Cum sa vinzi vin online: sfaturi despre comertul electronic cu vinuri

Google News

Vinul este o piata directa catre consumatori , in mod similar cu vanzarea de cafea online. Milioane de oameni cumpara vin pentru petreceri, absolviri, angajamente si cadouri, ca sa nu mai vorbim de mese obisnuite. Vinul se combina perfect cu zeci de alimente si prezinta oportunitati bune de vanzare incrucisata, mai ales daca inveti cum sa vinzi alimente online .

Daca va place vinul si va ganditi sa incepeti o afacere de comert electronic in jurul sau, avem toate strategiile de care aveti nevoie. Continuati sa cititi pentru a afla detaliile vanzarii vinului online.

Vin Online

Exista o multime de impedimente structurale si juridice implicate in deschiderea unei afaceri, iar vinul nu face exceptie de la aceasta. Cu toate acestea, a pregati o strategie eficienta pentru a vinde vin online nu este atat de greu pe cat ati crede.

Atata timp cat sunteti un dealer autorizat de alcool si respectati toate reglementarile statului, restul este in mare parte distractiv si antrenant. Iata procesul de urmat pentru lansarea proiectului dvs. de vin in eCommerce.

Decideti ce vin doriti sa vindeti

La fel ca si cum ati incepe o afacere cu ridicata, ati dori sa cunoasteti ce articole cu ridicata sa vindeti, astfel incat o afacere online de vanzare a vinului incepe sa decida ce vin sa vanda. Aceasta este o problema importanta, deoarece exista peste 200 de tipuri de vin, mii de nume de vinuri si varietati de vinuri si alte sute de marci care vand vin!

Exista cinci tipuri de vin de baza:

  • alb
  • rosu
  • Roz
  • Desert
  • Spumant

Nu numai ca fiecare tip de vin este utilizat la diferite mese sau alimente si imperecheri de vinuri, dar exista mii de variante individuale de vin care constituie orice aroma. Aromele de vin sunt realizate cu o multime de combinatii de fructe, inclusiv urmatoarele:

  • Smochine
  • Zmeura
  • Prune
  • Afine
  • Capsuni
  • Stafide
  • Cirese
  • Boabe de acai
  • Gemuri de fructe
  • Rodii
  • Coacaze
  • Boabe confiate

Nu este nevoie sa vindeti sau sa evitati un anumit tip de vin pentru a avea succes. Multe marci vand mai multe soiuri de vin, deoarece stiu ca clientii le folosesc in scopuri diferite.

Ideea principala este sa selectati cateva arome si sa incepeti sa construiti o afacere in jurul lor. Daca esti pasionat de vin rosu sau vin alb si te simti increzator in a-ti scoate numele acolo, asta este tot pentru a trebui sa incepi afacerea ta.

Alegeti un furnizor

Daca nu vindeti propriul dvs. vin, va trebui sa obtineti produse de la un furnizor. Multe restaurante si comercianti cu amanuntul se aprovizioneaza in mod negociativ, care este un negustor sau un dezvoltator de vinuri(négociant-éleveur).

Furnizorii cu ridicata sunt o alta sursa de achizitie a vinului accesibil pentru proprietarii de afaceri. Daca v-ati intrebat vreodata: ,, De unde achizitioneaza barurile bauturi alcoolice ?” veti afla ca cea mai populara metoda este de la angrosisti. A sti cum sa gasiti furnizori de vinuri este o abilitate necesara pentru aceasta etapa a afacerii dvs. Puteti rasfoi un director en-gros B2B  si puteti afla cum sa cumparati bunuri cu ridicata .

Ganditi-va la brandingul dvs.

Vinul este o industrie cu multe oportunitati, dar pentru ca exista deja atat de multi vanzatori de vin, trebuie sa iesiti in evidenta. Nu mai este suficient sa aveti un produs excelent atunci cand clientii pot naviga cu usurinta sute de marci de vin in mediul online. Puteti utiliza listele de vinuri pentru a va lansa brandul daca va simtiti blocati in idei.

Tipul dvs. de vin ar trebui sa aiba una sau mai multe caracteristici distincte. Aroma este importanta, dar la fel este si ambalajul dvs. de comert electronic. Unii clienti vor selecta un vin, deoarece sticla sau ambalajul li se pare interesant.

Multi bautori de vin tind sa aiba venituri mai mari, interesati de excelenta, si axati pe calitate. Folositi aceste caracteristici si cele gasite in cele mai bune liste de vinuri pentru a ghida tipul de vin pe care doriti sa il vindeti. De asemenea, puteti utiliza urmatoarele pentru a clarifica modul in care doriti sa fiti vazut de clienti:

  • Ce fel de imagini si cuvinte reprezinta cel mai bine vinul meu?
  • Ce tip de experienta cauta cei care imi cumpara vinul?
  • Ce pret pentru vin este potrivit pentru produsele mele?
  • Exista ceva despre vinul meu sau ambalajul acestuia care sa transmita un mesaj care sa fie incompatibil cu brandul meu?

Marca dvs. nu trebuie sa fie complet materializata inainte de a va lansa site-ul, dar ar trebui sa fie reprezentata clar. Folosirea unei scheme de culori consistente, gazduirea unui site web usor de utilizat si furnizarea de raspunsuri la intrebari frecvente sunt factori importanti de inclus.

Completati documentele necesare

Exista mai multe documente pe care guvernul le cere pentru ca intreprinderile sa functioneze legal. Acest lucru include cel putin o licenta de afaceri, o licenta de vanzare cu amanuntul si de expediere, asigurare de afaceri, certificare de manipulare a produselor alimentare (daca este cazul) si orice permise de zonare sau licente.

Se pare ca exista un munte de formulare de completat atunci cand incepeti o afacere si asa este. Desi este interesant sa va ganditi la banii pe care ii veti castiga, concentrati-va mai intai pe indeplinirea cerintelor legale. Profitul pe care il generati din afacerea dvs. cu vinuri de comert electronic poate fi sters daca nu v-ati stabilit afacerea in mod responsabil.

Scrieti un plan de afaceri

Un plan de afaceri este un document cuprinzator care detaliaza si ghideaza toate activitatile dvs. de baza. Va pregateste pentru multitudinea de decizii de afaceri pe care trebuie sa le luati si descopera orice puncte slabe care trebuie abordate.

Un plan de afaceri pentru comertul electronic este chiar mai important pentru un proiect online decat unul offline. Va trebui sa stabiliti o foaie de parcurs clara si convingatoare pentru toate activitatile dvs. comerciale.

Planul dvs. de afaceri ar trebui sa includa urmatoarele:

  • Scopul afacerii si declaratia misiunii
  • Produsele si/sau serviciile oferite
  • Costul marfurilor vandute (COGS), profit si marja de profit proiectata
  • Sursele de finantare
  • KPI-uri de marketing, branding si restaurante
  • Instrumente de analiza eCommerce de care veti avea nevoie si de ce
  • Echipamente, cum ar fi dulapuri si rafturi de depozitare a vinului
  • Organizarea depozitului si planurile de inventar a marfurilor
  • Plan de vanzari si venituri trimestriale preconizate

Construiti o strategie de marketing

Compania dvs. nu va avea succes mult timp fara o strategie de marketing pentru comertul electronic . De asemenea, fiecare afacere este unica, deci trebuie sa utilizati o abordare diferita sau mai buna decat concurenta dvs. (in mod ideal, ambele).

Lucrul cel mai interesant al marketingului este ca poate fi personalizat pentru a se potrivi bugetului si calendarului dvs. de lucru. Daca este posibil, ar trebui sa utilizati o combinatie atat de metode de marketing platite, cat si gratuite. Exemple de marketing platit includ: publicitatea pe retelele socialePPC eCommerce , retargeting si marketing prin e-commerce . Exemple de marketing gratuit includ: SEO eCommerce , recomandarile si marketingul de continut eCommerce .

Inceperea unei noi afaceri inseamna adesea ca nu aveti acces la capital nelimitat. Puteti lucra in favoarea dvs. daca stiti cum sa faceti acest lucru sau puteti angaja un consultant in marketing online. O practica de marketing inteleapta este sa stabiliti un buget lunar pentru finantarea pe care o aveti. Acest lucru va va impiedica sa depasiti cheltuielile si, de asemenea, va simplifica analiza si raportarea la sfarsitul fiecarei luni.

Creati-va platforma de comert electronic

Configurarea unei platforme de comert electronic atractiva si usor de utilizat este o necesitate pentru orice proprietar de companie. Site-ul dvs. web este responsabil pentru aproape tot in afacerea dvs.: obtinerea traficului, generarea de clienti potentiali, procesarea comenzilor, oferirea de continut, afisarea produselor si acceptarea platilor printr-un gateway de plata pentru comert electronic.

Platforma de comert electronic GoMag este o optiune simpla, prietenoasa cu SEO pentru vanzatorii de alimente si bauturi. Personalizati-va site-ul cu doar cateva clicuri si utilizati instrumentele integrate de automatizare a marketingului pentru comert electronic pentru a genera vanzari.  In cazul in care nu va descurcati sau nu aveti timp pentru a seta platforma, puteti cere sfatul unui specialist.

Incepeti sa construiti o retea

Cresterea interesului pentru afacerea dvs. se bazeaza pe informarea oamenilor despre aceasta. Pentru ca oamenii sa stie despre produsele dvs., trebuie adesea sa le vada intr-un context cu care sunt familiarizati.

Contextele obisnuite pentru cumparatori includ: punctele de cumparaturi existente, cercul lor de prieteni si oamenii care ii influenteaza. Prin crearea de relatii de afaceri care pot atinge fiecare dintre aceste domenii, veti fi in masura sa creati o interactiune reala pentru afacerea dvs.

Exista cel putin trei tipuri de retele pe care ar trebui sa le construiti:

  • Oportunitati si clienti. Persoanele care sunt interesate de afacerea dvs. sunt cele care vor genera angajament si vanzari. Ar trebui sa faceti din satisfactia clientilor si oferirea valorii un punct central al muncii dvs. saptamanale.
  • Parteneriatele si cele pe care le poti influenta. Daca sunteti prieteni cu proprietarul unei alte afaceri alimentare, discutati despre potentialul unui parteneriat. Oferirea cumparatorilor de produse complementare este o modalitate excelenta de a introduce clientii din ambele categorii de public in afacerea celuilalt.
  • Influencerii care pot actiona in numele afacerii dvs. Marketingul prin influenta este o tendinta de crestere rapida in lumea afacerilor si pentru un motiv intemeiat. Este mai probabil ca oamenii sa cumpere de la cei in care au incredere, iar oamenii au incredere in cei care le plac. Cautati oportunitati pentru a va aduce produsul in mainile influentatorilor care vor fi atat cinstiti, cat si indrazneti.

In timp, retelele pe care le-ati construit au devenit motoare de vanzare pasive pentru afacerea dvs. Oamenii care iubesc un produs in mod inerent au tendinta de a-l impartasi altora, ceea ce creeaza un efect de “ondulare” pentru oamenii noi. Un client potential astazi ar putea fi un client in cateva saptamani. Toate acestea sunt posibile oferind modalitati intuitive pentru ca oamenii sa interactioneze cu produsele dvs.

Concentrati-va pe vanzari

Odata ce baza afacerii dvs. este la locul sau, este timpul sa cresteti vanzarile de comert electronic! Un plan puternic de vanzari se bazeaza pe aceste principii:
  • Intelegerea dorintelor si nevoilor potentialilor
  • Sincronizarea produsului potrivit cu clientii relevanti
  • Sa fii deschis la sugestiile clientilor
  • Ramanand persistent si cautand oportunitati de a castiga
  • Oferte, reduceri si oferte cu durata limitata

Primul dintre aceste patru principii este cel mai important. Daca va faceti timp pentru a intelege ce doresc cel mai mult clientii, produsele dvs. vor iesi in evidenta. De asemenea, clientii apreciaza ca nu sunt vandute direct. Este important sa va ganditi la ceea ce face ca produsul dvs. sa fie o alegere naturala si sa va aliniati brandul la aceste caracteristici.

Pe masura ce introduceti toate aceste principii in abordarea dvs. de vanzari, acordati atentie lucrurilor care functioneaza corect.

Vindeti vin vintage online?

Vinul de epoca este o nisa populara a industriei vinicole deja in plina expansiune. Definitia vinului vintage este orice vin din care strugurii au fost crescuti, recoltati si fermentati intr-un singur an. Unele vinuri de epoca au struguri din recolte diferite, dar majoritatea provin dintr-o singura recolta.

Vinul de epoca genereaza sute de milioane de dolari anual in SUA, cu o crestere puternica prevazuta. Deoarece vinul este in general considerat mai bun cu cat este mai vechi, acest lucru mentine piata vinurilor de epoca puternica in orice moment.

Iata strategiile noastre recomandate pentru vanzarea vinului vintage online:

  • Fii activ pe forumurile colectionarilor. Vinul este un sport de colectie pentru multi adulti. Unora le place sa cumpere vin de epoca pentru a-l consuma in cele din urma; altii il cumpara pentru a-si construi portofoliul de vinuri. Exista multi oameni care va vor lua in considerare vinul daca stiu ca il vindeti.
  • Căutati organizatii care doresc sa o cumpere. Unele companii cumpara vin de epoca pentru a-l vinde cu profit ulterior. Efectuati propriile cercetari pentru a va asigura ca obtineti valoarea maxima pentru vinul dvs.
  • Ramai perseverent. Exista un cumparator pentru aproape orice in lumea de astazi, daca stii unde sa cauti. Piatele precum eBay si Craigslist ofera in continuare vanzarea de vinuri. Aceste site-uri sunt vizitate de milioane de colectionari si entuziasti care cauta urmatoarea lor achizitie de top.

Cel mai bun loc pentru a vinde vin online

Daca doriti sa va extindeti vanzarile de vin in cea mai mare zona posibila, merita sa aflati mai multe despre zona unde sa il vindeti. Datorita pietei in continua crestere a vanzarilor online de alimente si bauturi, exista numeroase optiuni disponibile pentru dvs.

Iata cateva canale prin care puteti vinde vin online:

Trimiteti un e-mail echipei noastre acum pentru a afla cum puteti vinde vinul (si alte produse) in mediul online alaturi de un specialist certificat Google.

Unde vindeti vinul de colectie online

Daca sunteti o afacere cu vin de epoca care sta in depozit sau aveti vin de colectie acasa si doriti sa-l vindeti la cea mai buna valoare, vanzarea online ar putea fi o idee buna.

Iata patru moduri de a face acest lucru:

  • Piata online. Pietele online de vin atrag mai multi colectionari decat licitatiile in persoana. Acest lucru face si mai usor sa vanda vinuri de nisa. Unele piete inspecteaza, de asemenea, vinul inainte de a fi vandut pentru a-i asigura calitatea. Fie ca sunteti o afacere sau un colectionar privat care doreste sa vanda vin, EMag MarketPlace este o alegere excelenta pentru piata romaneasca. Este o piata online all-in-one care se ocupa de designul magazinelor, meniurile, procesarea platilor si multe altele.
  • Vanzari de bricolaj. Vanzarea online ca entitate solo va permite sa aveti control deplin asupra pretului si puteti evita taxele percepute de terti. Cu toate acestea, vine cu multe dificultati. Va trebui sa achizitionati atat o licenta de comerciant cu amanuntul, cat si o licenta de expeditor. De asemenea, trebuie sa va ocupati de transport si marketing, ceea ce poate fi coplesitor pentru oameni. Unele unitati de ultima generatie ar putea dori, de asemenea, sa adauge vinul pe lista lor de vinuri .
  • Brokeri de vin. Daca aveti doar o mica selectie de vinuri de epoca de vanzare, utilizarea unui broker ar putea fi cea mai buna alegere. Acesti brokeri au o retea existenta de cumparatori si vanzatori si sunt specialisti in evaluarea vinului. Cu toate acestea, reducerea lor va fi mai mare decat o piata. De asemenea, au tendinta de a oferi rambursari daca sticlele sunt sparte sau dopate. Restaurantele si barurile care utilizeaza un sistem de inventar perpetuu, cum ar fi BinWise Pro, nu trebuie sa se ingrijoreze de aceasta problema daca apar probleme dupa cumparare. BinWise Pro poate trimite furnizorilor automat un raport Corked Wine pentru a solicita un credit sau un inlocuitor.
  • Retele sociale. Facebook, Reddit si alte cateva site-uri de socializare au toate comunitati private de vin. Multe sunt chiar secrete sau doar pentru invitati. Daca reusiti sa va abonati la un grup privat, veti gasi multi indivizi care sunt mai mult decat dispusi sa plateasca o prima. Tranzactiile sunt verificate si efectuate intens intre parti. Regulile si reglementarile sunt stricte, iar nerespectarea va poate interzice din mai multe grupuri, deoarece exista o suprapunere a comunitatii.

Cum sa vinzi vin la licitatie

Daca doriti sa vindeti vin la o licitatie, ar trebui sa cercetati daca un vin sau o colectie similara s-a vandut recent. Acest lucru va va oferi informatii despre pretul actual al sticlei de vin al vinului dvs. si daca exista suficient interes. Daca nu gasiti un istoric al preturilor pentru vinul dvs., este posibil sa il puteti vinde. In cele din urma, acea decizie revine casei de licitatii.

Apoi, abordati mai multe case de licitatii respectate pentru a gasi cea mai buna valoare pentru vinul dvs. Acestea va vor oferi o estimare bazata pe colectia, vintage-ul si starea dvs. Dupa ce ati ales casa de licitatii, acestea vor prelua oferta dvs. Va puteti astepta sa platiti o taxa de vanzator de pana la 18% atunci cand vanzarea este finalizata.

Cum se vinde un vin rar

Vanzarea vinului rar se face cel mai bine prin trecerea printr-o casa de licitatii sau un broker. Acest lucru se datoreaza faptului ca vinurile rare ar trebui evaluate la preturi de catre profesionisti pentru a va asigura ca obtineti profit. De asemenea, isi asuma cea mai mare parte a riscului, asa ca veti fi protejat daca ceva nu merge bine licitatia.

Contactati mai intai companii experimentate pentru a obtine o evaluare bruta a vinului sau a colectiei dvs. Luati in calcul si comisioanele vanzatorului, apoi alegeti pe cine simtiti ca va face cea mai buna treaba pentru a valorifica vinul dvs. Apoi asezati-va comfortabil si asteptati ca ei sa faca munca cea mai grea.

Niciun vin lasat in urma

Crearea unei afaceri de vin online este unul dintre cele mai flexibile si previzibile modele de afaceri de comert electronic pe care le puteti avea. Cererea puternica a industriei genereaza o multime de oportunitati, facand in acelasi timp interesanta vanzarea de noi produse.

Nici nu trebuie sa te opresti la vin. Vanzarea de bauturi alcoolice online, vanzarea de alcool online si invatarea modului de a vinde whisky online sau de a vinde bere online sunt, de asemenea, idei de afaceri excelente pentru comertul electronic .

Concentrati-va pe piata tinta si pe tipurile de vin pe care le doresc potentialii dvs. clienti. Acest lucru va va ajuta sa ramaneti competitiv pe o piata aglomerata si sa descoperiti noi oportunitati inainte ca acestea sa fie publice. Apelati cu incredere la un consultant in marketing online care va poate oferi cele mai bune strategii de vanzare a vinului dvs.

De ce ar trebui afacerea dvs. sa apeleze la consultanta in marketing digital?

Disclaimer: Aceste informatii nu functioneaza si nu servesc ca inlocuitor pentru materialele de referinta legale. Este destinat in scopuri educationale sau informationale numai pentru uz personal. Efectuati propriile cercetari sau consultati-va cu un avocat pentru a va asigura ca afacerea dvs. respecta pe deplin toate legile federale, de stat si locale.

Mario Grigorescu este lider in cautarile organice Google ca si Consultant in Marketing Online si este Specialist Certificat Google si MOZ, iar mai nou este lider de audienta pe platforma LinkedIn, cu o experienta de peste 15 ani, intr-o gama larga de sectoare de activitate, inclusiv: agentii, antreprenoriat, fashion, auto, caritate, servicii financiare, servicii funerare, sanatate, retail, turism, pharma, afaceri mici si mijlocii, bloguri sau publicatii online si comunicate de presa.
Actualmente ofera servicii profesionale de consultanta online si optimizare a motoarelor de cautare (SEO) sau a locatiilor de business in Google Maps (Local SEO) alaturi de strategii de promovare si crestera organica cu rezultate vizibile in Google inca din prima luna de colaborare.

Obtineti un Audit SEO Gratuit chiar acum!

Mario Grigorescu
Mario Grigorescu
https://agentpromovator.ro
Numele meu este Mario Grigorescu și sunt Consultant in Marketing Online si Expert SEO, iar din punct de vedere personal sunt biker, cinefil si pasionat de tehnologie. In urma cu 10 ani am fondat Agent Promovator, Agenție de Marketing Online Premiată. Alături de echipa mea, am ajutat peste 250 de companii din diferite domenii industriale (educație, e-commerce, HoReCa, transporturi, auto, fashion, medicina si retail) să își crească vizibilitatea in cautarile organice, pana in Prima Pagina Google și să dubleze profitul afacerii lor. Actualmente ajut firmele mici si mijlocii cu servicii de Consultanță in Marketing Online și Optimizare SEO pentru a obține trafic organic și vizibilitate online in Prima Pagină Google!

Folosim cookie-uri pentru a va oferi cea mai buna experienta. Declaratie Cookies