Hai sa vorbim
Berveni 48A, Bucuresti, Romania,
contact@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Colaborari
colaborari@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Back

Rolul si atributiile unui manager de proiect de marketing online

Google News

Un manager de proiect de marketing online supravegheaza proiectele legate de marketingul online, dar nu este implicat in mod activ in executarea proiectelor de marketing. Acesta este un rol critic pentru multe organizatii in prezent, deoarece marketingul online devine tot mai fundamental pentru reputatia de marketing a unei marci.

Potentialii clienti gasesc marci si produse pe care sa le cumpere online, fie ca este vorba de o recomandare de la un prieten, de derularea ofertelor pe retelele de socializare sau de cautarea intentionata a unui produs ca al tau pe motoarele de cautare. Managerii de proiect de marketing online se asigura ca proiectele se desfasoara fara probleme.

Manager Proiect Online

Care sunt responsabilitatile unui manager de proiect de marketing online?

Managerul de proiect de marketing online se asigura ca campaniile si activitatile de marketing se desfasoara conform programului si bugetului. Acestia gestioneaza termenele si tin legatura cu proprietarul proiectului, echipa de marketing si colaboratorii.

Desi nu toate companiile au nevoie de un manager de proiect de marketing, cele care se ocupa de mai multe proiecte si campanii de marketing complexe beneficiaza de pe urma unui astfel de manager. Un manager de proiect de marketing online este responsabil de supravegherea proiectelor si activitatilor de marketing online si de ducerea lor la bun sfarsit.

Desi responsabilitatile unui manager de proiect de marketing online se pot suprapune cu cele ale unui manager de marketing online, exista o distinctie intre ele: Un manager de proiect de marketing supravegheaza proiecte sau echipe de marketing. In schimb, un specialist in marketing online se concentreaza pe executarea activitatilor de marketing.

Competentele necesare pentru a performa cu succes in calitate de manager de proiect de marketing online depind de responsabilitatile profesionale ale fiecarui manager. Cel care lucreaza la proiecte de social media trebuie sa aiba abilitati de copywriting captivante si un ochi pentru design grafic. Un altul poate organiza lansari de produse si evenimente, organizand proiecte care aduc oamenii impreuna.

Indiferent de responsabilitatile lor zilnice, un manager de proiect de marketing online are nevoie de abilitati de programare si organizare pentru a face fata gestionarii mai multor proiecte in acelasi timp.

Responsabilitatile profesionale ale unui manager de proiect de marketing online

Ce este inclus in fisa postului de manager de proiect de marketing online? Pentru a reusi in calitate de manager de proiect de marketing online, trebuie sa va intelegeti responsabilitatile si indicatorii cheie. Sa ne uitam la cateva sarcini si responsabilitati ale unui manager de proiect de marketing online, care pot include:

  • Colectarea cerintelor proiectului de la partile interesate
  • Organizarea povestilor utilizatorilor pentru a prioritiza solicitarile clientilor
  • Efectuarea de revizuiri ale campaniilor de marketing si colectarea feedback-ului clientilor
  • Urmarirea termenelor si a bugetelor de proiect
  • Atribuirea de sarcini membrilor echipei
  • Planificarea, programarea si executarea de noi campanii si proiecte de marketing
  • Codificarea fluxurilor de lucru de marketing pentru a creste eficienta echipei
  • Imbunatatirea colaborarii intre echipele interfunctionale si membrii echipei de marketing
  • Asigurarea unei bune alocari a resurselor pentru realizarea cu succes a proiectelor
  • Dezvoltarea si implementarea managementului schimbarii in cadrul proiectelor de marketing online
  • Evaluarea, gestionarea si atenuarea riscurilor din marketingul online

Ce inseamna consultant in marketing

Sfaturi pentru managerii de proiecte de marketing online

Un manager de proiect de marketing online lucreaza cu multe echipe, parti interesate si colaboratori externi. Bunii manageri de proiect de marketing online ar trebui:

  • Sa se asigure ca au informatiile de contact ale echipelor si partilor interesate pentru a comunica actualizari despre progresul proiectului
  • Sa fie proactivi si sa programeze intalnirile si sarcinile din timp pentru a evita urgentele sau conflictele de program
  • Sa tina echipele la curent cu evolutia proiectului pentru a promova increderea si a imbunatati transparenta si implicarea.
  • Gestionati asteptarile intre partile interesate si reprezentati interesele fiecarei parti cat mai bine posibil.

Inainte de a va decide sa deveniti manager de proiect de marketing online, restrangeti-va la nisa dumneavoastra. Sunteti un manager de proiect de social media, un manager de proiect de marketing de evenimente digitale sau un manager de proiect de marketing de continut?

Un manager de proiect social media gestioneaza campaniile si calendarele de social media. In schimb, un manager de proiect de marketing de continut supravegheaza planurile de marketing de continut – de exemplu, gestionarea unei echipe de continut la distanta pentru a crea continut de blog.

Industria si nisa companiei dvs. informeaza tipul de proiecte pe care le planificati. Punandu-va aceste intrebari va va ajuta sa determinati ce fel de manager de proiect de marketing online ar trebui sa fiti.

Este necesar rolul de manager de proiect de marketing online?

Responsabilitatile departamentului de marketing sunt impartite in sarcini strategice si tactice. Managerul de proiect in marketingul online supervizeaza proiectele tactice – acestea sunt activitati cu obiective si rezultate definite, cum ar fi lansarea unui nou produs sau reproiectarea site-ului companiei.

Daca derulati proiecte de marketing de mici dimensiuni si aveti sisteme si fluxuri de lucru solide, echipa dvs. se poate auto-organiza, eliminand necesitatea unui manager de proiect de marketing online in cadrul companiei dvs. Cu toate acestea, daca derulati mai multe proiecte de marketing concomitent, este recomandabil sa recrutati manageri de proiecte de marketing online pentru a imbunatati eficienta, colaborarea si sansele de succes pentru fiecare proiect de marketing.

Managerul dvs. de proiect de marketing online poate fi din echipa de marketing existenta sau un manager de proiect de marketing online calificat care vine in calitate de consultant. Asigurati-va ca managerul de proiect de marketing online are competentele potrivite pentru activitatile de marketing online pe care va veti concentra, de exemplu, social media, continut de blog sau distribuirea de comunicate de presa.

Managerul de proiect de marketing online poate aplica metodologii Agile sau alte cadre de management de proiect pentru a obtine rezultate. Monitorizarea si revizuirea indicatorilor cheie de performanta si a fluxurilor de lucru din marketingul digital sunt esentiale pentru managerii de proiecte de marketing online pentru a se asigura ca proiectele sunt finalizate la timp si ating obiectivul dorit.

Mario Grigorescu este lider in cautarile organice Google ca si Consultant in Marketing Online si este Specialist Certificat Google si MOZ, cu o experienta de peste 15 ani, intr-o gama larga de sectoare de activitate, inclusiv: agentii, antreprenoriat, fashion, auto, caritate, servicii financiare, servicii funerare, sanatate, retail, turism, pharma, afaceri mici si mijlocii, bloguri sau publicatii online si comunicate de presa.
Actualmente ofera servicii profesionale de consultanta online si optimizare a motoarelor de cautare (SEO) sau a locatiilor de business in Google Maps (Local SEO) alaturi de strategii de promovare si crestera organica cu rezultate vizibile in Google inca din prima luna de colaborare.

Mario Grigorescu
Mario Grigorescu
https://agentpromovator.ro
Numele meu este Mario Grigorescu și sunt Consultant in Marketing Online si Expert SEO, iar din punct de vedere personal sunt biker, cinefil si pasionat de tehnologie. In urma cu 10 ani am fondat Agent Promovator, Agenție de Marketing Online Premiată. Alături de echipa mea, am ajutat peste 250 de companii din diferite domenii industriale (educație, e-commerce, HoReCa, transporturi, auto, fashion, medicina si retail) să își crească vizibilitatea in cautarile organice, pana in Prima Pagina Google și să dubleze profitul afacerii lor. Actualmente ajut firmele mici si mijlocii cu servicii de Consultanță in Marketing Online și Optimizare SEO pentru a obține trafic organic și vizibilitate online in Prima Pagină Google!

Acest site foloseste cookieuri pentru imbunatatirea experientei vizitatorilor. Declaratie Cookies