Cum sa-ti promovezi o afacere online in perioada de lockdown

Google News

Pandemia din 2020 a creat o provocare uriasa pentru intreprinderile mici. Dar exista si oportunitati in acest caz pentru o afacere online. Iata cum sa-ti duci afacerea online si sa pastrezi legatura cu clientii in perioada de COVID-19.
Cum ati evalua prezenta dvs. digitala ? Intreprinderile mici au o gama larga, de la marci exclusiv destinate consumatorilor care opereaza in retelele de socializare, pana la magazinele de top care inca functioneaza, pana la trimiterea de buletine informative prin e-mail.

Dar evenimentele actuale ne-au fortat pe toti sa mutam afacerile in online. Aproape fiecare tara este acum intr-un fel de izolare din cauza COVID-19; nu putem sa facem cumparaturi la vitrine, sa ne petrecem timp in baruri sau cafenele locale sau sa vizitam in persoana magazinele locale. In schimb, toata lumea foloseste internetul pentru a pastra legatura, a se distra si a face cumparaturi in siguranta.

Am reunit cateva idei si inspiratie pentru ca intreprinderile mici sa intre in mediul online in timpul perioadei de lockdown. Nu trebuie sa fii un expert digital pentru majoritatea acestor idei si nu ai nevoie de un buget mare. Am incercat sa includ sfaturi care vor functiona pentru o serie de afaceri locale si intreprinderi mici.

In acest articol, voi aborda urmatoarele subiecte: crearea unui magazin online, dezvoltarea comunitatii pe retelele sociale si utilizarea listei de abonati la newsletter.

Recesiune

Sa incepem cu ceea ce este evident: nu poti face afaceri in magazinul tau obisnuit. Deci are sens sa te muti in online.

Exista o multime de moduri diferite in care puteti trece la livrari online. Daca aveti deja un magazin online configurat, atunci verificati daca totul functioneaza fara probleme.
Ganditi-va sa va schimbati produsele prezentate sau sa oferiti pachete si oferte speciale pentru a ajuta clientii, cum ar fi aceasta farmacie online, care face publicitate pentru produse de ingrijire personala pentru persoanele blocate in casa.

Sau aceasta brutarie, care a trecut de la vanzarea angro la restaurante, la livrarea de aparate de coacere la domiciliu:

Daca nu aveti deja un magazin online, exista alternative.

  • Barurile, restaurantele si cafenelele pot cauta aplicatii de livrare precum Tazz, FoodPanda, Glovo sau UberEats. Da, oamenii chiar comanda cocktailuri online!
  • Afacerile mici de artizanat, imbracaminte sau lifestyle se pot inregistra pe Etsy sau Emag Marketplace.
  • Utilizati un serviciu de comert electronic precum Shopify, Woocommerce sau Magento pentru a crea un magazin online si a-l conecta la site-ul dvs. web sau la retelele sociale.
  • Majoritatea companiilor care vand bunuri fizice pot folosi functiile de cumparaturi de pe Facebook si Instagram (veti avea nevoie de un cont cu un serviciu de comert electronic).

Daca nu suna prea complicat, atunci poti in continuare sa faci afaceri online. Adaugati un mesaj pe site-ul dvs. web si in paginile de pe retelele sociale si incurajati-i pe oameni sa va sune sau sa va trimita un e-mail pentru a organiza livrarile. Este de moda veche… dar tot vei face vanzari. Aceasta metoda va functiona si ca masura provizorie, in timp ce va puneti in functiune magazinul online.

 

Daca criza v-a afectat lantul de aprovizionare sau optiunile de livrare, atunci informati oamenii. Multe companii ofera ridicare a produselor direct in locatie in loc de livrari sau isi limiteaza gama de produse la cele esentiale. Poate doriti sa oferiti un serviciu separat sau un numar de telefon prioritar pentru clientii vulnerabili. Faceti tot ce aveti nevoie pentru a va mentine personalul si clientii in siguranta – asigurati-va doar ca le spuneti oamenilor ce se intampla.

Odata ce ai configurat un sistem de livrare, este timpul sa iti faci prezenta online! Verificati daca autoritatea dvs. locala are un director cu companii care inca livreaza. De asemenea, puteti posta in grupuri locale Facebook sau grupuri de asistenta COVID-19. Multi dintre ei au liste de afaceri locale de sustinut.

Ah, si vorbind despre grupurile de Facebook…

2. Folositi lockdown-ul pentru a va dezvolta comunitatea in retelele sociale

Retelele sociale au fost intotdeauna valoroase pentru intreprinderile mici. Acum este arma ta secreta, unealta ta preferata, obiectul tau special de dus pe o insula pustie. Ai nevoie de social media mai mult ca niciodata.

Exista mai multe moduri prin care retelele sociale va pot ajuta afacerea chiar acum, cum ar fi:

  • informarea clientilor despre afacerea dvs., cum ar fi un nou magazin online, modificari ale programului de lucru sau masuri de siguranta pentru angajati;
  • partajarea de continut valoros care va distra, educa si linisti consumatorii;
  • construirea unei comunitati puternice in jurul marcii dvs.;
  • demonstrarea valorilor si angajamentului marcii dumneavoastra fata de comunitatea locala;
  • mentinerea afacerii dvs. in prim-plan pentru atunci cand criza se incheie.

De asemenea, este posibil sa observati o crestere a cererilor de interogari ale clientilor prin intermediul retelelor sociale. Stim deja ca multi consumatori folosesc retelele sociale ca si un canal de servicii pentru clienti, asa ca fiti pregatiti!

In functie de bugetul dvs. si de abilitatile dvs. tehnologice, puteti configura chatbot-uri de retele sociale pentru a gestiona cele mai frecvente interogari. O alta modalitate de a va accelera raspunsurile pe retelele sociale, fara costuri, este utilizarea unei functii precum Raspunsuri Rapide pentru Instagram.

Daca aveti buget, atunci folositi si reclamele sociale. Ar putea parea infricosator sa cheltuiti bani pe marketing chiar acum – dar conform cercetarilor de la Twitter, consumatorii doresc si se asteapta sa vada continut publicitar. Nu incercati nimic prea experimental, dar mentineti difuzarea anunturilor obisnuite. Si la fel cum ati schimbat produsele prezentate in magazinul dvs. online, luati in considerare cuvintele cheie si produse relevante pentru aceasta perioada de lockdown.

Daca oferiti produse relevante, impartasiti informatii utile si distrati oamenii – atunci veti construi interes in jurul marcii dvs. Puteti mari efectul gasind modalitati de a sprijini lucratorii din prima linie si de a va arata angajamentul fata de comunitatea locala.

De exemplu, puteti face publicitate prin oferte speciale pentru lucratorii din domeniul sanatatii pe retelele dvs. de socializare…

… sau dati un plus de publicitate schemelor de strangere de fonduri…

…. sau chiar cereti-le urmaritorilor sa-si impartaseasca povestile, fotografiile si experientele din perioada de lockdown.

 

O alta optiune este sa arati valorile marcii tale si sa cresti vanzarile in acelasi timp cu un Giveaway (cadou) pe retelele sociale . Giveaway-urile sunt o alegere excelenta, deoarece sunt distractive, usor de alaturat si usor de gestionat!

Iata un exemplu dintr-un bar care si-a folosit contul de Instagram pentru a oferi vouchere lucratorilor din prima linie in timpul COVID-19. Ei au creat un sunet si au adunat noi adepti in timp ce sprijineau comunitatea.

Ce inseamna consultant in marketing

De asemenea, puteti organiza Giveaway-uri care sprijina afacerile locale, oferind carduri cadou sau facand echipa pentru a le oferi un impuls in retelele sociale. Atat dvs., cat si marca dvs. partenera veti beneficia de o acoperire si reputatie sporita.

Acesta este o modalitate fantastica de a va consolida relatia cu alte afaceri locale si de a va evidentia locul in comunitate.

 

De asemenea, puteti combina premiile de tip giveaway cu ideile de social media pe care le-am mentionat mai sus. De ce sa nu acordati reduceri urmaritorilor care isi impartasesc fotografiile sau sa nu va angajati sa donati organizatiilor caritabile din domeniul sanatatii?

Deveniti o autoritate pe piata locala

SEO local a devenit unul dintre cele mai puternice instrumente din arsenalul oricarui agent de marketing din zilele noastre si din mai multe alte motive. Inainte ca cineva sa decida sa cumpere ceva de la dvs., sa contacteze sau sa va viziteze locatia fizica, puteti paria ca va vor cerceta afacerea online. Acesta este modul in care clientii moderni isi valideaza decizia de a lucra cu dvs. si este o tendinta globala care domina toate pietele competitive din lume.

In Australia, de exemplu, proprietarii de afaceri trebuie sa investeasca foarte mult in SEO local pentru a se distinge fata de concurenta in orasele lor. O companie care opereaza in Brisbane si regiunea Queensland trebuie sa investeasca in servicii SEO pentru Brisbane si zonele inconjuratoare pentru a aparea in rezultatele cautarii locale si pentru a asigura vizibilitate maxima pentru clientii locali. Acelasi lucru este valabil pentru orice alt oras din tara si este o practica pe care ar trebui sa o implementati daca doriti sa incepeti sa dominati pe piata dvs. locala.

3. Profita la maximum de buletinele informative prin e-mail

In cele din urma, acest ghid nu ar fi complet fara o sectiune despre buletine informative prin e-mail. E-mailul este un instrument incredibil de puternic pentru marketingul intreprinderilor mici. Marketingul prin e-mail este usor de facut si are rate de conversie excelente. (Puteti verifica ratele medii de deschidere pentru industria dvs. cu acest ghid de pe Instapage).

Este posibil sa aveti deja un buletin informativ prin e-mail in functiune – caz in care, tot ce trebuie sa faceti este sa va adaptati continutul pentru criza. Daca sunteti nou in buletine informative prin e-mail, nu disperati! Majoritatea furnizorilor de servicii de e-mail (ESP) au sabloane instantanee care faciliteaza trimiterea buletinelor informative. Exista o multime de ESP-uri care sunt concepute pentru intreprinderile mici. Capterra are o comparatie excelenta a optiunilor dvs.

Deci, cum ar trebui sa arate buletinele dvs. de stiri in acest moment?

Multe dintre informatiile pe care le distribuiti prin e-mail vor fi aceleasi ca pe retelele sociale si pe magazinul dvs. online. Oferiti-le oamenilor informatii despre masurile de siguranta, informati-le despre orice modificari aduse afacerii si evidentiati produse sau oferte utile.

Cu toate acestea, puteti face si mai mult. Abonatii dvs. la newsletter sunt un public unic: stiti ca sunt interesati de produsele dvs. (pentru ca si-au dat consimtamantul sa primeasca email-uri de la dvs.). De asemenea, au ceva mai mult timp si mai multa atentie rezervata, in comparatie cu adeptii tai de pe retelele de socializare care se deruleaza mereu.

Deci, le puteti oferi ceva special… cum ar fi continut exclusiv, de lunga durata, despre afacerea dvs.:

 

Sau oferte speciale, numai pentru abonati:

 

Sau orice altceva cu care puteti veni – cum ar fi activitati de familie, sfaturi pentru utilizarea produselor acasa sau pur si simplu mesaje de incurajare. Incercati sa trimiteti continut care este relevant pentru afacerea dvs. si sensibil pentru clientii dvs. in timpul crizei. Cand intelegi corect mesajele, vei observa un interes crescut pentru vanzari.

In sfarsit, nu ratati ocazia de a va creste lista de abonati. Spuneti-le oamenilor despre newsletter-ul dvs. prin e-mail atunci cand va viziteaza profilul de retele sociale sau magazinul dvs. online. I-ai putea tenta sa se inscrie cu oferte online, continut exclusiv sau chiar un cadou pentru noii abonati!

Ti-ai schimbat strategia online in timpul lockdown-ului? Ati incercat strategii noi pentru a va dezvolta retelele sociale sau lista de e-mail? Contactati-ne pentru a vorbi despre obiectivele dvs. de afaceri si pentru a vedea cum va putem ajuta.

Mario Grigorescu este lider in cautarile organice Google ca si Consultant in Marketing Online si este Specialist Certificat Google si MOZ, iar mai nou este lider de audienta pe platforma LinkedIn, cu o experienta de peste 15 ani, intr-o gama larga de sectoare de activitate, inclusiv: agentii, antreprenoriat, fashion, auto, caritate, servicii financiare, servicii funerare, sanatate, retail, turism, pharma, afaceri mici si mijlocii, bloguri sau publicatii online si comunicate de presa.
Actualmente ofera servicii profesionale de consultanta online si optimizare a motoarelor de cautare (SEO) sau a locatiilor de business in Google Maps (Local SEO) alaturi de strategii de promovare si crestera organica cu rezultate vizibile in Google inca din prima luna de colaborare.

Obtineti un Audit SEO Gratuit chiar acum!

Mario Grigorescu
Mario Grigorescu
https://agentpromovator.ro
Numele meu este Mario Grigorescu și sunt Consultant in Marketing Online si Expert SEO, iar din punct de vedere personal sunt biker, cinefil si pasionat de tehnologie. In urma cu 10 ani am fondat Agent Promovator, Agenție de Marketing Online Premiată. Alături de echipa mea, am ajutat peste 250 de companii din diferite domenii industriale (educație, e-commerce, HoReCa, transporturi, auto, fashion, medicina si retail) să își crească vizibilitatea in cautarile organice, pana in Prima Pagina Google și să dubleze profitul afacerii lor. Actualmente ajut firmele mici si mijlocii cu servicii de Consultanță in Marketing Online și Optimizare SEO pentru a obține trafic organic și vizibilitate online in Prima Pagină Google!

Folosim cookie-uri pentru a va oferi cea mai buna experienta. Declaratie Cookies