dorit proprietarii de afaceri mici sa stie cand si-au inceput afacerea

Google News

Daca ati avea o masina a timpului pentru a va intoarce la momentul in care ati optat pentru un plan de afaceri, ce i-ati spune celui mai tanar dintre voi? Nu poti schimba trecutul, dar o parte din succesul unui antreprenor consta in transformarea greselilor tale in lectii valoroase din care tu si alti proprietari de afaceri puteti invata.

De la crearea unui plan de afaceri solid pana la a invata cum sa te protejezi de afacerile neloiale, iata sase sfaturi pe care antreprenorii de succes le-ar da celor mai tineri. Fie ca abia va incepeti afacerea sau ati facut si dumneavoastra cateva greseli, intrati in masina timpului alaturi de acesti proprietari de mici afaceri pentru a dobandi cunostintele care va vor ajuta sa va dezvoltati afacerea in viitor.

Plan De Afaceri

1. Aveti un plan de afaceri clar inainte de a incepe

Pentru Dan, scrierea unui plan de afaceri coerent inainte de a-si incepe afacerea cu spalatoria auto si cafenea ar fi putut sa il impiedice sa faca unele greseli costisitoare atunci cand a fost vorba de experimentarea marketingului sau de contactarea furnizorilor.

Un plan de afaceri va poate ajuta sa va identificati obiectivele, sa va definiti publicul tinta, sa va conturati strategiile de marketing si de vanzari si sa stabiliti termene realiste pentru atingerea obiectivelor. Initial, cand am inceput, nu am avut un plan de afaceri. Pur si simplu m-am aruncat si acest lucru a dus la o multime de greseli costisitoare”, a spus Dan.

Dan a impartasit faptul ca existenta unui plan de afaceri concret ar fi putut sa o ajute sa inteleaga mai bine ce strategii de marketing erau cele mai potrivite pentru publicul sau tinta si ce furnizori ar fi ajutat-o sa isi atinga obiectivele de afaceri stabilite.

Crearea unui plan de afaceri organizat si bine documentat va poate ajuta sa va ganditi la viitorul afacerii dvs. intr-un mod strategic si orientat spre rezultate. Daca nu sunteti sigur de unde sa incepeti, incepeti prin a afla cum sa scrieti un plan de afaceri de succes si ce intrebari ar trebui sa luati in considerare atunci cand il elaborati.

2. Nu trebuie sa o faci singur

Dan se bazeaza pe alti antreprenori pentru a-i oferi sprijinul de care are nevoie atunci cand se simte singur. Poate fi foarte stresant sa conduci o afacere si este esential pentru tine sa ai consilieri si mentori. Programul [Partener Agent Promovator] este foarte util, deoarece poti fi pus in contact cu oameni care se afla in aceeasi situatie ca si tine. Vrei sa simti ca esti inclus intr-o comunitate la care poti apela pentru ajutor. Si atunci iti spui: “Oh, nu sunt singur””, a spus Dan.

Epuizarea legata de munca este o problema serioasa care afecteaza toti antreprenorii. Potrivit unui sondaj Quickbooks, 29% dintre proprietarii de afaceri mici au declarat ca se simt in mod constant stresati din cauza muncii lor. O modalitate de a atenua o parte din acest stres este de a te sprijini pe cei din jurul tau, iar acest lucru nu inseamna doar cercul tau apropiat de familie si prieteni. Sistemul dvs. de sprijin ar putea fi, de asemenea, echipa dvs. de angajati sau alti proprietari de afaceri care pot relationa indeaproape cu ceea ce treceti.

Aflati mai multe despre cum sa depistati epuizarea unei mici afaceri si gasiti remediul potrivit pentru dumneavoastra.

3. Angajatii dvs. sunt acolo pentru a va sprijini

Oana, proprietar si designer principal al magazinului de flori Piata de flori George Cosbuc din Bucuresti, a declarat ca si-ar fi dorit sa stie ca afacerea sa functioneaza la fel de bine ca si angajatii sai.

“Pentru mult timp, am simtit ca trebuie sa fac totul”, a spus ea. Abia dupa ce a inceput sa se vada pe ea si pe angajatii sai ca pe o echipa mare si coerenta, presiunea a inceput sa se diminueze. La floraria de aici punem foarte mult accent pe roluri si responsabilitati, asa ca, cu cat mai multi oameni au un rol si stiu care este treaba lor si vor sa isi asume in mod independent responsabilitatea pentru proiecte, cu atat mai mult succes se obtine. Si apoi, in calitate de proprietar al afacerii, pot sa ma concentrez asupra lucrurilor care servesc scopului meu mai mare si care imi plac cu adevarat.”

Pentru Mihai Florea, fondator si proprietar al afacerii de antrenamente personale Classic Gym Colentina, faptul ca a invatat ca nu poate fi expert in toate domeniile a insemnat sa angajeze oameni pentru a umple golurile. Angajarea unui manager de social media care sa se ocupe de aspectele online ale afacerii sale i-a oferit mult spatiu de manevra pentru a-si concentra eforturile pe administrarea afacerii. Sa incerc sa gestionez social media, sa incerc sa fiu antrenor personal, sa incerc sa gestionez si o afacere si sa aduc si alti membri ai echipei si alti antrenori… totul era prea mult”, a spus Mihai.

Acum, am un manager de social media. El se ocupa de conturile noastre social-media, de toate mesajele noastre prin e-mail si chiar si numai faptul ca poti sa iei un singur lucru de pe cap [este atat de util]. In acest fel, iti poti concentra energia acolo unde trebuie sa fie concentrata, in loc sa incerci sa faci totul de unul singur si apoi, intr-un fel, totul are de suferit din cauza asta.”

In timp ce ideea de a renunta la controlul complet asupra tuturor aspectelor afacerii tale poate fi descurajanta, exploreaza acest ghid de delegare care te poate ajuta sa faci procesul putin mai usor.

4. Nu trebuie sa fii intotdeauna un tip de treaba

Anisia , proprietara cafenelei One Stop Caffe din Bucuresti, a invatat pe pielea ei ca, fiind o mica afacere detinuta de o femeie, poate fi adesea considerata o tinta usoara. “In orice industrie, cred ca atunci cand vezi o femeie care este draguta si usor amabila cu tine, se profita de aceasta amabilitate. Este doar o lume foarte nedreapta, asa ca ar trebui sa faci tot ce poti pentru a te proteja”, a spus ea.

Pentru Anisia, aceasta protectie inseamna sa fie ferma in ceea ce priveste preturile cu furnizorii si sa se asigure intotdeauna ca colecteaza informatii detaliate despre orice companie terta pe care o foloseste. “Este important, atunci cand faci ceva tranzactional, sa ai totul clar in scris pentru a obtine autorizatia corecta. Simt ca o multime de intreprinderi mici, nu doar eu, primesc partea teribila a batului atunci cand vine vorba de a lucra cu intreprinderi terte si parteneri mai mici. Eu le spun clar: “Ascultati, nu ma joc cu ei. Eu sunt sefa femeilor'”.

Dar a fi atent nu este o modalitate infailibila de a te asigura ca nu vei avea niciodata parte de o afacere proasta. Cand Giulia si-a deschis magazinul de bijuterii Giulia Kult, unele dintre cele mai grele obstacole pe care le-a intampinat au venit din cauza faptului ca a fost exploatata financiar. Cel mai bun sfat al ei pentru atunci cand se intampla acest lucru? Ridica-te si mergi mai departe.

“Am fost inselata de multe ori. Am facut afaceri proaste pentru ca sunt femeie, pentru ca eram naiva, pentru ca nu cunosteam unele preturi. Si chestia este ca nu m-am complacut in asta. Mi-am spus doar: “Bine. Sa stii mai bine, sa faci mai bine'”, a spus ea.

5. Profitati de platformele online pentru a va comercializa afacerea

Cezar Mihailescu, fotograf si fondator al Cezar Mihailscu Photography, si-ar fi dorit sa fi stiut cat de important este sa construiasca prezenta online a afacerii sale pentru piata americana. Un raport Zippia 2023 a constatat ca 81% dintre cumparatori cerceteaza afacerile online inainte de a face o achizitie. Ganditi-va la prezenta online a afacerii dvs., cum ar fi pagina dvs. de afaceri Yelp, ca la prima impresie pe care o are un client despre dvs. Lucruri mici, cum ar fi sa va asigurati ca pagina dvs. este completa cu fotografii sau sa evidentiati recenzii care reflecta cu exactitate afacerea dvs., pot contribui mult la alegerea unui client de a-si cheltui banii pe dvs., mai ales ca 90% dintre utilizatorii Yelp isi compara optiunile inainte de a decide sa mearga cu o afacere.

“Mi-as fi dorit sa stiu ca exista o platforma precum Yelp pe care as fi putut sa o folosesc in beneficiul meu. Cand am inceput, pur si simplu nu prea existau recenzii online sau, daca existau, erau foarte putine. Nu exista o platforma care sa iasa in evidenta”, a spus Cezar. “Asa ca principalul meu lucru este cu siguranta sa te concentrezi pe credibilitatea ta online. Este atat de important ca oamenii sa isi faca o idee despre munca ta sau despre personalitatea ta.” Transmiterea clara a vocii si a identitatii brandului afacerii dvs. se poate face prin mai multe moduri si poate fi la fel de simplu ca si actualizarea site-ului dvs. pentru a reflecta propria personalitate si stil.

Nu sunteti sigur cum sa va duceti pagina Yelp la nivelul urmator? Iata un ghid usor de parcurs care va invata toate elementele de baza, cum ar fi sfaturi pentru utilizarea functiilor gratuite disponibile pe platforma, precum si modalitati de a va conecta cu utilizatorii Yelp care va cauta afacerea.

Ce inseamna consultant in marketing

6. Cercetati-va comunitatea

Ana Maria si-a deschis salonul de manichiura Destina Center in 2019 si, desi a trecut mai putin de un an de cand si-a inceput afacerea, un lucru pe care l-a invatat in ultimele luni este cat de crucial este sa cercetezi comunitatea si cartierul in care urmeaza sa te angajezi.

Potrivit lui ana Maria, a intelege cine sunt clientii ei este o parte cruciala pentru a oferi servicii stelare. Deoarece afacerea ei se afla in zona Pipera, Bucuresti, Ana Maria a vorbit cu clientii ei pentru a intelege mai bine ce preturi sunt dispusi sa plateasca oamenii de afaceri, precum si care sunt tendintele viitoare in materie de unghii pe care le cauta. Ea a spus ca este important sa intelegi clar perspectiva clientilor pentru a le oferi exact ceea ce au nevoie.

Sfatul lui Ana Maria? Folositi social media pentru a va face o idee despre cum este comunitatea dumneavoastra si cum va puteti integra in ea. “Locuiam in oras [Bucuresti], asa ca Voluntari era un fel de noutate pentru mine. Am cautat o multime de conturi de Instagram care aveau comunitati de afaceri mici din Voluntari si am folosit si Facebook. De asemenea, am vorbit mult cu clientii mei obisnuiti si i-am intrebat despre Voluntari in general”, a spus ea.

Cercetarea pietei tinta poate parea un cuvant complicat, mai ales daca nu aveti multa experienta in marketing. Cu toate acestea, exista o multime de resurse online pentru a va ajuta sa incepeti sa va familiarizati cu elementele de baza ale acesteia, iar odata ce intelegeti care este publicul tinta, este mult mai usor sa stiti cum poate afacerea dvs. sa umple golul de ceea ce cauta clientii. Cititi mai multe despre cum sa va definiti publicul tinta si cum sa efectuati studii de piata cu un buget redus si nu in ultimul rand care sunt componentele majore ale unei strategii de marketing.

Mario Grigorescu este lider in cautarile organice Google ca si Consultant in Marketing Online si este Specialist Certificat Google si MOZ, iar mai nou este lider de audienta pe platforma LinkedIn, cu o experienta de peste 15 ani, intr-o gama larga de sectoare de activitate, inclusiv: agentii, antreprenoriat, fashion, auto, caritate, servicii financiare, servicii funerare, sanatate, retail, turism, pharma, afaceri mici si mijlocii, bloguri sau publicatii online si comunicate de presa.
Actualmente ofera servicii profesionale de consultanta online si optimizare a motoarelor de cautare (SEO) sau a locatiilor de business in Google Maps (Local SEO) alaturi de strategii de promovare si crestera organica cu rezultate vizibile in Google inca din prima luna de colaborare.

Obtineti un Audit SEO Gratuit chiar acum!

Mario Grigorescu
Mario Grigorescu
https://agentpromovator.ro
Numele meu este Mario Grigorescu și sunt Consultant in Marketing Online si Expert SEO, iar din punct de vedere personal sunt biker, cinefil si pasionat de tehnologie. In urma cu 10 ani am fondat Agent Promovator, Agenție de Marketing Online Premiată. Alături de echipa mea, am ajutat peste 250 de companii din diferite domenii industriale (educație, e-commerce, HoReCa, transporturi, auto, fashion, medicina si retail) să își crească vizibilitatea in cautarile organice, pana in Prima Pagina Google și să dubleze profitul afacerii lor. Actualmente ajut firmele mici si mijlocii cu servicii de Consultanță in Marketing Online și Optimizare SEO pentru a obține trafic organic și vizibilitate online in Prima Pagină Google!

Acest site foloseste cookieuri pentru imbunatatirea experientei vizitatorilor. Declaratie Cookies