Hai sa vorbim
Berveni 48A, Bucuresti, Romania,
contact@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Colaborari
colaborari@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Back

Top 10 tendinte de marketing digital care trebuie incluse in strategiile din 2024

Google News

Publicarea de videoclipuri dragute, plata pentru reclame, cumpararea de sectiuni de blog si obtinerea de autoritate pe Facebook a fost o modalitate buna de a face Marketing Digital candva. Acum, jocul s-a schimbat drastic. Platformele, tehnologia integrata, comportamentul utilizatorilor, asteptarile, dar si modelele de afaceri au evoluat in timp. Asadar, modul de marketing ar trebui sa evolueze si el.

Marketing Digital

In acest articol, am implementat o lista cu cateva tendinte viitoare de marketing digital care vor functiona in 2023. Unele dintre ele sunt noi, altele au evoluat, iar altele revin in actualitate.

Haideti sa intram in Top 10 tendinte de marketing digital in 2023

1. Cresterea numarului de evenimente virtuale

Pandemia a adus o schimbare majora in modul de desfasurare a evenimentelor. Inainte de Covid, evenimentele live erau principala cale prin care marketerii se conectau cu clientii – acum, totul s-a mutat catre intalnirile online. In timpul pandemiei, companiile si agentiile au fost nevoite sa anuleze evenimentele live, dar acum seminariile online, escape room-urile virtuale si conferintele la distanta au devenit noua norma.

Aceasta schimbare a modificat modul de abordare a potentialilor clienti de catre companii si organizatori de evenimente. 71% dintre profesionistii din domeniul evenimentelor din SUA includ in evenimentele virtuale o sectiune de intrebari si raspunsuri, chat si alte caracteristici interactive. 69% desfasoara evenimente in format webinar. In plus, cartile de vizita inteligente au devenit noul obiectiv care se imparte in timpul evenimentelor virtuale. Popularitatea evenimentelor virtuale a ramas aceeasi chiar si dupa pandemie.

2. Marketingul omnichannel

Modul de utilizare a mediilor digitale este diferit pentru fiecare persoana. Unii consumatori o folosesc pentru a citi articole si stiri legate de domeniul si interesul lor, in timp ce altii o folosesc pentru jocuri si divertisment. Dar, exista ceva comun intre toti utilizatorii. Acestia folosesc o platforma comuna de social media. Daca reusiti cumva sa va loviti de retelele lor de socializare, ii puteti converti in clienti.

S-ar putea sa pierdeti informatii si flux daca va limitati interactiunea cu clientul dvs. printr-un singur canal. Nu veti putea sa vedeti ce spun despre dvs. pe un alt canal. S-ar putea sa va aprecieze serviciile pe Instagram si sa scrie pe Twitter despre raspunsul dvs. lent; acest lucru va va imbunatati serviciul pentru clienti.

In loc sa folositi mai multe canale, treceti la omnichannel pentru a va urmari clientii.

3. Mobile First si aplicatiile web progresive (PWA)

77% dintre cautarile mobile au loc acasa si la birou, in timp ce 17% dintre cautarile mobile au loc in deplasare. 55% dintre conversii au loc in prima ora de la cautarea pe mobil. A fost o vreme cand laptopurile erau considerate portabile, acum, avand in vedere omologul lor – smartphone-urile, laptopurile se dovedesc a fi grele si voluminoase.

Majoritatea utilizatorilor folosesc smartphone-urile pentru a se conecta la internet, deoarece sunt mai portabile, mai usoare si incap usor in buzunar. Conform Google Analytics, utilizatorii prefera aplicatiile in locul site-urilor web statice si dinamice. Google a implementat indexarea mobile-first la 1 iulie 2019. Acest lucru inseamna ca site-urile web vor fi clasate in functie de performanta pe dispozitivele mobile. Aplicatiile web progresive sunt pur si simplu pagini web concepute pentru a se comporta ca niste aplicatii.

4. Cresterea numarului de cautari vocale

China a raportat ca 51% din totalul cautarilor provin din cautari vocale. SUA se situeaza cu 24% cautari vocale. Potrivit unui raport realizat de Cabalys in 2019, piata globala de difuzoare inteligente a atins pragul de 20,7 milioane de unitati in primul trimestru. Cele mai recente date ale studiilor de piata arata ca piata de cautare vocala va creste in viitor. Utilizatorii gasesc cautarile vocale usoare si se obisnuiesc cu asistentii AI precum Alexa, Siri si Cortana.

Cifrele scazute din SUA sunt rezultatul preocuparilor clientilor cu privire la cautarile vocale. 42% dintre consumatorii din SUA sunt ingrijorati de securitatea lor, in timp ce 31% sunt ingrijorati de posibilitatea de a comanda un articol gresit. 26% si-au aratat ingrijorarea cu privire la comandarea mai multor comenzi duble.

Tineti cont daca acesti clienti sunt sau nu clientii dvs. tinta.

5. Experienta realitatii augmentate

Realitatea augmentata imbunatateste experienta utilizatorilor prin inserarea de obiecte digitale intr-un videoclip in timp real. Aceasta tehnologie nu numai ca le ofera utilizatorilor o experienta cool, dar o puteti folosi ca loc de marketing prin inserarea numelui marcii dvs. Este o buna cascadorie de marketing digital pentru a-i determina pe clienti sa initieze si sa poarte o discutie despre marca dvs.

Agentii de marketing pot folosi aceasta experienta imersiva sub forma de jocuri. Pokemon go a fost un exemplu printre multe altele. Jocul a amestecat jocul, filmul, anime-ul si modelul de afaceri intr-unul singur. Aceasta platforma poate fi conceputa ca un model freemium generator de venituri. Mai intai, aduceti clientii pe platforma si apoi introduceti marfuri si achizitii in aplicatie.

6. Marketing nativ

Probabil ca ati intalnit plasarea de produse intre videoclipuri si filme. Acestea se numesc reclame native. Mai mult decat atat, ele arata ca o parte a continutului decat ca o reclama. Reclamele traditionale sunt enervante, iar oamenii le urasc. Ele sunt intruzive si, de cele mai multe ori, nu au nicio legatura cu publicul care le priveste. Potrivit unui raport realizat de Digital Information World, 47% dintre utilizatorii din intreaga lume folosesc blocante de reclame.

In timp ce reclamele native sunt incorporate perfect in continut, ele nu par enervante. Mai degraba decat sa para ca fac parte din marketingul de continut. Vedem masini si ceasuri de lux intr-o scena de urmarire dintr-un film de actiune care pot parea parte a scenei – dar, de fapt, sunt plasare de produse.

Marketingul nativ nu este nou pe piata, dar companiile trebuie sa invete cum sa le foloseasca mai bine.

7. Cresterea in marketingul B2C

52% dintre companii scriu si mentin bloguri pe site-ul lor. 40% dintre ele genereaza lead-uri prin trimiterea de buletine de stiri prin e-mail, iar marketingul prin e-mail ofera cel mai bun ROI. 36% dintre companii organizeaza evenimente live, in persoana, iar 40% dintre ele publica carti electronice si postari pe retelele sociale. De ce se intampla toate acestea? Pentru ca exista o crestere a marketingului B2C in detrimentul celui B2B. Vanzatorii si consumatorii folosesc aceeasi platforma si impartasesc aceleasi metode de tranzactionare. Marketingul B2C a fost mai usor si mai rapid decat cel B2B.

Ganditi-va ca primiti mostre de sos pentru paste fainoase si mostre de inghetata si ca puteti sa le experimentati inainte de a cumpara produsul. In mod similar, in afacerile Saas si in industria SaaS, marcile ofera incercari gratuite pentru o anumita perioada inainte de a achizitiona o versiune completa.

8. Evenimente in persoana

Realitatea augmentata (AR) si aplicatiile web progresive (PWA) dau rezultate pozitive atunci cand sunt realizate corect. Dar, exista o lume si in afara mediilor digitale. Oamenilor le place sa interactioneze in activitati realizate in cadrul evenimentelor in persoana. Haagen-Dazs, o companie producatoare de inghetata, a infiintat odata un joc in magazin. In timp ce se distrau, au avut sansa de a familiariza clientii cu noile lor arome. Pentru clienti, acest lucru reprezinta o imbunatatire a calitatii vietii lor.

Daca va inregistrati si incepeti o afacere, in loc de o configuratie cu buget mare, organizati un eveniment care poate functiona in functie de bugetul dvs.

Impreuna cu realitatea augmentata, sporiti activitatile de marketing si de recrutare in viata reala cu evenimente in persoana si lasati-i pe potentialii dvs. clienti sa experimenteze acest lucru.

9. Cresterea continutului video

Mai mult de 80% din continut va fi video in 2023. Companiile au cheltuit 90 de miliarde de dolari pe continut video numai in 2019, iar piata a crescut enorm dupa pandemie. Ascensiunea videoclipurilor este sustinuta de cautarea doar a unei idei. Uneori, utilizatorii vor doar o idee. Acestia prefera un videoclip bine realizat in locul citirii unui articol lung, a unei carti electronice sau a unui manual. Videoclipurile sunt mai captivante decat articolele.

Agentii de marketing profita de site-urile de continut video, precum DailyMotion si YouTube, pentru a creste implicarea clientilor si pentru a stimula recunoasterea marcii. Continutul video vine in mai multe forme, cum ar fi how-to-uri si recenzii; trebuie doar sa va distrageti potentialul client catre canalul dvs.

10. Cresterea continutului podcast

Cele mai importante podcasturi din lume sunt The thing about Pam, 1619, Crime Junkies, Culpable, The Joe Rogan Experience, iar canalele similare sunt in crestere rapida. Ele reprezinta un format de continut usor de consumat. Subiecte tehnice, cum ar fi asigurarile auto, afectiunile medicale si recenziile de produse, sunt defalcate in discutii atractive si informative.

Utilizatorii le consuma in timp ce muncesc, fac gimnastica, fac naveta si se ocupa de treburile casnice. 70% dintre americani sunt foarte familiarizati cu termenul Podcast. 51% din populatie a ascultat podcast, 22% dintre ei sunt ascultatori saptamanali, iar 6% sunt fani avizi de podcast.

80% dintre ascultatori asculta podcastul in intregime. 63% dintre ascultatorii de podcast au cercetat sau au cumparat produsul sau serviciul pe care l-au ascultat in podcast.

Ce inseamna consultant in marketing

Concluzie

Continuati sa faceti ceea ce va pricepeti sa faceti; trebuie sa va implicati in tendintele actuale pentru a va stimula marketingul. Nu uitati sa rasfoiti carti, videoclipuri si bloguri; acestea va ofera o idee generala despre evolutia lumii marketingului si despre tendintele actuale si viitoare in materie de marketing digital. De asemenea, nu neglijati podcasturile.

Oricat de grozave ar fi aceste noi tendinte de marketing digital de care trebuie sa profiti, daca crezi ca nu le poti face pe toate de unul singur, poti oricand sa angajezi un profesionist in strategii de marketing pentru a-ti face munca mai usoara.

 

Mario Grigorescu este lider in cautarile organice Google ca si Consultant in Marketing Online si este Specialist Certificat Google si MOZ, iar mai nou este lider de audienta pe platforma LinkedIn, cu o experienta de peste 15 ani, intr-o gama larga de sectoare de activitate, inclusiv: agentii, antreprenoriat, fashion, auto, caritate, servicii financiare, servicii funerare, sanatate, retail, turism, pharma, afaceri mici si mijlocii, bloguri sau publicatii online si comunicate de presa.
Actualmente ofera servicii profesionale de consultanta online si optimizare a motoarelor de cautare (SEO) sau a locatiilor de business in Google Maps (Local SEO) alaturi de strategii de promovare si crestera organica cu rezultate vizibile in Google inca din prima luna de colaborare.

Obtineti un Audit SEO Gratuit chiar acum!

Mario Grigorescu
Mario Grigorescu
https://agentpromovator.ro
Numele meu este Mario Grigorescu și sunt Consultant in Marketing Online si Expert SEO, iar din punct de vedere personal sunt biker, cinefil si pasionat de tehnologie. In urma cu 10 ani am fondat Agent Promovator, Agenție de Marketing Online Premiată. Alături de echipa mea, am ajutat peste 250 de companii din diferite domenii industriale (educație, e-commerce, HoReCa, transporturi, auto, fashion, medicina si retail) să își crească vizibilitatea in cautarile organice, pana in Prima Pagina Google și să dubleze profitul afacerii lor. Actualmente ajut firmele mici si mijlocii cu servicii de Consultanță in Marketing Online și Optimizare SEO pentru a obține trafic organic și vizibilitate online in Prima Pagină Google!

Acest site foloseste cookieuri pentru imbunatatirea experientei vizitatorilor. Declaratie Cookies