Table of Contents
ToggleIntroducere:
In ceea ce priveste marketingul afacerii dvs., este momentul sa incepeti sa cautati (daca nu ati facut deja asta) unde va aflati ca si claament in ceea ce priveste optimizarea pentru motoarele de cautare. Pentru ca, desi anumite tactici de marketing ar putea sa nu aiba prea multa greutate in momente ca acestea, puteti paria ca SEO este mai important acum decat oricand.
La ce facem referire prin asta? E simplu. Chiar si in timpul unei recesiuni, oamenii cauta produse sau servicii. Oamenii inca mai au intentii de a face achizitii – poate nu chiar acum – pentru industria dvs., dar in cele din urma o vor face. clientii dvs., chiar si clientii noi, sunt inca acolo. Acum este treaba ta sa-i gasesti… sau mai precis, sa-i faci sa te gaseasca.
6 Motive pentru care SEO functioneaza intr-o recesiune
- SEO este flexibil: O parte din ceea ce face SEO atat de eficient incat, la fel ca site-ul si strategia de marketing in ansamblu, se schimba INTOTDEAUNA. Este un aspect fluid, adaptabil, care, daca este facut corect, iti intareste brandul pe masura ce iti dezvolti compania. Indiferent daca sunteti nou in strategiile SEO sau le-ati implementat eficient de ani de zile, exista intotdeauna loc de crestere. Prin modificari in paginile propriului site, evaluand zonele de crestere si evaluand pe cele ale concurentei dvs., va faceti site-ul mai atractiv pentru motoarele de cautare si, prin urmare, mai accesibil pentru potentialii dvs. cumparatori (chiar si intr-o perioada de economie dificila). Ce poti face, mai ales in acest moment, pentru a-ti aduce site-ul putin mai aproape de partea de sus a ravnitei pagini Google? Facand timp pentru a face modificari, revizuiri necesare site-ului…
- SEO este de Incredere: Cand vremurile sunt grele, oamenii par sa devina putin mai sceptici cand vine vorba de a sti in cine sa aiba incredere. Si sincer, asta este perfect de inteles. Adica, luati in considerare mesajele cu care suntem loviti in momente ca acestea. Banerele sau reclame “stralucitoare”, postarile pe retele sociale sponsorizate sau spoturile media de 30 de secunde extrem de “zgomotoase” pot fi suficiente pentru a conduce orice persoana rationala in pragul unei alegeri dificile. Dar din multe motive, Google ramane destul de consistent si de incredere, indiferent de modul in care se comporta economia unei tari. La bine si la rau, oamenii au incredere in Google. Deci, atunci cand potentialii dvs. consumatori cauta produsele si serviciile pe care le oferiti, sustinerea Google spune multe. Daca nu sunteti chiar acolo in fruntea listei Google, pierdeti! Depinde de tine sa dovedesti ca site-ul tau este demn si merita aceasta acreditare nepretuita. Tine minte, EAT (expertiza in subiectul dvs., autoritate in spatiul dvs. si incredere in industria dvs.).
- SEO este autentic: Daca ati petrecut ceva timp creand strategii SEO, probabil ca sunteti familiarizat cu conceptul de algoritm misterios al Google; formula criptica care tabuleaza instantaneu miliarde de variabile pentru a oferi cele mai relevante site-uri pentru orice subiect de cautare imaginabil. Este metoda secreta pe care multi au incercat sa o descifreze de-a lungul anilor (fara succes). In plus, spre deosebire de reclamele sponsorizate, nici o suma de bani nu va va cumpara acel tip de reclama evaziva. Acestea fiind spuse, nimeni nu va duce pagina dvs. in primul loc pentru un termen de cautare general peste noapte si nicio agentie care se respecta sau un consultant SEO nu ar face aceasta afirmatie in primul rand. Este nevoie de timp si efort pentru ca acest lucru sa se intample. Ceea ce spunem este ca a pune bazele pentru a va aduce pagina mai aproape de partea de sus a clasamentului este, in sine, dovada pe care o cauta consumatorii atunci cand doresc sa faca o achizitie. Cand Google spune ca sunteti cea mai buna resursa pentru un anumit termen de cautare, pur si simplu nu devine mai autentic decat atat.
- SEO este eficient din punct de vedere al costurilor: Acesta este un aspect de luat in considerare, mai ales in timpul unei recesiuni in care fiecare ban trebuie sa fie contabilizat cu atentie si cheltuit cu cel putin un fel de profit asteptat in minte. Acum ar fi bine sa facem aceasta distinctie ceva mai devreme. Observati ca nu am spus ca SEO este ,,ieftin”. Am spus ,,cost-eficient”. Ce vrem sa spunem prin asta? In comparatie cu costurile standard de marketing si publicitate, o strategie SEO concentrata si eficienta iti va aduce, de departe, cea mai mare rentabilitate a investitiei. Daca Doamne fereste iti tai bugetele PPC sau de publicitate pe retelele sociale, asta este. Gata cu publicitate PPC. Gata cu reclamele pe retelele sociale. Daca trebuie sa-ti tai bugetul SEO, toata munca ta asidua ramane intacta, iar greutatea pe care ai adaugat-o pe site-ul tau prin SEO ON-PAGE va scoate clienti potentiali, cel putin pentru o vreme. Tine minte, SEO nu reprezinta bani cheltuiti pentru a va pune numele in fata unor cantitati uriase de oameni, dintre care majoritatea ar putea sa nu fie interesati de produsele sau serviciile dvs. Banii pe care ii cheltuiti pe SEO sunt cheltuiti cu SINGURA asteptare ca marca dvs. sa ajunga la oamenicare cauta deja ceea ce vinzi. Acestea sunt clienti potentiali valorosi care cauta in mod activ sa cumpere si trebuie doar sa gaseasca furnizorul potrivit.
- SEO va dura mult mai mult decat o recesiune: Ar putea fi greu de vazut acum, dar recesiunile sunt temporare. Mai devreme sau mai tarziu, economia va reveni si lucrurile vor incepe sa revina la normal. Oamenii vor reveni sa faca ceea ce le place, iar afacerea si angajatii tai vor reveni in actiune. Peste cateva luni, incertitudinea si teama pe care le simti nu vor fi altceva decat o amintire. Acesta este motivul pentru care cel mai important lucru pe care il poti face pentru afacerea ta chiar acum este sa te asiguri ca atunci cand viata revine la normal, esti primul in cautarile Google! Optimizarea site-ului dvs. este o investitie pe termen lung. Punerea site-ului dvs. in fruntea recomandarilor Google este ceva pe care va veti putea baza pe sase luni, un an sau cinci ani mai tarziu (presupunand ca veti tine pasul, desigur). Deci, oricat de neclare ar fi lucrurile in acest moment, incepeti sa va uitati la viitor si sa puneti in aplicare planul dvs. SEO astazi.
- SEO este esential : probabil v-ati pus aceasta problema pana acum. SEO este esential pentru viitorul afacerii tale. Optimizarea site-ului dvs. de jos in sus in clasamentul Google va va aduce clienti potentiali despre care nu stiati ca exista. O pagina de rang inalt este sustinerea suprema pentru publicul dvs., iar mentinerea acesteia printr-o strategie SEO extinsa este vitala. SEO produce un ROI pe care alte strategii nu il pot atinge, iar munca pe care o depui astazi va dura mult mai mult decat orice alta strategie sau campanie de marketing pe care o vei derula in curand. Daca vrei ca afacerea ta sa iasa pe primul loc odata ce recesiunea s-a incheiat, atunci SEO este locul unde se afla cheia succesului afacerii tale!
De ce este SEO important chiar acum?
Acum ganditi-va la starea afacerii dvs. si la modul in care va gestionati strategiile de marketing peste un an de astazi. Inca aruncati mesaje in retelele de socializare, aruncati in aer casute de e-mail cu buletine informative si rugati pe oricine va asculta sa va urmareasca pe Instagram? Sau urmaritorii vin direct la tine?
Vrei ca oamenii care cauta produsele si serviciile tale sa te recunoasca ca un brand local si de incredere. Veti incepe sa vedeti o inclinatie constanta a traficului si a conversiilor pe site-ul dvs., dar numai daca planificati asta din timp.
Nu putem sublinia suficient acest lucru: ACUM este momentul sa va dezvoltati si sa implementati planul SEO. La Agent Promovator, vorbim mult despre marketing ,,proactiv” versus ,,reactiv” si acesta este un prim exemplu. Marketingul reactiv inseamna sa va aduceti brandul in fata consumatorilor acolo unde acestia cauta deja (cum ar fi un motor de cautare). Cu un plan concentrat de imbunatatire a SEO a site-ului dvs., puneti bazele succesului viitor. Dar nu va puteti permite sa asteptati. Incepe de astazi!
Ce ar trebui sa fac?
- Nu intrati în panica : stiu. Mai usor de spus decat de facut, nu? Dar ai incredere in noi pentru aceasta. Cel mai bun lucru pe care il puteti face pentru a va asigura ca afacerea dvs. trece prin aceste vremuri grele este sa respirati adanc si sa stiti ca toate acestea vor trece in timp. Operarea pe baza fricii si emotiilor poate schimba traiectoria afacerii tale si nu va face decat sa descurajeze ceea ce incerci sa creezi. Nu lasa sa se intample.
- Plan : Daca nu sunteti deja implicat, este timpul sa va dati seama unde va pozitionati in ceea ce priveste cuvintele cheie relevante chiar acum. De acolo, vei putea vedea cum se claseaza concurentii tai, ce ofera ei, ceea ce nu faci tu si cat de mult trebuie sa faci. De asemenea, consultati Google Trends pentru a vedea ce cauta oamenii de pe piata dvs. Recunoscand aceste tendinte, va puteti ajusta strategia de continut in consecinta. In felul acesta, cand lucrurile se reincep, esti pe scaunul soferului. Nu lasa acest proces sa te doboare. Efortul depus acum este esential pentru a aduce traficul si conversiile de care aveti nevoie in continuare. Sa-ti dai seama unde te afli, unde vrei sa fii si ce trebuie sa faci pentru a ajunge acolo este vital acum.
- Nu incepeti sa experimentati : acum nu este momentul sa incepeti sa incercati diferite strategii pe cont propriu. Acum este momentul sa angajati un profesionist care a facut acest lucru de sute de ori inainte. Experimentarea cu SEO poate avea consecinte grave, de la scaderea clasamentului dvs. pana la excluderea domeniului dvs. din indexul Google.
- Angajati un consultant : industria noastra este plina de oameni care pretind ca stiu tot ce este de stiut despre optimizarea motoarelor de cautare. S-ar putea sa dispuna cateva modificari minore ale site-ului web, cu promisiunea vaga de a va aduce direct in topul SERP Google. S-ar putea sa va uimeasca cu capacitatea lor unica de a va spune ce trebuie sa se intample pentru ca site-ul dvs. sa se claseze. Totusi, aveti nevoie de cineva care sa dezvolte o strategie pentru a face site-ul dvs. sa se claseze si sa implementeze ceea ce este necesar pentru ca site-ul dvs. sa inceapa sa produca clienti potentiali sau vanzari. Asta ma duce la urmatorul meu punct…
- Partener cu o agentie/expert SEO cu servicii complete: SEO nu este ceva pe care il vei elimina intr-o zi sau doua. Si nu este ceva care sa-ti schimbe afacerea peste noapte. Si nu este ceva care va fi vreodata ,,complet”, deoarece exista INTOTDEAUNA loc de facut mai mult. De exemplu, desi mai mult continut este intotdeauna un plus, trebuie sa profitati de aceasta ocazie pentru a va asigura ca paginile dvs. se incarca rapid, fotografiile sunt captivante, continutul este usor de gasit si experienta dvs. de utilizator este de top. Este cu siguranta mult de cerut de la oricine. Din aceste motive, cel mai bine este sa va asociati cu o agentie sau un expert SEO cu servicii complete, care va poate dezvolta strategia SEO, dar poate implementa acea strategie si poate monitoriza succesele atat mari, cat si mici, ofera sfaturi pentru crestere si poate transforma cu adevarat site-ul dvs. intr-o masina de generare si vanzare de clienti potentiali.
Cum se masoara succesul:
Rezumat:
Concluzie:

Mario Grigorescu este lider in cautarile organice Google ca si Consultant in Marketing Online si este Specialist Certificat Google si MOZ, iar mai nou este lider de audienta pe platforma LinkedIn, cu o experienta de peste 15 ani, intr-o gama larga de sectoare de activitate, inclusiv: agentii, antreprenoriat, fashion, auto, caritate, servicii financiare, servicii funerare, sanatate, retail, turism, pharma, afaceri mici si mijlocii, bloguri sau publicatii online si comunicate de presa.
Actualmente ofera servicii profesionale de consultanta online si optimizare a motoarelor de cautare (SEO) sau a locatiilor de business in Google Maps (Local SEO) alaturi de strategii de promovare si crestera organica cu rezultate vizibile in Google inca din prima luna de colaborare.