In perioadele de incertitudine economica, bugetele de marketing sunt cel mai susceptibile in a fi reduse inainte de orice altceva, in primul rand pentru ca actionarii tind sa considere faptul ca cheltuirea banilor in incercarea de a face bani poate sa nu fie in interesul lor in timpul unei recesiuni.

Desi exista o logica superficiala in acest sens, celebra afirmatie a lui Henry Ford conform careia ,,un om care inceteaza sa faca publicitate pentru a economisi bani este ca un om care opreste un ceas pentru a economisi timp”, este probabil cel mai eficient mod in care putem contextualiza cat de vitala este sprijinirea  campaniilor de marketing care pot fi afectate in perioade de criza.

Nici pandemia COVID-19 nu este in nici un caz un ceas oprit si, cel mai adesea, organizatiile care sunt cele mai susceptibile in a prospera in aceste vremuri tumultuoase sunt cele care folosesc acest timp pentru a merge mai departe, rafinandu-si tehnicile SEO pentru a-si spori vizibilitatea in Google, precum si investitia in marketingul multicanal ca mijloc de a ramane inaintea curbei.

Iata cateva moduri in care marketingul digital poate fi cea mai mare aparare impotriva perioadelor de mare incertitudine economica.

Avantajele cresterii recunoasterii si reputatiei marcii

Unul dintre cele mai deranjante aspecte ale unei recesiuni este pur si simplu lipsa de consistenta in lumea din jurul nostru, care poate fi discordanta atat pentru proprietarii de afaceri, cat si pentru consumatori. Cu toate acestea, este demn de remarcat faptul ca, in fata unui climat economic aflat in schimbare rapida, consumatorii apreciaza familiaritatea organizatiilor din jurul lor.

Unele dintre cele mai de incredere marci din lume au creat campanii de socializare special pentru pandemia COVID-19 ca mijloc de a oferi consumatorilor de pe planeta un sentiment de normalitate. Mesajele din spatele acestor campanii nu au fost intotdeauna in mod specific despre pandemie, multe companii jucandu-se cu ideea de a lucra de acasa, precum si se bazeaza pe un sentiment de comunitate globala. Deoarece majoritatea consumatorilor se izoleaza acasa si apeleaza la telefoanele lor pentru confort, aceste mesaje au reusit sa “aterizeze fortat”.

Puteti utiliza, de asemenea, perioadele de incertitudine economica ca o oportunitate de a va dezvolta in continuare marca si de a spori gradul de constientizare a marcii, astfel incat organizatia dvs. sa poata incepe sa functioneze imediat ce economia incepe sa se redreseze, daca nu chiar mai devreme.

Dezvoltarea si pregatirea pentru noua economie

Pentru multi dintre noi, pandemia COVID-19 a fost incontestabil un lucru rau pentru afaceri. Comertul international a fost aproape imposibil in cea mai mare parte a anului trecut, iar lipsa locurilor de munca din intreaga lume au limitat cheltuielile consumatorilor.

Acestea fiind spuse, tumultul din 2020 pare sa fi avut un impact negativ deosebit pe termen scurt in comparatie cu GFC din 2007-2009, economia globala revenind in prezent la un ritm pe care nu l-am mai vazut pana acum.

De ce ne-am recuperat atat de repede din ceea ce a fost in esenta o oprire a industriei la nivel mondial? Adaptabilitatea crescanda a intreprinderilor moderne este cel mai complet raspuns aici, digitalizarea fiind un jucator cheie in dezvoltarea tuturor industriilor moderne. Cu un numar tot mai mare de companii care utilizeaza resursele digitale si canalele disponibile pentru acestea, astfel incat organizatiile din intreaga lume au reusit sa isi adapteze modelele de afaceri, sa accepte procesele digitale si sa satisfaca baza de clienti intr-un mod nou si imbunatatit.

Dezvoltarea si utilizarea consecventa a acestor noi canale digitale au ajuns acum sa remodeleze practicile din industrie la nivel mondial. Industriile care si-au acordat prioritate dezvoltarii in timpul pandemiei au obtinut, prin urmare, un avans in ,, noua noastra economie“, o economie care cere ca intreprinderile sa fie multicanale, foarte digitalizate si, prin urmare, adaptabile.

Utilizarea marketingului prin e-mail pentru retinerea clientilor

Ultimul lucru pe care doriti sa il faceti in perioadele de incertitudine economica este sa neglijati clientii sau clientii pe care i-ati servit in trecut. Acesta este momentul pentru care sa mentineti conexiunile cu baza dvs. de clienti preexistenta si cu comunitatea tot mai larga, la fel de mult cat este momentul sa ajungeti cat mai curand posibil la potentialii clienti.

Credeti sau nu, unul dintre cele mai puternice instrumente la dispozitia dvs. este, de fapt, umila campanie de e-mail marketing. Puteti trimite e-mailuri personalizate clientilor care s-au inscris in lista dvs. de e-mail sau au cumparat de la dvs. recent, pentru a va asigura ca sunteti inca in aceste momente tumultuoase. In cazul in care mesajele dvs. sunt de actualitate si cu un continut de calitate, sunt mari sanse ca aceasta atentie la detalii sa incite raspunsuri pozitive din partea clientilor dvs., ceea ce, la randul sau, poate duce la o rata mai mare de conversii a organizatiei dvs.

Intrucat campaniile de marketing prin e-mail nu necesita, in general, un buget urias, aceste conversii pot fi un plus valoros pentru profiturile dvs. in perioade de recesiune economica.

Concluzie

Deoarece lumea afacerilor moderne continua sa experimenteze digitalizarea, importanta dezvoltarii si rafinarii prezentei digitale a organizatiei dvs. nu mai poate fi subestimata. Investitiile in marketing digital va vor asigura fatul ca organizatia dvs. este bine pozitionata pentru a se adapta, nu doar in fata incertitudinii economice, ci si in fata schimbarilor rapide din industria dvs. In esenta, o investitie in marketing digital este o investitie in longevitatea companiei dvs.

Spune-mi Povestea Ta