Hai sa vorbim
Berveni 48A, Bucuresti, Romania,
contact@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Colaborari
colaborari@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Back

Care sunt componentele majore ale unei strategii de marketing?

Google News

Crearea unei strategii de marketing eficiente presupune mai mult decat simpla scriere a unor puncte targetate despre ceea ce credeti ca ati putea produce sau pe care doriti sa realizati in urmatoarele cateva saptamani, luni sau un an. Pentru a comercializa cu succes serviciile sau produsele dvs., trebuie sa aveti o serie de componente solide pe care sa va concentrati.

Strategii De Marketing

Ce este o strategie de marketing?

strategie de marketing este un plan conceput metodic, creat pentru a contura si ghida activitatile de marketing, cu scopul de a obtine rezultate specifice. Este baza pe care se iau deciziile de marketing. Functia finala a unei strategii de marketing este de a va concentra obiectivele si campaniile de marketing si de a mentine aceste eforturi aliniate cu obiectivele mai mari ale companiei.

Orice strategie viabila de marketing trebuie sa ia in considerare factorii interni si externi. Factorii interni includ mixul de marketing , analiza performantei, constrangerile bugetare etc. Factorii externi sunt elemente precum experienta clientilor, analiza concurentilor, mediul socio-economic etc. De aceea majoritatea strategiilor de marketing sunt partial planificate si partial reactive pe piata.

Este bine sa ai o intelegere generala a ceea ce este o strategie de marketing , dar cunoasterea si implementarea componentelor fundamentale care alcatuiesc o strategie excelenta te vor mentine in fruntea jocului.

Care sunt cele 5 componente majore ale unei strategii de marketing?

1. Publicul tinta

Publicul dvs. tinta descrie grupul de persoane care sunt cel mai probabil vizibile pentru a se identifica cu marca dvs. si sa utilizeze produsele sau serviciile dvs. Este important sa va stabiliti cu incredere publicul ideal, astfel incat sa puteti converti clientii potentiali si, bineinteles, sa obtineti profit.

Exista marci care utilizeaza marketingul in masa (adica vizeaza pe oricine si pe toata lumea), cu toate acestea, marketingul in masa este realizabil doar pentru acele companii care vand produse care sunt universal necesare. De aceea, cele mai multe marci vizeaza mai multe segmente de public diferite sau se concentreaza pe grupuri specifice de nisa. Pentru a defini, redefini sau restabili publicul tinta ideal, trebuie sa actionati in segmentarea pietei.

Exista patru tipuri principale de segmentare a pietei:

  • Demografice (varsta, sex, venit, stare civila etc.)
  • Geografice (localizare, urbanitate, clima, cultura, limba)
  • Psihografice (valori, aprecieri, antipatii, stiluri de viata, opinii etc.)
  • Comportamental (actiuni efectuate in cadrul unui site web, in aplicatie, in magazinul online)

Puteti colecta informatii demografice, geografice, psihografice si comportamentale prin efectuarea de interviuri, examinarea datelor recensamantului, crearea de sondaje online, explorarea analizei retelelor sociale, analizarea actiunilor pe care clientii si potentialii clienti le efectueaza in aplicatie sau pe site-ul dvs. etc.

Odata ce ati segmentat in mod dinamic clientii si datele potentialilor, puteti sa creati personalitatea cumparatorului (sau sa le redefiniti / restabiliti, daca ati creat deja unele).

personalitate de cumparator este o reprezentare fictiva a clientului dvs. ideal, creata prin utilizarea datelor dvs. Atribuiti acest personaj cu detalii precum varsta, veniturile, punctele de contact, punctele de durere, obiectivele si modelele de cumparare ale acestora. Ideea de a crea o persoana (sau mai multe persoane) este de a oferi structura directionarii atentiei catre public.

Actionarea segmentarii pietei si crearea personalitatilor de cumparator ofera un context real pentru afacerea dvs. Acest lucru va va permite sa aflati despre clientul dvs. ideal si sa va ajutati la crearea continutului, dezvoltarea produsului si alinierea resurselor. Cercetarea solida a audientei de acest fel asigura faptul ca mesajul companiei dvs. ii atrage pe cei care il vor gasi cel mai valoros si vor aduce in schimb valoare.

2. Obiective si obiective

Un obiectiv este ceva pe care doriti sa il atingeti si este o afirmatie larga, generala, care se refera de obicei la termen lung. Un obiectiv este mai specific, mai precis si implica actiunea sau actiunile care vor fi intreprinse pentru a atinge obiectivul general.

Daca va simtiti putin pierdut sau nu sunteti sigur de unde sa incepeti, metoda de analiza SWOT este o modalitate excelenta de a va aprofunda strategiile in compania dvs. (precum si a mediului de piata mai larga) si de a identifica cateva obiective si obiective actionabile.

Efectuarea unei analize SWOT va incurajeaza sa va identificati punctele tari, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile de afaceri si / sau de marketing. Acest lucru va va oferi o imagine clara a locului in care excelati, unde va puteti imbunatati oportunitatile potentiale si provocarile pe care va trebui sa le abordati.

Sa presupunem, de exemplu, ca materialul dvs. de marketing primeste multa interactiune si, ca rezultat, clientii potentiali calificati pentru marketing (MQL) cresc in mod semnificativ. Aceasta este, desigur, un punct forte. Dar exista o problema – MQL-urile dvs. cresc, dar nu se convertesc. Marketingul isi propune sa genereze clienti potentiali pentru a va dezvolta afacerea, astfel incat achizitionarea clientilor potentiali care nu se convertesc ar fi marcata ca o slabiciune. Cu toate acestea, puteti transforma aceasta slabiciune intr-o oportunitate facandu-va obiectivul dvs. de a creste rata de conversie MQL in urmatoarele patru trimestre.

Iata un exemplu de 3 obiective clare care va vor ajuta sa va atingeti noul obiectiv:

  1. Creati o pagina de pilon care este specifica produsului sau serviciului pe care il oferiti si care include peste 20 de continuturi suport: 12x bloguri, 6x infografice, 6x videoclipuri, 6x ghiduri.
  2. Creati un continut de site web nou axat pe produs, care detaliaza in mod clar fiecare aspect al produsului / serviciului dvs. si beneficiile acestuia.
  3. Analizati si rescrieti fluxurile de lucru pentru a include continut actualizat si mai multe informatii axate pe produs pentru e-mailurile cu cea mai mica performanta.

Desigur, ceea ce doriti sa atingeti si obiectivele pe care trebuie sa le atingeti pentru a ajunge acolo nu trebuie sa fie majore sau sa aiba un an intreg de pregatire, precum exemplul pe care l-am dat mai sus. Ele pot fi la fel de extinse sau minimizate ca si durata in functie de alegerea dvs.

A avea obiective si obiective puternice este foarte important pentru orice afacere, indiferent de marimea companiei, de buget sau de oferte. Scopul obiectivelor si obiectivelor dvs. poate fi sa va optimizati continutul, sa explorati diferite cai cu ajutorul retelelor dvs. sociale, sa reduceti decalajul dintre vanzari si marketing, sa cresteti ratele de deschidere a e-mailurilor, sa imbunatatiti calitatea clientilor etc.

Un lucru cheie de retinut aici este sa va asigurati ca obiectivele si obiectivele dvs. sunt SMART:

  • Specific
  • Masurabil
  • Realizabil
  • Relevant / realist
  • Terminabil

Deci, indiferent daca este vorba de achizitionarea de noi utilizatori, concentrandu-se pe venituri, cresterea marcii sau aventurandu-se pe piete noi, obiectivul general al stabilirii obiectivelor si obiectivelor in strategia dvs. de marketing este de a atinge obiectivele de afaceri cat mai perfect posibil.

3. Analiza concurentului

Analiza concurentilor este un proces in care cautati pentru a identifica marcile care reprezinta o amenintare potentiala pentru afacerea dvs. si pentru a le analiza produsele, strategiile de vanzare si marketing, prezenta pe retelele sociale, site-ul web etc. Acest lucru va permite sa aveti o idee clara despre locul in care va pozitionati piata in comparatie cu altele si ofera un punct de referinta pe baza caruia puteti masura cresterea afacerii dvs.

Cu cat veti cunoaste mai mult competitia, cu atat va fi mai usor sa identificati potentialele oportunitati si domeniile in care puteti sa le depasiti pentru a obtine un avantaj. Asadar, studierea concurentilor pe piata nu numai ca va va ajuta sa ramaneti la varf, ci sa va imbunatati si intelegerea asupra tipului de marketing care functioneaza in industria dvs.

Nota: nu conteaza cat de nisata este marca, produsul sau serviciul dvs., va exista intotdeauna o anumita forma de concurenta cu care sa va confruntati. Este posibil sa nu fie directa, dar veti avea loc la concurenta cu privire la un aspect al companiei dvs.; ar putea fi pur si simplu o zona alternativa in care potentialii clienti isi cheltuiesc banii, interactionand in social media sau citind bloguri care au continut similar cu al dvs.

Este important pentru dvs. sa proiectati calitatile care va fac marca diferita si de ce clientii si potentialii clienti ar trebui sa va aleaga fata de alte optiuni de piata.

Efectuarea unei analize amanuntite, utilizabile a concurentilor necesita mai mult decat o simpla cautare rapida pe Google; trebuie sa lucrati prin mai multi pasi specifici si sa utilizati instrumentele utile care va stau la dispozitie.

4. Crearea de continut

Crearea de continut este o parte cu adevarat semnificativa a marketingului modern. De ce? Pentru ca, in zilele noastre, marketingul are mai mult decat doar tactici promotionale insistente si reclame nebunesti. Marketingul de continut excelent arata publicului tinta ca sunteti informat, de incredere si ca le puteti aduce valoarea pe care o cauta.

Cercetarile efectuate de Hubspot au aratat ca, in 2020, 70% dintre specialistii in marketing au afirmat ca investesc activ in marketingul de continut. Acest lucru se datoreaza faptului ca continutul de pe site-ul web al unei marci, functioneaza acum ca mai mult decat un slogan sau un articol promotional; este o strategie de afaceri care functioneaza pentru a proiecta conducerea gandirii, pentru a construi un public, pentru a converti, pentru a pastra loialitatea si mult mai mult.

Marketingul de continut se prezinta sub mai multe forme, inclusiv (dar nu limitat la):

  • Bloguri
  • Infografice
  • Videoclipuri
  • Ghiduri
  • Podcast-uri

In timp ce influenta marketingului de continut creste de la an la an, nu este suficient sa scrieti doar despre orice; exista o diferenta intre continutul valoros si continutul care exista acolo doar de dragul acestuia. Nu va puteti astepta sa convertiti clientii potentiali cu un text sau un material media slab directionat sau cercetat inadecvat. Continut de genul acesta se va dovedi a fi amator, o pierdere de timp pentru spectator si, de fapt, poate face real rau marcii tale.

Crearea unui raport Search Insights (SIR) este o modalitate excelenta de a va asigura ca continutul pe care il creati merita, este valoros pentru publicul dvs. tinta si competitiv pe paginile cu rezultate ale motorului de cautare (SERP). Un raport de informatii despre cautare este in esenta un amestec intre un raport de cercetare a cuvintelor cheie si un calendar de continut care actioneaza ca o foaie de parcurs pentru crearea de continut.

Daca nu ati realizat niciodata un raport de informatii despre cautare, iata un rezumat rapid al celor patru lucruri pe care trebuie sa le faceti:

1. Selectati subiectele de concentrare: acestea ar trebui sa se bazeze pe produsul sau serviciul pe care il furnizati si actioneaza ca principalele dvs. cuvinte cheie (de exemplu, cu Agent Promovator, unul dintre subiectele noastre principale este ,,Marketingul Digital” si altul este ,,Strategia de marketing” ).

2. Identifica concurentii de continut: acestia nu sunt concurentii tai normali, fizici; sunt marci care se claseaza pe SERP pentru aceleasi cuvinte cheie ca dvs., adica atunci cand caut ,,Segmentarea pietei + bloguri” intr-un motor de cautare, nu voi vedea in mod necesar concurentii nostri directi (cei care ofera un produs sau serviciu similar) . Voi vedea marci care scriu despre subiectul segmentarii pietei.

Pentru a găsi concurenții dvs. de conținut, accesați motorul de căutare și tastați „[focus topic] + bloguri”, „[focus topic] + site-uri web”, „[focus topic] + sfaturi”, „[focus topic] + exemple”.

3. Realizati o analiza a concurentilor de continut: dupa ce ati identificat cine sunt concurentii dvs. de continut, este timpul sa le analizati continutul folosind un instrument de cercetare a cuvintelor cheie, astfel incat sa puteti vedea termenii pe care acestia ii clasifica, pentru care site-ul dvs. nu este potential. Exista multe instrumente grozave disponibile, cum ar fi Ahrefs , SEMrush si Moz . Sau puteti incerca The Hoth, care este gratuit pentru un numar limitat de cuvinte cheie. Adaugati concurentii dvs. de continut la instrumentul de cercetare a cuvintelor cheie la alegere si ceea ce ar trebui sa vedeti este o lista lunga de cuvinte cheie specifice subiectului.

Puteti trata fiecare cuvant cheie ca un continut potential, atata timp cat cuvantul cheie este relevant pentru publicul dvs. si nu exista o cantitate coplesitoare de concurenta – pentru a evalua acest lucru, consultati volumul lunar de cautare (MSV). Un scor intre 50 – 1000 de cautari lunare este bun / realizabil. Daca incercati sa va clasificati pentru un cuvant cheie care are un MSV de 25K, atunci va fi mult mai dificil.

4. In cele din urma, completati raportul de informatii despre cautare: poate parea o sarcina descurajanta, dar nu sunteti singur – va recomand sa utilizati sablonul de raport de informatii despre cautare al Hubspot.

Hubspot are, de asemenea, un curs online, care este foarte util. Daca nu aveti acces la aceasta, exista si alte resurse gratuite disponibile.

Pe langa efectuarea unor cercetari aprofundate, cum ar fi un raport de informatii despre cautare, trebuie sa va puneti aceste intrebari pentru a va asigura ca continutul dvs. este semnificativ si util pentru clientii dvs. potentialii:

  • Este acest continut autentic (adica incearca cu adevarat sa fie de folos publicului dvs. si nu doar in scop manipulativ)?
  • Aceste informatii sunt corecte (contine materiale corecte si statistici actualizate)?
  • Acest continut este in concordanta cu marca mea (tonul vocii, designul etc.)?
  • Ofera publicului meu tinta raspunsuri la intrebarile lor?
  • Este bine orientat pentru etapele ciclului de viata ale clientului meu?

Crearea de continut bine structurat care sa se alinieze scopului companiei dvs. va va consolida marca prin adaugarea de valoare continua clientilor dvs.

5. Masurare

Puneti atat de mult timp, gandire si efort in marketingul dvs. Nu lasati totul sa se piarda. Puteti avea cea mai complicata, creativa, campanie de marketing, dar daca nu masurati rezultatele, cum veti sti daca va atingeti sau nu obiectivele? Trebuie sa va asigurati ca implementarea strategiei dvs. este egala sau mai mare decat ceea ce castigati in schimb.

Utilizarea datelor dvs., revizuirea regulata a actiunilor dvs. si masurarea cresterii dvs. va vor asigura ca sarcinile, obiectivele si eforturile dvs. de marketing sunt gestionate eficient.

Deci, luati in considerare lucruri precum:

  • Repere din industrie: comparati datele cu mediile din industrie pentru MQL-uri, trafic, implicare in retelele sociale, rate de deschidere a e-mailurilor etc.
  • MQL-uri: cati clienti potentiali primiti pe saptamana / luna? Care este calitatea clientilor dvs. potentiali? Cati dintre ei convertesc?
  • Trafic pe site: ce pagini viziteaza? Cat timp petrec pe site-ul dvs.? Care este rata medie de respingere?
  • Rețele sociale: castigati noi adepti sau ii pierdeti? Postarile dvs. primesc suficienta interactiune? Paginile dvs. de socializare ii determina pe utilizatori sa va viziteze site-ul web?
  • E-mailuri: analizati ratele de clic (CTR), ratele de respingere, conversiile, CTA-urile dvs. etc.
  • Publicitate: generati clienti potentiali din anunturile dvs. platite?

Masurarea impactului activitatilor dvs. de marketing va ofera posibilitatea de a va urmari succesul si de a analiza ceea ce faceti bine si unde trebuie sa va imbunatatiti. Acest lucru va asigura mentinerea unei cresteri constante si a unui avantaj competitiv. De asemenea, va ajuta sa va simplificati obiectivele, mentinandu-le in concordanta cu obiectivele dvs. de afaceri.

Concluzie

O strategie de marketing bine gandita ofera o multitudine de oportunitati pentru intreprinderile mari si mici.

Lucruri pe care ne straduim cu totii sa le realizam, cum ar fi o fidelizare sporita a clientilor, cresterea vanzarilor si a rentabilitatii investitiei, o marca consolidata si capacitatea de a triumfa asupra concurentilor de pe piata devin mult mai accesibile cu o strategie structurata. Asadar, puneti in aplicare aceste cinci componente critice pe care le-am subliniat mai sus, revizuiti-le in mod regulat si permiteti marketingului sa prospere.

Va luptati sa integrati datele din instrumentele dvs. de marketing? Doriti consiliere in analiza afacerii dvs. si aplicarea unei strategii online viabile si de lunga durata? Completati formularul de Audit SEO Gratuit si obtineti 30 minute de consultanta gratuita alaturi de consultantul nostru in marketing online. Simtiti-va liber sa luati legatura direct cu el accesand: contact@agentpromovator.ro in legatura cu orice intrebare sau comentariu pe care l-ati putea avea   💌  Este timpul sa vorbim despre instrumentele dvs. de marketing online si va putem ghida in obtinerea rezultatelor asteptate de dvs.!

Mario Grigorescu
Mario Grigorescu
https://agentpromovator.ro
Numele meu este Mario Grigorescu și sunt Consultant in Marketing Online si Expert SEO, iar din punct de vedere personal sunt biker, cinefil si pasionat de tehnologie. In urma cu 10 ani am fondat Agent Promovator, Agenție de Marketing Online Premiată. Alături de echipa mea, am ajutat peste 250 de companii din diferite domenii industriale (educație, e-commerce, HoReCa, transporturi, auto, fashion, medicina si retail) să își crească vizibilitatea in cautarile organice, pana in Prima Pagina Google și să dubleze profitul afacerii lor. Actualmente ajut firmele mici si mijlocii cu servicii de Consultanță in Marketing Online și Optimizare SEO pentru a obține trafic organic și vizibilitate online in Prima Pagină Google!

Acest site foloseste cookieuri pentru imbunatatirea experientei vizitatorilor.