Hai sa vorbim
Berveni 48A, Bucuresti, Romania,
contact@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Colaborari
colaborari@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Back

Ghid pas cu pas pentru migrarea site-urilor web care doresc sa isi pastreaze intact SEO si traficul online

Google News

Daca sunteti proprietarul unui site web, este posibil sa va confruntati cu provocarea revizuirii site-ului dvs. intr-o buna zi. Migrarea site-ului web este procesul de modificare a locatiei, platformei, designului sau structurii unui site, astfel incat prezenta dvs. pe web sa poata creste.

Migrarea site-urilor este un proces interesant, dar complicat. Chiar si cea mai mica greseala va poate costa in ceea ce priveste conversiile si clasamentele motoarelor de cautare.

Aveti nevoie de un motiv bun pentru a va migra site-ul web, deoarece nu numai ca este o sarcina descurajanta, dar repercusiunile pot fi devastatoare. Migrarea site-ului este, totusi, o oportunitate excelenta de a remedia problemele vechi.

Migrarea

Cele mai frecvente motive pentru migrare sunt:

  • Schimbarea adresei URL.
  • Fuzionarea conținutului de pe mai multe site-uri web.
  • Redesign-ul site-ului dvs. web și revizuirea conținutului.
  • Schimbarea arhitecturii site-ului dvs. web.
  • Comutarea de la HTTP la HTTPS.
  • Schimbarea furnizorilor de hosting.
  • Schimbarea numelor de domeniu.
  • Adăugarea sau modificarea la un site web mobil.

In timp ce s-ar putea sa va migrati site-ul web de dragul imbunatatirii acestuia, asta nu inseamna ca nu va fi o mutare lipsita de riscuri. Da, migrarea site-ului este o necesitate in rezolvarea problemelor, dar SEO si traficul dvs. vor fi inevitabil afectate de modificarile pe care le faceti.

Pentru a realiza o migrare cu succes a site-ului web, trebuie sa o efectuati cu precizie la nivel militar. Asta pentru a va asigura ca nu va compromiteti strategiile de implicare a clientilor sau orice alte planuri de crestere pe care le aveti la dispozitie.

Mai jos, am enumerat cei mai importanti pasi pentru a nu fi victima unei planificari necorespunzatoare si pentru a avea la dispozitie o lista de verificare robusta a migratiei.

Definiti domeniul de aplicare al proiectului

Asigurati-va ca sunteti clar cu privire la obiectivele migratiei site-ului dvs. chiar de la inceput. Acestea vor ajuta la gestionarea asteptarilor si la definirea calendarului proiectului. Sa presupunem ca aveti o afacere cu protocol de voce peste internet (VoIP).

Ati dori sa oferiti VoIP pentru utilizatorii de afaceri mai degraba prin aplicatia dvs. mobila decat prin intermediul site-ului dvs. web. O astfel de modificare este destul de diferita fata de simpla mutare a unui site pe HTTPS de la HTTP, de exemplu.

Trebuie sa planificati modificarile pe care le efectuati, deoarece migrarile site-urilor pot fi complexe si pot dura cateva luni. Strategia necesara in astfel de procese, asigurarea calitatii si testarea este esentiala, deci este posibil sa doriti sa cautati bloguri de testare software pentru referinta ca si pregatire. Indiferent de obiectivul final, obiectivul initial ar trebui sa fie pastrarea nivelului de trafic al site-ului in clasamentele motoarelor de cautare. Urmatoarele dvs. obiective pot fi legate de aceasta crestere.

Desemnati sarcini si termene

Fiecare element livrabil ar trebui sa aiba o data de finalizare asteptata si fiecare sarcina are nevoie de un proprietar. Aveti nevoie de o coordonare excelenta intre mai multe echipe, chiar daca nu vor vorbi cu totii acelasi limbaj tehnic.

Blocati intalnirile fizice, intalnirile web si videoconferinta in calendar pentru intreaga perioada de migrare pentru a va asigura ca echipele colaboreaza pentru a respecta termenele limita. Pentru a facilita intalnirile, puteti utiliza, de asemenea, instrumente de colaborare, cum ar fi aplicatii de tip whiteboard. De asemenea, identificati dependentele pentru ca toata lumea sa fie constienta de ceea ce se intampla.

Sarcini de pre-migrare

Pentru a impiedica migrarea dvs. sa conduca la o incurcatura de cod si timp de incarcare lent, asigurati-va ca sunt indeplinite urmatoarele sarcini:

  1. Accesati cu crawlere site-ul existent. Utilizati un crawler pentru site-uri web si vedeti cum va vad motoarele de cautare informatiile dvs. SEO.
  2. Inregistrati-va criteriile de referinta. Valorile dvs. SEO ar putea fi sterse in timpul migrarii datelor, asa ca pastrati-le pentru a vedea cat succes a avut site-ul dvs. anterior.
  3. Daca doriti ca strategia dvs. SEO sa functioneze la fel de bine ca inainte, pastrati titluri, meta descrierile si marcaje HTML.
  4. Incercati noul site web pe un server de test (aka sandbox) inainte de migrarea oficiala. Acest lucru va va ajuta sa efectuati teste agile pentru evaluarea performantei, verificari de functionalitate si verificari de migrare a datelor, asigurand o tranzitie perfecta.
  5. Evitați orele și zilele de varf atunci cand selectati o data de migrare.
  6. Descurajati motoarele de cautare sa va acceseze cu crawlere site-ul de staționare.

 

Etapa 2: Migratia

Ati planificat si ati pregatit acest lucru, iar ziua migratiei este in sfarsit aici. Daca ati parcurs toti pasii de pre-lansare de mai sus, sunteti gata. Acum trebuie sa:

Instituiti o harta de redirectionare 301 si actualizati setarile DNS ale site-ului web.

Redirectionati adresele URL. Acest lucru va ajuta la redirectionarea traficului de la adresa URL anterioara si la pastrarea autoritatii pe care vechea pagina a construit-o cu ajutorul Google.

Revenind la exemplul nostru de afacere VoIP. Nu conteaza daca aveti o suta de bloguri pe VoIP vs fix pentru afaceri; toate aceste adrese URL trebuie sa fie reproduse si redirectionate.

Continutul dvs. va ajuta sa construiti clasamentul in cautare. Motoarele de cautare au nevoie de o modificare explicita a instructiunilor de adresa. Echitatea linkurilor si clasamentul cuvintelor cheie vor disparea daca nu va redirectionati toate adresele URL.

O parte a procesului de migrare include ,,indicarea” catre noua locatie a site-ului. Furnizorul dvs. de gazduire ar trebui sa va poata ajuta.

Migrarea

Setati redirectionarile de redirectionare, anulati publicarea site-ului vechi si lansati-l pe cel nou. Daca nu va schimbati serverul sau platforma noua, migrarea dvs. ar trebui sa fie imediata. Cu modificarile DNS, poate dura ceva timp pana cand site-urile web devin active.

Lista de verificare a migratiei

Odata ce site-ul este activ, bifati urmatoarele puncte pentru a asigura succesul migrarii:

  1. Verificați indexabilitatea și accesibilitatea cu crawlere pentru a va asigura ca functioneaza la nivel SEO.
  2. Gasiti continut lipsa si duplicat.
  3. Verificati daca exista erori 404 și linkuri intrerupte.
  4. Asigurati-va ca Google Analytics este implementat.
  5. Salvați data migrarii în Google Analytics pentru a compara performantele pre și post-migrare.
  6. Invitati Google sa acceseze cu crawlere noul site web trimitand sitemap-ul in Google Search Console.

 

Etapa 3: Post-Migratie

Dupa migrare, veti descoperi ca traficul si performanta nu sunt cele mai bune timp de cateva zile. Asta este de asteptat. Daca pastrati un impuls asupra analizei dvs., puteti evita pierderea unei mari probleme. Trebuie sa efectuati des audituri ale site-urilor si sa le solicitati editorilor sa actualizeze backlink-urile.

Controlul calitatii si monitorizarea performantei trebuie sa fie continue. Testarea multimii este o abordare noua a QA si poate ajuta daca noul site se confrunta cu mai multe piedici decat de obicei. Pentru echipele agile, ar exista un merit semnificativ si in testarea exploatarii.

Felicitari! Ati finalizat cu succes migrarea site-ului dvs. web. Migrarea pe web este un proces indelungat, dar se merita pana la urma. Nu uitati sa recunoasteti munca asidua depusa de fiecare membru al echipei si sa sarbatoriti castigul dvs. colectiv – pentru echipele de tip remote, puteti chiar sa gazduiti o sarbatoare virtuala. Daca ati urmat ghidul de mai sus, strategia dvs. SEO va ramane intacta. Acum va puteti concentra asupra marketingului si publicarii de continut nou uimitor pentru a va imbunatati in continuare clasamentul si conversiile in motoarele de cautare.

Mario Grigorescu este lider in cautarile organice Google ca si Consultant in Marketing Online si este Specialist Certificat Google si MOZ, iar mai nou este lider de audienta pe platforma LinkedIn, cu o experienta de peste 15 ani, intr-o gama larga de sectoare de activitate, inclusiv: agentii, antreprenoriat, fashion, auto, caritate, servicii financiare, servicii funerare, sanatate, retail, turism, pharma, afaceri mici si mijlocii, bloguri sau publicatii online si comunicate de presa.
Actualmente ofera servicii profesionale de consultanta online si optimizare a motoarelor de cautare (SEO) sau a locatiilor de business in Google Maps (Local SEO) alaturi de strategii de promovare si crestera organica cu rezultate vizibile in Google inca din prima luna de colaborare.

Obtineti un Audit SEO Gratuit chiar acum!

Mario Grigorescu
Mario Grigorescu
https://agentpromovator.ro
Numele meu este Mario Grigorescu și sunt Consultant in Marketing Online si Expert SEO, iar din punct de vedere personal sunt biker, cinefil si pasionat de tehnologie. In urma cu 10 ani am fondat Agent Promovator, Agenție de Marketing Online Premiată. Alături de echipa mea, am ajutat peste 250 de companii din diferite domenii industriale (educație, e-commerce, HoReCa, transporturi, auto, fashion, medicina si retail) să își crească vizibilitatea in cautarile organice, pana in Prima Pagina Google și să dubleze profitul afacerii lor. Actualmente ajut firmele mici si mijlocii cu servicii de Consultanță in Marketing Online și Optimizare SEO pentru a obține trafic organic și vizibilitate online in Prima Pagină Google!

Acest site foloseste cookieuri pentru imbunatatirea experientei vizitatorilor. Declaratie Cookies