Un backlink de calitate nu este doar un drum catre site-ul tau, ci o recomandare digitala care iti construieste autoritatea in domeniu.
Mario Grigorescu
Table of Contents
ToggleIntroducere
Statistici privind crearea de legaturi: In lumea digitala actuala, care se schimba rapid, este foarte important sa tineti pasul cu cele mai noi tendinte in materie de link-building pentru a ramane in fata concurentei si pentru a va maximiza eforturile SEO. Un plan solid de backlink-uri este esential pentru succesul SEO, indiferent daca folositi servicii profesionale de link-building sau va descurcati singur.
Statistici recente arata ca 82% dintre profesionistii SEO depind de instrumente de verificare a backlink-urilor precum Ahrefs si Semrush. Acest lucru arata cat de valoros este sa intelegeti strategiile de link ale concurentilor dvs. Acest articol va analiza cele mai recente statistici si tendinte in materie de link-building pentru 2025.

Alegerea editorului
- Aproximativ 94% din continutul online nu primeste niciun backlink si doar 2,2% reusesc sa obtina unele.
- Aproape 58,1% dintre intreprinderi considera ca crearea de link-uri este cruciala pentru obtinerea unor clasari mai bune pe paginile cu rezultate ale motoarelor de cautare.
- Paginile de top din Google au, de obicei, de 3,8 ori mai multe backlink-uri decat cele de rang inferior.
- Link Building Statistics a afirmat ca aproximativ 52,3% dintre specialistii in marketing digital spun ca construirea de linkuri este cea mai dificila parte a SEO.
- Metodele de link-building ocupa 28% din totalul bugetelor SEO.
- Aproximativ 93,8% dintre specialistii SEO spun ca obtinerea de backlink-uri de inalta calitate este foarte importanta.
- Conform datelor recente, Google are o cota de piata de 81,95%, un avans puternic fata de alte motoare de cautare.
- Aproximativ 61% dintre specialistii in marketing B2B se bazeaza pe SEO ca fiind principala lor alegere pentru a obtine noi clienti potentiali.
- Aproximativ 53,3% din totalul vizitelor pe site-uri web provin din cautari organice, ceea ce arata cat de importanta este SEO.
- Aproximativ 60% din traficul web global provine acum de pe smartphone-uri.
- Link Building Statistics a declarat ca 57% din cautarile locale utilizeaza telefoane mobile sau tablete.
- Ahrefs raporteaza ca doar 0,0008% dintre cuvintele-cheie primesc peste 100 000 de cautari lunare.
- Aproape 46% din toate cautarile Google au intentie locala, ceea ce inseamna ca oamenii cauta servicii sau intreprinderi din apropiere.
- Studiile au constatat ca 94,74% dintre cuvintele-cheie primesc 10 sau mai putine cautari lunare.
Google Ads Keyword Planner este cunoscut pentru faptul ca supraestimeaza volumul cautarilor in 54,28% din cazuri. - Rapoartele arata, de asemenea, ca SEO aduce cu 1 000% mai multi vizitatori decat continutul social media neplatit.
Statistici generale privind crearea de linkuri
- Backlink-urile sunt printre primii doi factori pe care Google ii ia in considerare atunci cand clasifica paginile web.
- Exista o legatura puternica intre numarul de backlink-uri ale unei pagini si cantitatea de trafic pe care o primeste.
- Aproximativ 79,7% dintre specialistii SEO spun ca link building-ul este una dintre cele mai importante parti ale planului lor SEO.
- Aproximativ 94% din continutul online nu este distribuit pe social media sau nu castiga backlink-uri de pe alte site-uri.
- Link Building Statistics a declarat ca doar 2,2% din continut obtine backlink-uri din mai multe domenii.
- Doar 1 din 20 de pagini web cu zero backlink-uri primeste vizite.
- Aproximativ 52,3% dintre profesionistii din domeniul marketingului digital spun ca crearea de linkuri este cea mai dificila parte a SEO.

(Referinta: adamconnell.me)
- Link Building Statistics a afirmat ca aproximativ 95% dintre site-uri nu au niciun backlink extern.
- Doar 2,2% din continutul online primeste linkuri de la mai multe site-uri.
- Pagina care ocupa locul 1 pe Google are de obicei de 3,8 ori mai multe backlink-uri decat paginile clasate intre locurile 2 si 10.
- Aproximativ 65% dintre companii recunosc ca link building-ul este cea mai dificila parte a SEO.
- Aproximativ 13% dintre profesionistii SEO spun ca link building-ul ofera cel mai mare randament comparativ cu alte metode SEO.
- Intr-un studiu realizat pe 100.000 de bloguri aleatorii, 75% nu aveau backlink-uri.
- SocialMediaToday raporteaza ca 36% dintre intreprinderi angajeaza profesionisti pentru link building, in timp ce uSERP plaseaza acest numar la 60%.
- Aproximativ 42% dintre expertii SEO spun ca isi impart timpul in mod egal intre construirea de link-uri interne si externe.
- Aproape 90% dintre marketerii de continut folosesc postarile pe blog sau articolele ca modalitate principala de a obtine backlink-uri.
- Aproximativ 66,5% din backlink-urile create incepand cu 2013 sunt acum rupte sau inactive.
- Databox mai spune ca 42% dintre profesionistii SEO se concentreaza in egala masura pe crearea de linkuri interne si externe.
Tipuri de linkuri
#1. Legaturi Dofollow:
- Paginile cu mai multe backlink-uri do-follow primesc de obicei mai mult trafic de cautare.
- Majoritatea paginilor de rang inalt castiga noi link-uri do-follow de la alte site-uri web in fiecare luna, crescand cu aproximativ 5% pana la 14,5%.
#2. Legaturi Nofollow:
- Link-urile NoFollow sunt mai putin frecvente decat cele doFollow. Datele Ahrefs arata ca doar 10,6% din toate backlink-urile catre primele 110 000 de site-uri web sunt nofollow.
- Chiar daca motoarele de cautare nu numara link-urile nofollow ca fiind puternice, multi experti SEO inca mai cred ca acestea ajuta. Un sondaj realizat de Authority Hacker arata ca 89,1% dintre creatorii de linkuri cred ca linkurile nofollow pot afecta in continuare clasamentele de cautare.
#3. Legaturi reciproce:
- Schimbul de link-uri cu alte site-uri – cunoscut sub numele de link-uri reciproce – este destul de comun. Ahrefs raporteaza ca 73,6% dintre site-uri au facut acest lucru.
- Dar motoarele de cautare s-au schimbat de-a lungul timpului. Acum, doar 43,7% din paginile de top au backlink-uri reciproce, ceea ce inseamna ca acestea nu mai sunt la fel de utile ca inainte.
#4. Legaturile interne:
- Paginile web care utilizeaza mai multe versiuni diferite ale textului de ancorare pentru legaturile lor interne primesc de obicei mai mult trafic de la Google. Schimbarea cuvintelor de ancorare poate imbunatati vizibilitatea in cautari.
#5. Legaturi externe:
- Ahrefs a constatat ca 66,5% din toate backlink-urile realizate in ultimii 9 ani nu mai functioneaza – acestea redirectioneaza catre pagini sterse sau inactive.
#6. Textul ancorei:
- Paginile cu cel putin o ancora care se potriveste exact cu cuvantul-cheie principal primesc de aproximativ cinci ori mai mult trafic de cautare decat cele care nu au.
- Cu toate acestea, link-urile cu text ancora cu potrivire exacta nu cresc intotdeauna clasamentul mai mult decat link-urile cu cuvinte cheie care nu se potrivesc sau cu cuvinte cheie mixte.
Statistici privind tacticile de creare a legaturilor
- Postarea de invitati este cea mai frecventa metoda de creare de linkuri, utilizata de 64,9% dintre creatorii de linkuri.
- Aproximativ 46,3% dintre creatorii de linkuri folosesc adesea Help a Reporter Out (HARO) pentru a obtine backlinkuri.
- Aproximativ 51,6% dintre creatorii de linkuri includ schimburile de linkuri ca parte a abordarii lor.
- Aproape 43,7% din paginile Google de top au unele backlink-uri reciproce.
- Link Building Statistics afirma ca doar 17,7% dintre creatorii de linkuri utilizeaza Digital PR, aceasta fiind cea mai putin utilizata metoda de creare de linkuri.
- Doar 6% dintre proprietarii de site-uri cauta backlink-uri prin Digital PR.
- Agentiile SEO si echipele interne sunt de peste 3 ori mai susceptibile de a utiliza Digital PR decat proprietarii individuali de site-uri.

(Referinta: serpstat.com)
Digital PR devine cu 433% mai popular printre creatorii de linkuri pe masura ce castiga ani de experienta.
Crearea de continut util, de inalta calitate, este cea mai buna modalitate de a castiga backlink-uri.
Continutul de forma lunga aduce cu 77,2% mai multe backlink-uri decat postarile scurte pe blog.
Postarile precum articolele „De ce”, articolele „Ce” si infograficile obtin cu 25,8% mai multe backlink-uri decat videoclipurile sau ghidurile „Cum sa”.
Link Building Statistics a declarat ca aproximativ 89% dintre marketeri scriu continut in principal pentru a construi backlink-uri.
Aproximativ 31% dintre comercianti desfasoara campanii de outreach timp de pana la 4 saptamani dupa lansarea noului continut pentru a obtine link-uri.

Guest Posting, Digital PR, linkuri platite si statistici de outreach
Postarea de invitati este alegerea de top pentru obtinerea de backlink-uri, peste 64% dintre specialistii in marketing digital folosind aceasta metoda.
Peste 46% dintre specialistii SEO spun ca folosesc adesea Help a Reporter Out (HARO) in strategiile lor de backlink.
Link Building Statistics a afirmat ca aproape 48% dintre paginile care se claseaza bine pe Google au cel putin cateva linkuri reciproce (reciproce).
Acest lucru se potriveste cu alte cercetari, care arata ca peste 51% dintre marketeri includ schimburi de link-uri in planurile lor de backlink-uri.
Mai putin de 18% dintre creatorii de linkuri utilizeaza PR digitale, aceasta fiind cea mai putin frecventa tactica de obtinere a linkurilor.

(Sursa: buzzstream.com)
Companiile SEO si echipele interne sunt de 3 ori mai predispuse sa utilizeze digital PR decat intreprinderile care se ocupa independent de outreach.
Aproape 20% dintre creatorii de linkuri cumpara si redirectioneaza domenii vechi pentru a obtine noi backlinkuri.
Folosirea prenumelui cuiva in primul e-mail de outreach poate creste sansele de a obtine un backlink cu aproximativ 50%.
Trimiterea de e-mailuri de urmarire ajuta la obtinerea a cu 40% mai multe backlink-uri in timpul campaniilor de outreach.
Statisticile Link Building afirma ca peste 61% dintre marketeri folosesc platformele sociale pentru a ajuta la crearea de link-uri. Dintre acestia, 23,5% folosesc Facebook, iar 17,3% folosesc LinkedIn.
Cei care folosesc social media in outreach-ul lor castiga de obicei cu 22% mai multe backlink-uri lunare.
In medie, este nevoie de aproximativ 8 zile pentru ca un e-mail de outreach sa aiba ca rezultat un backlink.
In ciuda acestui fapt, doar 8,5% din e-mailurile de outreach primesc un raspuns.
Impartasirea continutului dvs. si convingerea altora sa il impartaseasca poate creste traficul si backlink-urile de 2 pana la 5 ori.
Aproximativ 74% dintre comercianti platesc pentru backlink-uri pentru a-si sustine celelalte eforturi de creare de link-uri.

(Sursa: buzzstream.com)
Pe masura ce expertii SEO devin mai experimentati, acestia sunt mai predispusi sa cheltuiasca bani pe backlink-uri.
Link Building Statistics a declarat ca costul tipic pentru un backlink platit este de aproximativ 84 de dolari.
Cumpararea de link-uri poate ajuta companiile sa obtina doua backlink-uri suplimentare pe luna.
Cu toate acestea, un raport a aratat ca doar 6,6% dintre site-urile care au cumparat backlink-uri au inregistrat o crestere a traficului pe site.
Statistici Link Building pentru instrumentele si metricile utilizate

(Referinta: outreachmonks.com)
- Multi profesionisti SEO considera Domain Rating (DR) drept un instrument de masurare esential.
- Aproximativ 69% spun ca este cel mai fiabil mod de a judeca puterea unui site web.
- Aproximativ 43% dintre creatorii de linkuri folosesc scoruri precum DR si Domain Authority (DA) pentru a evalua eficienta strategiilor lor.
- Peste 70% dintre expertii SEO folosesc adesea instrumente precum Ahrefs si Moz pentru a-si studia si imbunatati planurile de link-building.
- Link Building Statistics a afirmat ca aproape 75% dintre profesionistii SEO utilizeaza, de asemenea, Google Search Console pentru a-si urmari backlink-urile si a vedea cum afecteaza acestea clasamentul site-ului pe motoarele de cautare.
- Aproximativ 40% dintre specialistii SEO folosesc acum instrumente noi, precum Link Whisper, care ajuta la crearea de legaturi interne inteligente. Acest lucru arata ca tot mai multi oameni se concentreaza pe imbunatatirea structurii legaturilor interne.
- Pe de alta parte, doar 30% dintre specialistii in marketing folosesc instrumente avansate pentru a masura veniturile generate de eforturile lor de link-building. Acest lucru arata ca multi inca evita verificarile aprofundate ale performantei.
- Un raport realizat de Research and Markets estimeaza ca piata globala de software SEO va ajunge la 1,6 miliarde de dolari pana in 2027.
- Atunci cand uSERP a intervievat 800 de profesionisti SEO, a constatat ca 25% folosesc in principal Google Search Console pentru a construi backlink-uri.
- Acest lucru a facut ca acesta sa fie instrumentul de top ales pentru sarcinile de link-building.

(Sursa: bloggingwizard.com)
- Un studiu recent a aratat cat de des folosesc profesionistii SEO diferite instrumente pentru a ajuta la crearea de linkuri:
- 21% dintre specialistii SEO se bazeaza pe Semrush.
- Link Building Statistics a afirmat ca 15% prefera sa utilizeze Ahrefs.
- Atat Buzzstream, cat si Screaming Frog sunt utilizate de 10% dintre profesionisti.
- Pitchbox, Mailshake si Majestic sunt utilizate fiecare de 5% dintre utilizatori.
- Aceste instrumente ajuta la gasirea de backlink-uri, la contactarea site-urilor web si la urmarirea eforturilor de link-building.
Cum masoara marketerii statisticile privind calitatea linkurilor
- Aproximativ 65% dintre comercianti considera ca autoritatea domeniului este cel mai important factor pentru a decide puterea unui backlink.
- Aproximativ 48% dintre comercianti se bazeaza pe ratingurile de domeniu pentru a verifica calitatea unui link.
- Aproape 36% folosesc autoritatea paginii pentru a judeca cat de puternic ar putea fi un backlink.
- Daca li s-ar cere sa aleaga un singur criteriu de masurare, 34% dintre comercianti au declarat ca ar utiliza autoritatea domeniului.
- Backlink-urile de pe site-uri mai vechi ar putea avea mai multa greutate decat cele de pe domenii mai noi.
- Obtinerea de linkuri de la alte pagini de clasament de pe aceeasi pagina de rezultate Google ar putea fi mai utila, deoarece acestea sunt relevante pentru acelasi cuvant-cheie.
- Linkurile plasate in continutul principal al unei pagini sunt, de obicei, mai puternice decat cele gasite in pagini goale sau in zone laterale, cum ar fi bara laterala sau subsolul paginii.
- Sunt disponibile multe instrumente utile pentru a va urmari backlink-urile si pentru a verifica calitatea acestora. Unele dintre instrumentele de top includ Google Search Console, Ahrefs, Screaming Frog, Semrush si Moz.
Statisticile constructorilor de linkuri
- Pe masura ce profesionistii in link-building dobandesc mai multa experienta, ei creeaza mai multe link-uri lunare.
- Persoanele cu 1-2 ani de experienta creeaza de obicei aproximativ 13 backlink-uri lunare.
- Cei cu 2-5 ani de experienta au o medie de aproximativ 15 link-uri lunare, ceea ce arata ca au dobandit abilitati mai eficiente de link-building.
- Cel mai mare impuls vine de la expertii cu peste 5 ani de experienta – acestia castiga de obicei aproximativ 25 de backlink-uri in fiecare luna.

(Referinta: superlinks.com)
- Pe masura ce expertii in link-building dobandesc mai multa experienta, acestia sunt mai predispusi sa cheltuiasca bani pentru a cumpara backlink-uri.
- Aproximativ 68% dintre cei cu doar 1 an de experienta platesc pentru link-uri. Acest numar creste la aproximativ 74% pentru profesionistii cu 1-2 ani de experienta, ceea ce arata ca cumpararea de link-uri devine mai frecventa pe masura ce acestia cresc in domeniu.
- Link Building Statistics a afirmat ca, atunci cand expertii ajung la 2-5 ani de experienta, aproximativ 75% cumpara linkuri ca parte a strategiei lor.
- Cea mai mare rata este observata la profesionistii cu peste 5 ani de experienta – aproximativ 82% dintre acestia platesc pentru backlink-uri, demonstrand ca este o metoda populara si acceptata in randul celor mai experimentati constructori de link-uri.

(Referinta: superlinks.com)
Statistici privind costurile de creare a legaturilor
- Un backlink platit costa de obicei aproximativ 83 de dolari, care include doar pretul plasarii linkului pe un site web.
- Acest cost nu acopera eforturile de outreach sau redactarea continutului. Potrivit Authority Hacker, preturile linkurilor au crescut in ultima perioada din cauza inflatiei si a cererii mai mari, ceea ce face ca link building-ul platit sa fie mai scump.
- Constructorii de linkuri cu mai mult de 5 ani de experienta cer cu 41% mai putin pe backlink decat cei fara experienta.
- Acesti profesionisti cu experienta sunt, de asemenea, cu 49% mai eficienti din punct de vedere al costurilor, deoarece creeaza de 3 pana la 4 ori mai multe link-uri. Chiar daca salariile lor sunt mai mari, ei ofera mai multa valoare pentru bani.

(Sursa: webapex.com)
- Capacitatea lor de a construi mai multe link-uri reduce costul total, dovedind ca expertii calificati ofera rezultate mai bune la un pret mai mic per link.
- Statisticile privind construirea de linkuri au afirmat ca aproximativ 38,4% dintre intreprinderi cheltuiesc lunar intre 1 000 si 5 000 de dolari pentru construirea de linkuri, aceasta fiind cea mai populara gama de bugete.
- Aproximativ 34,1% dintre companii cheltuiesc lunar 1.000 de dolari sau mai putin, 20,3% investesc intre 5.000 si 10.000 de dolari si doar 7,1% cheltuiesc mai mult de 15.000 de dolari pe luna.
- Costul mediu al unui guest blog post de inalta calitate este de 609 $.
Link Building si statistici SERP
- Primul rezultat Google primeste in fiecare luna intre 5% si 14,5% mai multe link-uri Dofollow de la site-uri noi.
- Pagina clasata pe locul 1 are, de obicei, de aproximativ 3,8 ori mai multe backlink-uri decat cele de pe locurile de la 2 la 10.
- Link Building Statistics a afirmat ca aproximativ 65,4% dintre profesionistii SEO considera ca autoritatea domeniului este mai importanta decat numarul total de linkuri de pe o pagina pentru a imbunatati clasamentul in cautari.
- Atunci cand o pagina castiga mai multe backlink-uri, aceasta aduce de obicei mai mult trafic organic de la Google.
- O legatura reciproca este atunci cand site-ul
- A se leaga de site-ul B, iar apoi site-ul B se leaga inapoi de site-ul A. Aproximativ 43,7% dintre paginile cele mai performante au aceste tipuri de legaturi.
- Chiar daca legaturile sunt unul dintre principalii factori de clasificare, aproape 66% dintre site-uri nu au niciun backlink.
- Google actualizeaza modul in care trateaza link-urile „nofollow”, ceea ce inseamna ca aceste backlink-uri ar putea adauga acum mai multa valoare site-ului dvs. decat inainte.
Link Building AI si automatizare
- Inteligenta artificiala (AI) devine o parte importanta a crearii de linkuri. Desi metodele traditionale inca functioneaza, acestea necesita adesea timp si efort. AI ajuta acum la accelerarea procesului, facand obtinerea de backlink-uri bune mai usoara si mai precisa.
- Instrumentele bazate pe IA sunt acum utilizate pentru a gasi rapid site-uri web care se potrivesc bine link-building-ului. In loc sa faceti toate cercetarile de mana, AI scaneaza cantitati uriase de informatii si selecteaza site-uri de incredere care se potrivesc cu continutul dvs.
- Acest lucru economiseste timp si creste succesul. Intreprinderile care utilizeaza AI si-au sporit ratele de succes ale backlink-urilor cu pana la 50%.

(Referinta: superlinks.com)
- Un alt beneficiu al AI este analiza predictiva. Aceasta inseamna utilizarea datelor din campaniile anterioare si din tendintele actuale pentru a ghici ce tipuri de continut vor avea succes in viitor. Agentii de marketing se pot concentra apoi pe continutul care are mai multe sanse sa castige backlink-uri puternice.
- Acest tip de planificare a facut ca eforturile de link-building sa fie cu 35% mai eficiente.
- Statisticile privind crearea de link-uri arata ca inteligenta artificiala ajuta si la scrierea si imbunatatirea continutului. Cu ajutorul instrumentelor AI, puteti crea continut care se conecteaza mai bine cu cititorii si cu motoarele de cautare. Acest lucru va creste sansele de a obtine backlink-uri de la site-uri de top.
- Continutul creat cu ajutorul AI are cu 40% mai multe sanse de a obtine backlink-uri decat continutul scris fara ajutorul AI.
Statistici privind eficienta link building-ului
Aproape 58% dintre intreprinderi afirma ca link building-ul este important pentru a le ajuta site-urile sa se claseze mai sus in paginile cu rezultatele motoarelor de cautare (SERP).

(Referinta: adamconnell.me)
- Este clar ca backlink-urile afecteaza clasamentul unui site pe motoarele de cautare, dar nu se stie inca cat de mult influenteaza acestea.
- Pe baza datelor de la uSERP, aproape 60% dintre comercianti cred ca link-building-ul le afecteaza puternic clasamentul.
- Comerciantii dezbat adesea daca numarul sau calitatea backlink-urilor conteaza mai mult. Unii cred ca este mai bine sa ai mai multe link-uri, in timp ce altii considera ca doar cateva link-uri de inalta calitate pot face o mare diferenta.
- Cu toate acestea, 56% dintre comercianti spun ca numarul si calitatea backlink-urilor ajuta la clasare, astfel incat utilizarea unui amestec de ambele este, de obicei, cea mai buna alegere.

Statistici privind crearea de legaturi bazate pe continut
- Timpul pe care specialistii in marketing il aloca activitatilor de outreach pentru o campanie de continut depinde de strategia lor. Majoritatea – in jur de 36% – se concentreaza pe outreach timp de 3 pana la 4 saptamani.
- Aproximativ 25% nu stabilesc o data specifica de incheiere. Acestia isi continua eforturile de outreach in timp, urmarind rezultate pe termen lung.
- Pe o perioada mai scurta, 17% isi desfasoara campaniile timp de 1-2 saptamani si doar 4% le incheie in decurs de o saptamana.
- Un numar mai mic de specialisti in marketing isi extind eforturile de outreach – 12% merg pe o perioada de 5 pana la 6 saptamani, iar 6% continua timp de 7 pana la 8 saptamani.

(Referinta: superlinks.com)
- Construirea de linkuri prin continut nu este intotdeauna usoara, iar marketerii se confrunta cu probleme diferite.
- Aproximativ 40% spun ca cea mai dificila parte este obtinerea de backlink-uri de la persoanele pe care le contacteaza.
- Un alt aspect dificil este gasirea de idei creative pentru campanii – 20% dintre respondenti spun ca planificarea tipului de continut pe care sa il creeze este cea mai mare provocare.
Impactul Link Building asupra clasamentului

(Referinta: searchendurance.com)
- Statisticile Link Building arata ca aproximativ 67,5% dintre profesionistii SEO considera ca backlink-urile influenteaza puternic clasamentul unei pagini pe motoarele de cautare.
- Alti 30% cred ca backlink-urile au o influenta moderata.
Search Engine Journal (SEJ) enumera backlink-urile ca fiind al treilea cel mai important factor pentru clasare. - In timp ce Authority Hacker le considera factorul #1 cel mai important.
- Aproximativ 94% dintre expertii SEO spun ca backlink-urile vor continua sa afecteze clasamentele in urmatorii 5 ani, iar 73% cred ca vor ramane importante in urmatorii 10 ani.
- De asemenea, 59% dintre profesionisti cred ca backlink-urile vor conta si mai mult in viitor.
- Interesant este faptul ca aproximativ 72% dintre specialistii SEO cred ca puteti obtine in continuare un clasament bun pe Google fara a construi linkuri, daca continutul dvs. este de calitate superioara.
- In acelasi timp, 80% dintre profesionistii SEO spun ca mentiunile de marca – fara linkuri reale – inca ajuta la clasarea pe motoarele de cautare.
- Link Building Statistics a afirmat ca paginile din primele 10 rezultate ale cautarii Google au in medie 2 418 backlink-uri, dar valoarea medie (mediana) este de doar 13. Aceste linkuri provin de obicei de la aproximativ 112 site-uri web, in timp ce mediana este de numai 6.
- Datele de la Authority Hacker arata ca site-urile aflate pe pozitia #1 in Google primesc de obicei link-uri de la aproximativ 1.962 de site-uri web.
- Paginile de pe pozitia #2 au aproximativ 416 domenii de referinta, iar cele de pe pozitia #3 au in medie aproximativ 299.
- Backlinko a descoperit, de asemenea, ca primul rezultat Google are de aproximativ 3,8 ori mai multe backlink-uri decat media paginilor clasate intre locurile #2 si #10.
- Cercetarile efectuate de First Page Sage arata ca, de obicei, aveti nevoie de aproximativ 203 backlink-uri pentru a aparea pe pagina 1 a Google, iar daca doriti sa va pozitionati in primele 3 locuri, acest numar creste in medie la 521.
Tendinte in materie de link building in 2025
- In 2024, 70% dintre specialistii in marketing care nu au folosit video spun ca intentioneaza sa inceapa in curand. De asemenea, 99% dintre cei care folosesc deja materiale video spun ca vor continua sa le foloseasca.
- Adaugarea continutului video la planul dvs. de link-building va poate ajuta sa tineti pasul cu aceasta tendinta in crestere. De asemenea, va ajuta sa obtineti backlink-uri de la platformele video si site-urile web care partajeaza sau integreaza videoclipurile dvs.
- In 2018, SUA au avut aproximativ 75 de milioane de ascultatori de podcasturi. Se asteapta ca acest numar sa ajunga la 164 de milioane de ascultatori lunari in 2024.
- Participarea la podcasturi sau realizarea de interviuri in domeniul dvs. poate spori vizibilitatea marcii dvs. si va poate ajuta sa obtineti backlink-uri de pe site-urile de podcasturi si de pe platformele conexe.
- ComScore prezice ca 50% din toate cautarile pe internet vor fi efectuate prin voce in 2024. Prin urmare, este important sa va adaptati continutul pentru cautarea vocala.
- Acest lucru va poate imbunatati sansele de a fi gasit si va poate ajuta sa obtineti backlink-uri de la site-uri web legate de cautarea vocala.
- Cisco afirma, de asemenea, ca materialele video vor reprezenta in curand aproximativ 80% din intregul trafic web.
- Utilizarea unei combinatii de continut, cum ar fi videoclipuri, podcasturi si caracteristici interactive, va poate ajuta sa atrageti un public mai larg si sa va cresteti sansele de a obtine backlink-uri ca parte a strategiei dvs. SEO.
Statistici privind oportunitatile si provocarile Link Building
- Statisticile privind crearea de link-uri au aratat ca aproximativ 94% dintre comercianti considera ca backlink-urile vor continua sa conteze in sistemul de clasificare al Google peste 5 ani.
- 53% cred ca link building-ul va avea acelasi impact in viitor, in timp ce 41% spun ca va deveni mai putin important.
- Potrivit uSERP, 59% dintre oameni cred ca backlink-urile vor juca un rol mai important in clasamentul cautarilor in urmatorii ani, iar 35,5% considera ca influenta lor va ramane aceeasi.
52% dintre specialistii in marketing cred ca mentiunile despre marca (chiar si fara linkuri) pot imbunatati clasamentele de cautare. - Exista o legatura mica sau inexistenta intre frecventa cu care continutul este distribuit pe retelele sociale si numarul de backlink-uri pe care le primeste, astfel incat continutul viral nu castiga intotdeauna link-uri.
- Obtinerea de backlink-uri prin intermediul marketingului de continut este mai dificila decat era inainte.
- Link Building Statistics a declarat ca 38% dintre comercianti folosesc clasamentele de cautare ca masuratori principale pentru a masura cat de bine functioneaza eforturile lor de link-building.
- Daca ar putea folosi un singur mod de a verifica calitatea linkurilor, 34% ar alege autoritatea domeniului, iar 22% ar alege ratingul domeniului.
- In medie, un e-mail de outreach are nevoie de aproximativ 8 zile pentru a se transforma intr-un backlink activ.
Statistici privind legaturile Follow si No-Follow
- Unii oameni cred ca legaturile NoFollow nu ajuta SEO, dar acest lucru este fals. Daca link-ul provine de la o pagina care se claseaza bine pe Google si primeste trafic natural, acesta poate ajuta site-ul dvs.
- Site-urile aflate pe primul loc in Google primesc, de obicei, intre 5% si 14% mai multe backlink-uri Dofollow in fiecare luna de la alte site-uri, ceea ce face ca situarea pe primul loc sa fie foarte utila pentru crearea mai multor link-uri.
- Mai mult de 89% dintre comerciantii online considera ca link-urile NoFollow pot afecta pozitiv clasamentele de cautare. Acest lucru are sens deoarece Google a schimbat recent modul in care trateaza linkurile NoFollow, oferindu-le mai multa valoare.
- De asemenea, aproximativ 48% dintre creatorii de linkuri includ linkuri NoFollow in rapoartele clientilor lor, ceea ce arata ca aceste linkuri sunt inca importante in SEO.
- De asemenea, chiar si mentiunile in text simplu ale unei marci sau ale unui site web (fara linkuri pe care se poate face clic) sunt considerate a ajuta la clasarea in cautari.
- Aproape 79% dintre comercianti spun ca aceste mentiuni fac diferenta.
Concluzie
Iata continutul dvs. rescris in engleza americana simpla, folosind simbolurile $ si % acolo unde este necesar, cu sinonime pentru a evita plagiatul, pastrand in acelasi timp sensul original:
Link building-ul este o parte esentiala a unui plan SEO solid. Desi strategiile si instrumentele se pot schimba in timp, obiectivul principal este obtinerea de backlink-uri relevante si de inalta calitate. Statisticile privind construirea de link-uri prezentate anterior arata cat de importanta este construirea de link-uri. Puteti utiliza aceste cifre pentru a va imbunatati SEO off-page. Totusi, deoarece aceste cifre s-ar putea schimba, este important sa ramaneti la curent. Acest lucru va ajuta sa va ajustati planurile dupa cum este necesar. Google inca trateaza backlink-urile drept unul dintre cele mai importante semnale de clasificare.
Prin urmare, daca doriti ca site-ul dvs. sa se descurce bine si sa creasca rezultatele cautarilor, trebuie sa obtineti linkuri de la site-uri de incredere cu autoritate de domeniu ridicata. Asigurati-va doar ca aceste site-uri sunt strans legate de continutul dvs. Aceasta metoda aduce mai mult trafic natural si va imbunatateste clasamentul in motoarele de cautare.
Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu – Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google! Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.
Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google
1 Comments
Predictia viitorului: Top 10 cautari Google in 2024
16/02/202521:50
[…] social. ### 5. Sanatatea mentala Sanatatea mentala este o preocupare din ce in ce mai mare in lumea moderna. In anul 2023, cautarile vor fi axate pe solutiile de tratament pentru problemele de sanatate […]