Google News

FORMA nr. 1 de marketing in prezent este atribuita prin marketing de continut! Specialistul dumneavoastra in marketing de continut joaca un rol vital in afacerea dumneavoastra, creand continutul potrivit care poate construi si hrani o comunitate, va poate stabili brandul ca lider in spatiul dumneavoastra si, in cele din urma, poate genera lead-uri si vanzari.

Acest articol detaliaza rolul si functia pe care un specialist in marketing de continut o joaca in organizatia dvs., competentele de care are nevoie, intervalele de salarizare de pe o varietate de piete si, in cele din urma, cursurile pe care le puteti urma pentru a deveni specialist in marketing de continut.

Marketing De Continut

Ce este un specialist in marketing de continut?

Un specialist in marketing de continut este responsabil pentru crearea, editarea, optimizarea si elaborarea strategiei de orientare a continutului unei companii. Acestia au sarcina de a se asigura ca continutul – indiferent de forma sa – este interesant, relevant si poate fi descoperit. De asemenea, specialistii in marketing de continut elaboreaza strategii si contribuie la crearea si distribuirea continutului. Acestia joaca un rol esential in strategia de inbound marketing a unei companii, deoarece continutul poate fi utilizat in etapele de constientizare, de considerare si de decizie ale unei campanii de marketing.

Atributiile unui specialist in marketing de continut:

– Dezvolta si pune in aplicare o strategie de marketing de continut

– Cerceteaza tendintele si subiectele din industrie pentru a crea continut relevant si valoros

– Scrieti, editati si corectati diverse tipuri de continut, cum ar fi postari pe blog, articole si postari in retelele sociale

Crearea si gestionarea unui calendar de continut

– Optimizarea continutului pentru motoarele de cautare

– Promovati continutul prin diverse canale, cum ar fi social media si marketingul prin e-mail

– Analizati si raportati cu privire la performanta continutului

– Colaborati cu alte echipe, cum ar fi echipele de design si de produs, pentru a crea campanii coezive

– Ramaneti la curent cu tendintele si tehnologiile de marketing digital

Calificari

– O diploma de licenta in marketing, comunicare, jurnalism sau o experienta de lucru similara

– 1-3 ani de experienta in marketing de continut, marketing digital sau intr-un domeniu conex.

– Abilitati solide de scriere, editare si corectare.

– Familiaritate cu sistemele de gestionare a continutului (WordPress, Squarespace, Shopify, Wix).

– Intelegere temeinica a instrumentelor de analiza.

– Experienta cu optimizarea pentru motoarele de cautare (SEO) si gestionarea retelelor sociale.

– Cunoasterea si experienta cu instrumentele de automatizare a marketingului.

– Abilitati solide de gestionare a proiectelor si capacitatea de a face mai multe lucruri in acelasi timp.

– Abilitati analitice solide si capacitatea de a masura si raporta performanta continutului.

– Experienta cu instrumente de design si de editare video este un plus.

– Un portofoliu de continut relevant.

Certificari

Pentru a deveni certificat in marketingul de continut, iata cateva dintre cele mai bune cursuri gratuite si platite pe care le puteti face:

Marketing de continut – HubSpot (gratuit)

Marketing de continut – SEMrush (gratuit)

– Content Marketing Foundations – LinkedIn Learning (gratuit)

– Content Marketing Mastery – Digital Marketer (Cu plata)

– Content Marketing – Clickminded (Cu plata)

Carti de top de citit pentru marketingul de continut

Content Inc – Joe Pulizzi

– Epic Content 2 – Joe Pulizzi

– Ei intreaba, tu raspunzi – Marcus Sheridan

Planul de marketing de 1 pagina – Allan Dib

Marketing Made Simple – Donald Miller

– Acesta este marketingul – Seth Godin

– Secretele Dotcom – Russell Brunson

Marketingul de continut este in continua schimbare, deoarece platformele pentru care cream continut sunt mereu inovatoare sau adauga noi caracteristici pentru a crea continut. De aceea, este imperativ ca, in calitate de afacere, echipa de marketing sau specialistii in marketing de continut trebuie sa se tina la curent cu modul in care continutul poate fi folosit pentru a impulsiona afacerea.

Intreprinderile online trebuie sa inceteze sa mai incerce sa imite TikTokerii sau creatorii de continut favoriti, deoarece, de noua din 10 ori, creatorii de continut pe care incercati sa ii imitati nu sunt proprietari de afaceri si nici experti in produse din industria dvs.

Acesta este cel mai mare motiv pentru care continutul nu se converteste pentru majoritatea afacerilor, continutul creat pentru afacerea dvs. nu ajuta publicul dvs. sa rezolve niciuna dintre problemele din industria dvs. si va folositi de creatorii de continut pentru a atinge un public mai larg, dar continutul nu are substanta, ci doar o alta reclama.

Incepeti sa va concentrati pe perfectionarea echipei de marketing pentru a intelege BUSINESS of CONTENT! Continutul este forma nr. 1 de marketing in aceasta era digitala si este timpul ca intreprinderile sa inceapa sa produca continut si sa nu se mai concentreze doar pe producerea de reclame.

Anunturile dvs. nu pot si nu ofera valoare, asa cum o poate face un continut excelent, perspicace, educational, distractiv. Atunci cand doriti sa cheltuiti bani pentru a va stimula continutul, concentrati-va pe stimularea celui mai performant continut.

Mario Grigorescu este partener WhitePress Romania si Comunicate de Presa, care lucreaza cu intreprinderi mici si mijlocii pentru a-si construi prezenta digitala si pentru a-si monetiza afacerile in mediul online. Apelati cu incredere la un profesionist in domeniu pentru rezultate reale.