Instrumentele usoare de marketing aplicate pe retelele digitale si sociale nu inseamna ca fac marketingul digital si social mai usor de optimizat.

Nu este chiar asa. Nu credeti o singura persoana care va spune altfel. Chiar si atunci cand cea de a 20-a persoana de pe strada iti spune ca retelele sociale sunt usor de optimizat, persoana respectiva greseste undeva.

Uitati-va la orice sondaj al proprietarilor de intreprinderi mici – la nivel national pana la recentul sondaj al companiei noastre privind impactul marketingului in perioada pandemiei pentru intreprinderile mici – si veti gasi din ce in ce mai multe companii care se confrunta cu dificultatea acestei noi evolutii in marketing.

De ce se intampla asta? Iata trei motive.

Un nou limbaj de marketing pentru intreprinderi mici

Sa fim sinceri pentru un moment si cel putin sa admitem ca majoritatea proprietarilor de intreprinderi mici nu inteleg limbajul marketingului digital si social media. S-ar putea sa credeti ca intelegeti SEO, sau cuvinte publicitare, sau postari stimulate sau un site dinamic, dar realitatea este ca nu.

Proprietarii de intreprinderi mici nu ar trebui sa se simta rau in legatura cu asta, deoarece exista prea multe asa-numite companii de marketing digital care nu inteleg nici ele ce inseamna asta. Ei bine, fie ca este, fie ca mint in mod direct clientii, motiv pentru care se sucesc atat de mult in afirmatii evazive si renunta la lista clientilor sai.

SEO – care apare organic in prima pagina a motorului de cautare (Google) – este un acronim usor de exprimat, dar este unul dintre cele mai complicate strategii pe care multi nu il inteleg si nici nu stiu cum sa aplice corect strategia de optimizare online.

Caz de caz: compania noastra a fost contactata de catre niste clienti cu o afacere locala care ne-au spus ca vor sa fie in prima pagina a motorului de cautare Google in categoria lor de afaceri. Proprietarul afacerii a alocat 3000 de euro pe luna pentru a fi in primele pozitii Google si trebuia sa se intample in luna respectiva.

Daca nu vedeti problema, atunci este mai mult o dovada a lipsei de intelegere. Daca afacerea dvs. incepe o campanie SEO, cu siguranta puteti aparea in Top 4 listari de pe prima pagina Google de-a lungul timpului. Daca doriti sa fiti absolut primul, practic in orice categorie, va necesita o investitie mai mare si mai mult timp pentru a putea realiza asta.

SEO nu inseamna a scrie un cec, a aparea in cautare si a obtine profituri.

Chiar si dupa ce incepeti o campanie, este nevoie de timp. Si odata ce apareti si oamenii incep sa dea clic pe linkul dvs., tot nu aveti nimic garantat.

Ideea ca pur si simplu va cumparati drumul catre primele pozitii a cautarilor Google este o idee eronata si a fortat o multime de companii sa ainvesteasca mii de euro pe nimic. SEO este o investitie. Este nevoie de timp pentru a aparea in partea de sus a paginii.

Nu-ti poti permite!

O alta abordare pentru a ajunge rapid in prima pagina Google este Google AdWords. Conform unei analize, cele mai eficiente intreprinderi mici cheltuiesc intre 1000-5000 Eur pe LUNA pentru publicitate pay-per-click. Se afla in bugetul dvs. de marketing?

Nu inseamna ca intreprinderile mici trebuie sa cheltuiasca atat de mult, dar aceasta este o medie. De ce pretul enorm? Ei bine, incepe cu competitia. Cu cat aveti mai multi concurenti si cu atat mai mult isi dau seama ca si acestia trebuie sa fie in fruntea unui motor de cautare, companii precum Google, incep razboiul pe licitatie.

Sa presupunem ca sunteti instalator si doriti sa apareati in prima pagina Google. Si sa presupunem ca alegeti cuvintele cheie (cuvintele pe care consumatorii le introduc in Google) ca: ,,Instalator langa mine”. Pentru a face ca o persoana sa faca clic pe site-ul dvs. web va costa 25 Eur. Daca 10 persoane dau clic pe anunt, va costa 250 Eur.

Daca aveti un buget de marketing enorm, realizarea investitiei este o cale sigura catre succes. Daca obtineti 100 de persoane care fac clic pe anuntul dvs. si primiti 10 locuri de munca in instalatii sanitare pentru cei 2.500 de euro pe care i-ati cheltuit, veti obtine mult mai mult de 2.500 de euro in profit din aceste 10 locuri de munca.

Problema pentru majoritatea afacerilor este ca nu au un astfel de buget de marketing. Si asta duce la urmatoarea problema: nu puteti cheltui 25 eur pe clic timp de o luna si sa plecati. Odata ce procesul PPC incepe, trebuie sa fie gestionat si actualizat periodic pentru a obtine cel mai bun randament al investitiei. Majoritatea proprietarilor de intreprinderi mici nu au timp sau intelegere pentru a face acest lucru.

Piesa finala

O multime de companii bune cheltuiesc bani afisandu-se in cautarile digitale si anuleaza chiar inainte de a incepe. Raspunsul (si aflam asta de la clientii nostri tot timpul) este ca au cheltuit bani pe PPC timp de doua luni si au primit doar cateva apeluri.

Aveti vreo idee de ce? Pentru ca un clic nu garanteaza nimic. Daca un potential client vine pe site-ul dvs. si aveti un site cu performante slabe, nu aveti recenzii recente, nu aveti continut recent si de calitate, nu aveti fotografii originale, nu creati articole pe blogul site-ului web, nu afisati preturi competitive – toate aceste lucruri trimit clientii dvs. potentiali la concurenta.

Vedeti, cheltuind bani pentru publicitatea in cautare de succes pe termen scurt, nu va suna telefonul. Plata pentru orice tip de publicitate digitala ii face pe oameni sa te gaseasca. Odata ce te-au gasit, ai investit suficient pentru a-i determina efectiv sa ramana clientii tai?

Raspunsul este de obicei nu, deoarece majoritatea companiilor nu-si permit. Daca vor cheltui o gramada de bani pentru a avea un site web perfect (sugestia noastra), atunci bugetul pentru SEO sau publicitate sociala este diminuat. Si daca isi arunca toti banii in marketingul digital, dar nu au un site web relevant, ar fi putut la fel de bine sa fi investit mai bine intr-o vacanta exotica.

Marketingul intreprinderilor mici nu este usor, nu este ieftin si, cel mai important, nu este usor de inteles.

Data viitoare cand va ganditi la o campanie digitala pentru afacerea dvs., este mult mai bine sa sunati la un consultant in marketing online si sa purtati o discutie frumoasa si lunga. Este ceva ce facem tot timpul cu clientii nostri si am invatat lectia noastra despre a ne asigura ca clientii inteleg nivelul de angajament pe care il are cu adevarat marketingul online.

Orice companie care va spune altceva isi doreste doar banii; le pasa putin de rezultatele dvs.