Un consultant in marketing este un profesionist calificat, care intelege analiza, care ii motiveaza pe consumatori si ii invata cum sa puna in aplicare strategii pentru a le imbunatati afacerea.

Unii oameni confunda agentiile de publicitate si consultantii in marketing, presupunand ca consultantii de marketing fac acelasi lucru, dar independent de o agentie. Cu toate acestea, cele doua sunt foarte diferite, desi indeplinesc functii complementare.

Daca stiti ce mesaj sa transmiteti pentru a face publicitate, veti angaja o agentie de publicitate pentru a crea reclame. ele detin echipe creative, formate din creatori de arta, redactori si designeri in grafica, care vor contribui la transmiterea mesajului intr-un mod nou si captivant printr-o campanie publicitara sau de alta natura.
In schimb, un consultant in marketing este persoana care ajuta o companie sa decida cum sa creeze engagement cel mai bine pentru clientii existenti. In plus, consultantul in marketing va va ajuta sa stabiliti cine ar mai putea fi convins sa incerce produsul sau serviciul si cum sa extinda baza de clienti. Un consultant in marketing analizeaza modelul de afaceri existent si apoi, folosind instrumente analitice, ia in considerare potentialul pietei si dezvolta o strategie pentru a atinge obiective mai mari. Pe tot parcursul procesului, consultantul in marketing asigura aderarea la misiunea companiei si masoara succesul, testeaza raspunsul si urmareste rezultatele, implementand in acelasi timp un plan strategic de marketing cuprinzator.

Aveti nevoie de un consultant in marketing daca:

Un consultant in marketing cu experienta va transforma costul evaluarii si imbunatatirii afacerii dvs. in mediul online.

Ce reprezinta rolurile si responsabilitatile unui consultant in marketing?

Exista multe modalitati prin care un consultant in marketing poate ajuta o organizatie, cu roluri la fel de variate pe cat exista industrii si furnizori de servicii.

Iata cateva responsabilitati tipice contractate consultantilor in marketing:

  • Identifica noi oportunitati de a interactiona cu clientii existenti si noi
  • Evalueaza materialele de marketing existente, retelele de socializare si publicitatea, determinand cat de bine vizeaza clientii si genereaza vanzari
  • Formeaza brandingul companiei, identitatea unei companii si cat de bine rezoneaza cu demografia dorita (este profesionala? unica? recunoscuta?)
  • Gestioneaza marca, daca se intampla ceva care dauneaza reputatiei unei companii – controlul daunelor ca sa spunem asa
  • Maximizeaza valoarea clientilor pe toata durata de viata, facand ca fostii clienti sa revina mai des, poate cu noi produse sau servicii
  • Imbunatateste implicarea clientilor prin intermediul retelelor sociale, creand campanii inovatoare pe diferite medii online care sunt integrate, pentru succesul optim si gestionarea interactiunilor cu clientii
  • Coordoneaza platforme de continut precum site-uri web, bloguri si pagini de destinatie
  • Scriu continut care sa tina cont de cuvintele cheie in procesul de optimizare, pentru a genera clasamente organice in motoarele de cautare
  • Gestioneaza campaniile de marketing prin e-mail si social media, publicitate online, marketingul mobil si local
  • Urmaresc si examineaza analizele si conversiile pentru a evalua succesul si a obtine rezultate optime
  • Ofera instruire online in marketing digital

Dupa cum puteti vedea, rolurile consultantilor in marketing sunt destul de diverse, motiv pentru care va ajuta sa cunoasteti abilitatile care se potrivesc cel mai bine nevoilor dvs.

Cautati un consultant in marketing pentru afacerea dvs.? Sunt aici sa va ajut.

Obtine un Audit SEO Gratuit