Hai sa vorbim
Berveni 48A, Bucuresti, Romania,
contact@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Colaborari
colaborari@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Back

AI pentru SEO: poti lucra mai rapid si mai inteligent?

Google News

AI este disponibil pe scara larga pentru toata lumea. Iata cum puteti utiliza AI pentru SEO si continut pentru a creste productivitatea si a imbunatati fluxul de lucru.AI pentru SEO se afla intr-un punct de cotitura in care tehnologia folosita de marile corporatii este din ce in ce mai la indemana intreprinderilor mai mici.

Utilizarea din ce in ce mai mare a acestei noi tehnologii schimba permanent practica SEO din ziele noastre.

Dar este potrivit pentru afacerea ta? Aceasta este intrebarea de astazi.

Popularul asistent de scriere Grammarly este un software AI care ilustreaza puterea AI de a imbunatati performanta.

Este nevoie de un continut atat de precis incat il face mai bun prin remedierea greselilor gramaticale si de ortografie si prin utilizarea repetitiva a cuvintelor.

AI pentru SEO functioneaza in mod similar pentru a imbunatati performanta si, intr-o anumita masura, pentru a democratiza SEO, facand analize de date la scara larga si la indemana tuturor.

Cum poate fi folosita inteligenta artificiala in SEO

Platformele mainstream AI SEO automatizeaza analiza datelor, oferind informatii la nivel inalt care identifica modele si tendinte care nu sunt altfel vizibile.

Mark Traphagen de la seoClarity descrie de ce automatizarea AI SEO este esentiala:

,,In urma cu un deceniu, cei mai buni experti seo erau excelenti jochei excel, care descarcau si corelau date din diferite surse si parti ale ciclului de viata SEO, totul facut manual.

Daca SEO ar face asta astazi, ar ramane in praf.

Pana cand oamenii pot procesa – rezultatele s-au schimbat, algoritmii s-au actualizat, SERP-urile s-au schimbat etc.

Si asta nu mai vorbim de accesul si profunzimea datelor disponibile in acest deceniu, schimbarile rapide ale algoritmilor motoarelor de cautare, diversi factori de clasare care sunt diferiti pentru fiecare interogare, rezultate bazate pe intentii care se schimba sezonier si complexitatea imensa a companiilor moderne, site-uri web etc.

Aceste realitati au facut ca utilizarea AI sa fie acum esentiala la nivel de companie.

AI In Onsite Optimization

Platforma de automatizare AI SEO WordLift ii ajuta pe editori sa automatizeze datele structurate, legaturile interne si alti factori legati de pe pagina.

Andrea Volpini , CEO al WordLift:

„WordLift ingereaza automat cea mai recenta versiune a vocabularului schemei pentru a accepta toate tipurile de entitati posibile.

Putem reutiliza aceste date pentru a construi link-uri interne, a reda carduri de context pe pagini web si a recomanda continut similar.

La fel ca Google, un editor poate folosi aceasta retea de entitati pentru a permite cititorilor sa descopere continut similar.

WordLift permite multe fluxuri de lucru SEO pe masura ce se construieste graficul de cunostinte al site-ului.

Unii folosesc NLP-ul WordLift pentru a gestiona legaturile interne catre paginile lor importante; altii folosesc datele din graficul de cunostinte pentru a instrui motorul de cautare intern sau pentru a ajusta un model de limbaj pentru generarea de continut.

Prin automatizarea datelor structurate, publicarea entitatilor si adaugarea de link-uri interne, nu este neobisnuit sa vedem o crestere substantiala a traficului organic pentru creatorii de continut.”

La ce sa ne asteptam in timpul si dupa un audit SEO:

Dupa cum s-a mentionat anterior, un audit SEO poate dura de la 2 la 6 saptamani. In acest timp, un specialist SEO analizeaza si descopera oportunitatile SEO pe site-ul dvs. web. Cu toate acestea, inregistrarile bi-saptamanale sau saptamanale va mentin pe dvs. si echipa dvs. la curent cu privire la progres.

In orice audit al site-ului dat, exista cateva oportunitati descoperite pe parcurs. Cand se descopera aceste tipuri de informatii, echipa noastra le va transmite imediat. Acestea ofera o oportunitate de recuperare a vizibilitatii in timp ce se efectueaza restul auditului.

Dupa finalizarea auditului, echipa dvs. va fi invitata la o prezentare in care specialistul SEO va discuta rezultatele si recomandarile. Echipa Agent Promovator va va ghida pe dvs. si echipa dvs., alaturi de strategia de optimizare seo refacuta pana la finalizare, astfel incat sa stiti la ce sa va asteptati si cand. In plus, veti primi o analiza cuprinzatoare a starii de sanatate a site-ului dvs. Toate acestea sunt personalizate pentru dvs. si pentru situatia dvs. specifica.

AI pentru SEO masurabila

AI pentru SEO poate fi aplicat la o gama larga de activitati care minimizeaza angajarea in sarcini repetitive si imbunatateste productivitatea.

O lista partiala include:

  • Planificarea continutului.
  • Analiza continutului.
  • Analiza datelor.
  • Crearea de grafice de cunostinte locale.
  • Automatizati crearea de date structurate Schema.
  • Optimizarea interconectarii.
  • Optimizarea continutului pagina cu pagina.
  • Metadescrieri optimizate automat.
  • Elemente de titlu programatice.
  • Titluri optimizate la scara.

AI in crearea de continut

Crearea de continut consta in mai multe optiuni subiective. Ceea ce un scriitor considera ca este relevant pentru un subiect ar putea fi diferit de ceea ce cred utilizatorii ca este.

Un scriitor poate presupune ca un subiect este despre subiectul X. Motorul de cautare poate identifica ca utilizatorii prefera continutul despre X, Y si Z. In consecinta, continutul poate avea performante slabe de cautare.

Instrumentele de continut AI ii ajuta pe dezvoltatorii de continut sa formeze relatii mai stranse intre continut si ceea ce cauta utilizatorii, oferind un profil obiectiv al unei anumite piese de continut.

Instrumentele AI permit agentilor de marketing din cautare sa lucreze cu continutul intr-un mod care este cu ani lumina inaintea practicii vechi de decenii de a identifica mai intai cuvintele cheie cu trafic ridicat si apoi de a construi continut in jurul lor.

AI In Content Optimization

Motoarele de cautare inteleg mai bine interogarile de cautare si continutul identificand ce inseamna utilizatorii si despre ce sunt paginile web.

Instrumentele de continut AI de astazi fac acelasi lucru pentru SEO din intregul flux de lucru de dezvoltare a continutului.

Exista si mai mult la asta.

In 2018, Google a dezvoltat ceea ce au numit Stratul de subiect, ceea ce il ajuta sa inteleaga continutul si modul in care subiectele si subsubiectele se relationeaza intre ele.

Google a descris-o astfel :

„Asa ca am luat Knowledge Graph-ul nostru existent – care intelege conexiunile dintre oameni, locuri, lucruri si fapte despre ei – si am adaugat un nou strat, numit Stratul de subiect, conceput pentru a intelege in profunzime un spatiu tematic si cum se pot dezvolta interesele in timp. pe masura ce familiaritatea si expertiza cresc.

Stratul de subiecte este construit prin analiza intregului continut care exista pe web pentru un anumit subiect si dezvolta sute si mii de subteme.

Pentru aceste subteme, putem identifica cele mai relevante articole si videoclipuri – cele care s-au dovedit a fi mereu verzi si utile in mod continuu, precum si continut proaspat pe acest subiect.

Apoi ne uitam la tipare pentru a intelege modul in care aceste subiecte se leaga intre ele, astfel incat sa putem evidentia mai inteligent tipul de continut pe care ati dori sa il explorati in continuare.”

Instrumentele de continut AI ii ajuta pe marketerii de cautare sa-si alinieze activitatile cu realitatea modului in care functioneaza motoarele de cautare.

AI in cercetarea cuvintelor cheie

In plus, introduc eficienta fluxului de lucru al continutului, permitand scalarea intregului proces, reducand timpul dintre cercetare si publicarea continutului online.

Mark Traphagen de la seoClarity a subliniat ca instrumentele AI preiau partile obositoare ale SEO.

Mark a explicat:

„SeoClarity a trecut cu mult timp in urma de la a fi un furnizor de date la a folosi AI in fiecare parte a ciclului de viata SEO pentru a muta rapid clientii de la date la informatii la executie.

Folosim:

AI in descoperirea perspectivelor si recomandarilor din diferite surse de date (clasare -> oportunitati SERP -> probleme tehnice)

AI in furnizarea celor mai precise date posibile in ceea ce priveste cererea de cautare, dificultatea cuvintelor cheie si intentia subiectului – toate in vizualizari in timp real si in tendinte

AI in optimizarea si analiza continutului

Automatizarea asistata de AI in executia instantanee a SEO permite schimbari la scara masiva.

Viitorul AI in SEO nu este AI ,,care face SEO” pentru noi, ci mai degraba AI preluand sarcinile cele mai consumatoare de timp, eliberand SEO pentru a fi directori care implementeaza cele mai bine informate actiuni la scara la viteze nemaivazute.”

O valoare cheie a utilizarii inteligentei artificiale pentru SEO este cresterea productivitatii si eficientei, in acelasi timp cu cresterea expertizei, a autoritatii si a relevantei continutului.

Jeff Coyle de la Market Muse evidentiaza beneficiile AI ca justificari pentru cat de mult este bugetat pentru continut si ce valoare aduce aceasta in rezultatul final.”

Jeff a comentat:

,,Cand o mare parte din strategia de continut pentru care bugetati se transforma intr-un succes, devine imediat evident ca utilizarea AI pentru a prezice nevoile bugetului de continut si a creste ratele de eficienta este cel mai important lucru in care puteti investi pentru o organizatie de continut.

Pentru operatiuni, eficienta resurselor umane este prioritatea principala. Unde aveti oameni care efectueaza sarcini manuale pentru cercetare, planificare, prioritizare, briefing, scriere, editare, productie si optimizare? Cat timp se pierde si cate bucle de feedback sau de reluare exista?

Planurile de creare si optimizare a continutului bazate pe date, predictive, argumentabile, care ofera surse unice de adevar sub forma de briefs de continut si planuri de proiect, reprezinta fundamentul unei echipe concentrate pe utilizarea tehnologiei pentru a imbunatati eficienta resurselor umane.

Pentru optimizare, alegerea continutului de actualizat, intelegerea modului de actualizare si daca trebuie sa fie folosit prin crearea, reutilizarea si transformarea sunt avantajele critice ale utilizarii AI pentru analiza continutului.

A sti daca o pagina este de inalta calitate, prezinta experienta, face apel la intentia tinta corecta si este integrata corect in site ofera unei echipe cea mai buna sansa de a reusi.”

Dezavantaje si consideratii etice

Publicarea continutului care este in intregime creat de AI poate avea un rezultat negativ, deoarece Google interzice in mod explicit continutul generat automat.

Regulile Google pentru spam avertizeaza ca publicarea continutului generat automat poate duce la o actiune manuala, eliminand continutul din rezultatele cautarii Google.

Orientarile explica:

,,Pentru a fi eligibil sa apara in rezultatele cautarii Google pe web (pagini web, imagini, videoclipuri, continut de stiri sau alte materiale pe care Google le gaseste de pe web), continutul nu trebuie sa incalce politicile generale ale Cautarii Google sau politicile de spam enumerate in acest articol. pagina.

… Continutul generat automat (sau ,,generat automat”) este continutul care a fost generat programatic fara a produce nimic original sau a adauga valoare suficienta; in schimb, a fost generat cu scopul principal de a manipula clasamentele de cautare si de a nu ajuta utilizatorii.”

Nu exista nicio interdictie privind publicarea continutului generat automat si nicio lege impotriva acestuia. Google chiar sugereaza modalitati de a exclude acest tip de continut din motorul de cautare Google daca alegeti sa utilizati acest tip de continut.

Dar utilizarea continutului generat automat nu este viabila daca scopul este sa se claseze bine in motorul de cautare Google.

Poate Google sa identifice continutul generat de AI?

Da, Google si alte motoare de cautare pot identifica probabil continutul care este in intregime generat de AI.

Continutul contine modele de utilizare a cuvintelor unice atat pentru continut uman, cat si pentru continutul generat de AI. Analiza statistica dezvaluie ce continut este creat de AI.

Viitorul instrumentelor este acum

Sunt disponibile multe instrumente bazate pe inteligenta artificiala care sunt adecvate pentru diferite niveluri de utilizatori.

Nu orice afacere trebuie sa-si extinda SEO pentru sute de mii de produse.

Dar chiar si o afacere online mica sau mijlocie poate beneficia de fluxul de lucru eficient si eficient pe care il ofera un instrument de continut bazat pe inteligenta artificiala.

Mario Grigorescu
Mario Grigorescu
https://agentpromovator.ro
Numele meu este Mario Grigorescu și sunt Consultant in Marketing Online si Expert SEO, iar din punct de vedere personal sunt biker, cinefil si pasionat de tehnologie. In urma cu 10 ani am fondat Agent Promovator, Agenție de Marketing Online Premiată. Alături de echipa mea, am ajutat peste 250 de companii din diferite domenii industriale (educație, e-commerce, HoReCa, transporturi, auto, fashion, medicina si retail) să își crească vizibilitatea in cautarile organice, pana in Prima Pagina Google și să dubleze profitul afacerii lor. Actualmente ajut firmele mici si mijlocii cu servicii de Consultanță in Marketing Online și Optimizare SEO pentru a obține trafic organic și vizibilitate online in Prima Pagină Google!

Acest site foloseste cookieuri pentru imbunatatirea experientei vizitatorilor.