Hai sa vorbim
Berveni 48A, Bucuresti, Romania,
contact@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Colaborari
colaborari@agentpromovator.ro
Ph: +4.0741.919.919
Back

Angajarea unui consultant de marketing vs. un manager de marketing

Follow
( 0 Followers )
E-mail : *
* Datele dumneavoastră personale vor fi folosite pentru a vă sprijini experiența pe acest site web și în alte scopuri descrise în documentul nostru Politica de Confidentialitate. Sunt de acord cu politica de confidențialitate.

Google News

Desi intreprinderile vor avea intotdeauna nevoie de angajati pentru a conduce nava, externalizarea devine o optiune din ce in ce mai populara in multe industrii si pentru multe departamente diferite iar asta face diferenta intre un consultant de marketing vs. un manager de marketing. In locul unei echipe interne, o multime de branduri se bazeaza pe consultanti de marketing pentru a umple rapid golurile si a-si dezvolta afacerea online.

Consultant De Marketing

In noua lume a COVID-19 si a WFH, exista in mod clar o cerere pentru marketingul post-pandemic: intre 2020 si 2021, a existat o crestere de 13% a numarului de agentii de marketing digital in SUA.

Dar ce optiune este cea mai buna pentru afacerea dumneavoastra? Stiti ca aveti nevoie de un profesionist calificat care sa va gestioneze social media, SEO, continutul web si multe altele. Iar acum s-ar putea sa va aflati la o rascruce de drumuri in care incercati sa decideti intre externalizarea catre o agentie sau angajarea unui manager de marketing intern.

Ce inseamna consultant in marketing

Consultant de marketing vs. manager de marketing

Fiecare afacere este diferita, asa ca nu exista un raspuns complet corect sau gresit. Cu toate acestea, puteti profita la maximum de bugetul de marketing intelegand diferentele dintre angajarea unui consultant de marketing sau a unui manager de marketing.

Haideti sa discutam cele sase moduri in care un consultant de marketing ar putea fi diferit de un manager de marketing intern, astfel incat sa va puteti investi resursele in mod intelept.

Costuri

Salariul mediu al unui manager de marketing este de peste 100.000 de dolari pe an in SUA. Chiar si un manager de marketing entry-level castiga un salariu de aproximativ 40.000 de dolari pe an.

Daca angajezi un intern, esti responsabil nu doar de plata salariului, ci si de asigurarea beneficiilor. Daca costul este principala dvs. preocupare, un angajat este cu siguranta optiunea cea mai scumpa, din cauza cheltuielilor generale cu care vin. Si acesta este doar inceputul. De asemenea, va trebui sa luati in calcul cheltuielile de publicitate, instrumentele si tehnologia si alte cheltuieli pentru a va comercializa efectiv afacerea.

Consultanta de marketing este optiunea mai accesibila. O agentie calificata va va percepe intre 1.000 si 10.000 de euro pe luna, in functie de locatia dvs. si de nivelul de servicii.

La capatul superior al scarii de valori, o agentie de marketing poate fi la fel de costisitoare ca si angajarea unui intern. Cu toate acestea, este important de retinut ca agentiile isi gestioneaza costurile in mod eficient, valorificand la maximum cheltuielile cu o echipa mai calificata si resurse gata de utilizare, care sunt pe statul de plata doar pentru perioada de timp in care aveti nevoie de ele.

Familiaritate

Este normal ca, in consultanta de marketing, agentia sa isi ia timp pentru a va cunoaste afacerea. Pentru ca nu lucreaza cu afacerea dvs. in fiecare zi, echipa agentiei va va lua un interviu pentru a se pune la curent.

Un manager de marketing, pe de alta parte, face deja parte din echipa dvs. si intelege afacerea. Odata ce sunt la bord, exista o curba de invatare redusa cu angajatii interni, care pot oferi mai multa intelepciune organizationala datorita vechimii lor in cadrul companiei.

Competente si experienta

Daca conduceti o afacere in crestere, aveti nevoie de un manager de marketing care sa le poata face pe toate. Dar angajarea unei persoane cu abilitati de design grafic, social media, public speaking, video si redactare de continut este foarte dificila. Chiar daca gasiti un candidat cu aceste abilitati, va trebui sa ii platiti un salariu generos pentru expertiza sa.

Un consultant de marketing este cea mai buna optiune daca doriti o varietate de seturi de competente. Agentiile au echipe mari, cu angajati talentati care sunt specializati in fiecare aspect al marketinguluidar necesita bugete pe masura.

Daca aveti nevoie de diferite seturi de competente pentru campaniile de marketing, apelati la un consultant de marketing in loc sa angajati mai multi angajati interni. Acestia au deja abilitatile, procesele si instrumentele software pentru a obtine rezultate in mai putin timp.

Timp

Cat timp aveti la dispozitie? Gestionarea unei echipe interne va va costa mai mult timp si va va cauza mai multe batai de cap.

Este nevoie de ore de formare pentru a pune la punct un nou angajat. In calitate de proprietar al afacerii, sunteti, de asemenea, responsabil pentru gestionarea, disciplinarea si promovarea acestui angajat, iar acest lucru necesita si el mult timp si resurse.

Daca angajati un singur marketer pentru intreaga organizatie, chiar si un manager experimentat va avea nevoie de ore pentru a finaliza o sarcina pe care o agentie o poate face mult mai rapid.

Consultantii in marketing online va ofera mai mult timp inapoi si servicii profesionale. Daca doriti o abordare de marketing fara interventii, in care expertii se ocupa de munca grea, iar dumneavoastra culegeti beneficiile, o agentie de marketing este cea mai buna alegere. In plus, chiar daca un membru al echipei pleaca, agentia are resursele si personalul necesar pentru a-i inlocui rapid locul si a evita orice potential blocaj.

Focus

Desi agentiile va vor economisi mai mult timp in general, consultantii in marketing va pot oferi uneori o concentrare mai mare si timpi de raspuns mai rapizi. La urma urmei, consultantii in marketing vor fi intotdeauna dedicati succesului dvs. si succesului lor in aceasta functie.

Angajatii dvs. se concentreaza doar pe afacerea dvs. Pe de alta parte, o firma de consultanta in marketing gestioneaza contul dvs., precum si nevoile de marketing ale altor clienti. Este posibil sa dureze o zi sau doua pentru a primi un raspuns de la echipa agentiei, deoarece lucreaza cu mai multi clienti.

Daca va place sa aveti un manager de marketing la fata locului pentru a se ocupa de solicitari urgente sau de proiecte de ultim moment, un consultant in marketing online poate fi cea mai buna alegere.

Contracte

Atunci cand un angajat nu este performant, il puteti inscrie intr-un plan de imbunatatire a performantelor (PIP) sau, in cele din urma, il puteti concedia. Acest lucru va ofera un anumit control asupra viitorului afacerii dumneavoastra, precum si asupra bugetului.

Dar consultantii de marketing lucreaza adesea pe baza de contract. In functie de consultant, este posibil sa trebuiasca sa semnati un acord lunar sau anual pentru a va bloca marketingul pentru anul urmator, dar nu sunteti casatorit cu acel consultant. Daca performantele lor nu va satisfac, puteti merge pe drumuri diferite.

Este important sa selectati o un consultant de marketing in care puteti avea incredere ca va oferi rezultate. De obicei, puteti negocia o perioada de proba inainte de a fi de acord cu un contract pe termen lung, astfel incat sa stiti ca luati o decizie inteleapta.

Concluzia

Consultanta de marketing si echipele interne de marketing au ambele avantaje si dezavantaje. Depinde de dvs. sa alegeti cea mai buna optiune pentru afacerea dvs. Daca apreciati construirea unei culturi si aveti capacitatea de a avea noi angajati, un manager intern ar putea fi pentru dumneavoastra. Dar daca este timpul ca brandul dvs. sa predea marketingul expertilor, The Nitrous Effect este aici pentru a va ajuta. Reimprospatati-va eforturile de marketing cu o echipa experimentata care traieste si respira marketing.

 

Mario Grigorescu este lider in cautarile organice Google ca si Consultant in Marketing Online si este Specialist Certificat Google si MOZ, iar mai nou este lider de audienta pe platforma LinkedIn, cu o experienta de peste 15 ani, intr-o gama larga de sectoare de activitate, inclusiv: agentii, antreprenoriat, fashion, auto, caritate, servicii financiare, servicii funerare, sanatate, retail, turism, pharma, afaceri mici si mijlocii, bloguri sau publicatii online si comunicate de presa.
Actualmente ofera servicii profesionale de consultanta online si optimizare a motoarelor de cautare (SEO) sau a locatiilor de business in Google Maps (Local SEO) alaturi de strategii de promovare si crestera organica cu rezultate vizibile in Google inca din prima luna de colaborare.

Obtineti un Audit SEO Gratuit chiar acum!

Mario Grigorescu
Mario Grigorescu
https://agentpromovator.ro
Numele meu este Mario Grigorescu și sunt Consultant in Marketing Online si Expert SEO, iar din punct de vedere personal sunt biker, cinefil si pasionat de tehnologie. In urma cu 10 ani am fondat Agent Promovator, Agenție de Marketing Online Premiată. Alături de echipa mea, am ajutat peste 250 de companii din diferite domenii industriale (educație, e-commerce, HoReCa, transporturi, auto, fashion, medicina si retail) să își crească vizibilitatea in cautarile organice, pana in Prima Pagina Google și să dubleze profitul afacerii lor. Actualmente ajut firmele mici si mijlocii cu servicii de Consultanță in Marketing Online și Optimizare SEO pentru a obține trafic organic și vizibilitate online in Prima Pagină Google!

Acest site foloseste cookieuri pentru imbunatatirea experientei vizitatorilor. Declaratie Cookies