Dezvoltarea Afacerii, Digital Marketing, Marketing Online, Strategii Online

7 lucruri care conteaza in marketingul digital si viitor



Tehnologia afecteaza aproape fiecare aspect al afacerilor in zilele noastre. Vanzarile, angajarile, administrarea, contabilitatea si instruirea sunt doar cateva domenii importante afectate de tehnologie. Pentru a ajuta afacerea dvs. sa creasca si sa evolueze si pentru a satisface cerintele viitoare, trebuie sa stiti un lucru esential in setul de instrumente utilizate de dvs.

Marketingul digital va ajuta sa va distingeti de concurentii dvs. Este un aspect important care evolueaza intotdeauna si va continua sa creasca si sa se adapteze la tehnologia si tendintele in schimbare. Marketingul digital s-a extins la multe platforme si dispozitive diferite (desktop si laptop, smartphone-uri, chioscuri digitale etc.).

Companiile trebuie intotdeauna sa se adapteze la schimbare, indiferent de ce. Pentru a ramane relevanta si competitiva in industria dvs., trebuie sa va uitati la strategia dvs. de marketing digital. Care sunt planurile si strategiile dvs. actuale? Sunteti prezenti pe site-urile sociale (Facebook, Twitter, Instagram etc.)? Este bine sa aveti un site bine construit, dar, de asemenea, trebuie sa puteti atrage traficul online pe site-ul dvs. prin intermediul retelelor sociale si a publicitatii pe motoarele de cautare.

Indiferent daca aveti o gama de produse si servicii sau sute de mii de articole puse la dispozitia clientilor dvs., trebuie sa va asigurati ca informatiile prezentate cumparatorilor dvs. sunt clare si concise. Prea multe informatii pot sa va confunde clientii noi si existenti, dar, in acelasi timp, avand prea putine informatii pot impiedica vanzarile viitoare, deoarece clientii dvs. nu stiu exact ce aveti de oferit. Pastrati lucrurile simple si usor de inteles si actualizati promovarea pe site-ul dvs. atunci cand este necesar.

Avand in vedere acest lucru, iata cateva tendinte de marketing digital care trebuie luate in considerare in prezent si in viitor:


1. Publicitatea video

Aceasta poate fi folosita pentru a oferi clientilor dvs. mai multe informatii despre compania dvs. si produsele dvs. Acesta metoda poate fi adaugata pe site-ul dvs., postarile de tip social media si chiar prin e-mail marketing. Sunt rapide si usor de realizat si sunt mai atragatoare  comparativ cu metodele vizuale standard. Videoclipurile pot fi chiar personalizate catre un anumit tip de produs sau client pe care incercati sa il prezentati. Videoclipurile live pe Facebook si Instagram castiga din ce in ce mai multa popularitate si sunt o forma excelenta de marketing digital spontan, care te va distinge de competitia ta.


2. Aplicatiile de mesagerie sociala

Cum ar fi: Facebook Messenger, YouTube si WhatsApp care pot fi directionate pentru a ajunge la publicul dvs. tinta. De asemenea, ele pot fi personalizate pentru fiecare client cu care interactionati, pentru a crea publicitate personalizata si pentru a atrage atentia aproape imposibil de ignorat. Anunturile media de mesagerie sociala sunt observate si sunt adesea mai eficiente decat campaniile de publicitate offline sau de e-mail marketing.


3. Povestirile social media

Sunt cele pe care le-ati vazut probabil la prieteni si familie pe Facebook, SnapChat sau Instagram. Cateva poze si / sau videoclipuri stranse impreuna pot fi, de asemenea, incluse in strategia dvs. de marketing digital. Este o modalitate buna de a ajunge la milioane de potentiali clienti si pentru ca aceste povesti dispar de obicei dupa 24 de ore, este momentul potrivit pentru a utiliza povestirile de social media pentru a crea un „sentiment de urgenta”, plusand pe oferte limitate si apelare la o actiune imediata.


4. Marketingul influentei

Este o forma de publicitate platita, care utilizeaza influenceri, celebritati si lideri din industrie pentru a va promova produsele si marcile clientilor.
Este o forma de publicitate care este adesea vazuta ca fiind pozitiva, deoarece nu vine direct de la compania dvs. Daca aveti un consultant in marketing online care promoveaza afacerea dvs., publicul larg va avea incredere in logica sa, mai ales atunci cand este prezentata intr-o maniera informativa si distractiva. Influencerii va pot promova produsele si serviciile prin conturile, blogurile si site-urile lor de social media. Desi acest tip de publicitate poate fi costisitor, in functie de expertii utilizati pentru promovarea companiei dvs., aceasta poate genera mari incasari pe termen lung.


5. Cautarile vocale

Cautarile vocale se efectueaza gradual, de la motoarele de cautare la asistentii vocali de inteligenta artificiala, cum ar fi Alexa si Siri, sau mai nou la telecomenzile TV.  Cautarile vocale devin din ce in ce mai populare si le puteti integra in campaniile de marketing digital, astfel incat clientii sa vina sa cunoasca compania si produsele dvs. ca lideri din industrie – acestea vor fi unele dintre primele lucruri pe care le vor gasi. Puteti integra chiar si capabilitatile dvs. de cautare voce in campaniile dvs. de social media si video marketing.


6. Cautarile vizuale

Folosind imagini pentru a ajuta oamenii sa gaseasca exact ceea ce cauta. Pinterest a devenit un lider in industria de cautare vizuala, iar cautarile vizuale sunt adesea gasite pe motoarele de cautare precum Google, Bing si Yahoo. Cele mai multe cautari vizuale vor include text despre produs si compania pe care o fabrica. Puteti utiliza aceste optiuni in avantajul dvs. prin adaugarea de informatii in cautare vizuala despre produsele si serviciile dvs. in strategiile dvs. de marketing digital.


7. Inteligenta artificiala

Inteligenta artificiala este folosita din ce in ce mai frecvent in lumea afacerilor de astazi. Managerii si profesionistii din marketing utilizeaza deja inteligenta artificiala (sau AI pe scurt) pentru a portiona peste sute si sute de postari si bloguri sociale, pentru a ajuta la analiza si prognoza comportamentului consumatorilor, o alta tendinta care ar putea costa mai mult sa se dezvolte, dar se plateste pe termen lung atunci cand planifica bugetele de marketing si ramane pe topul tendintelor.


Toate aceste tendinte de mai sus si multe altele pot fi, de asemenea, urmarite, astfel incat sa puteti vedea cand si cat de des oamenii dau click si raspund la mesajele dvs. Ele pot determina, de asemenea, ca un om real va vede publicitatea dvs. si nu un bot automat. Puteti utiliza aceste date pentru a determina eficacitatea mesajelor dvs. si orele din zi in care publicul dvs. tinta raspunde cel mai mult la mediile dvs. sociale si la publicitatea digitala.

Indiferent daca sunteti un mic magazin de cartier sau lucrati pentru una dintre cele mai mari companii din tara, marketingul digital este o parte importanta a succesului general al afacerii dvs. Ia-ti timp sa-ti conduci strategia de marketing cu intelepciune si nu-ti fie teama sa ceri un feedback de la clientii tai. Ele sunt adesea caracterizate ca o carte de vizita importanta pentru imaginea afacerii dvs. Marketingul digital va va ajuta sa faceti acest feedback si sa creati o publicitate personalizata, unica, care sa va pastreze produsele si serviciile dvs. pentru clientii noi si existenti si sa pastrati compania dvs. relevanta in domeniul dvs. pentru anii urmatori.


Author


Avatar

Mario Grigorescu

Mario este Consultant in Marketing Online pentru Afacerile Mici si Mijlocii, cu o experienta de peste 10 ani in acest domeniu. Tocmai a preluat un nou proiect pentru un arhitect din Grecia si manageriaza 5 proiecte online in acest moment si a ajutat peste 50 de Start-Up-uri sa se dezvolte in mediul online. Este extrem de comunicativ, are o experienta dovedita si foarte accesibila pentru orice tip de afacere. In plus, ca experienta, fiind in pas cu tehnologia este fascinat de tehnologia mobila si VR360 iar mai nou este pasionat de SEO :-) Tu poti fi urmatorul client fericit! Contacteaza-l chiar acum!