O colectie de 2.500 de documente interne de la Google care au facut obiectul unor scurgeri de informatii, pline de detalii despre datele pe care compania le colecteaza, este autentica, a confirmat astazi compania. Pana acum, Google a refuzat sa comenteze materialele.
Documentele in cauza detaliaza datele pe care Google le urmareste, unele dintre ele putand fi folosite in algoritmul sau de clasificare a cautarilor, foarte bine pazit. Documentele ofera o privire fara precedent – desi inca neclara – sub capota unuia dintre cele mai importante sisteme care modeleaza internetul.
„Va avertizam sa nu faceti presupuneri inexacte despre Search pe baza unor informatii iesite din context, depasite sau incomplete”, a declarat purtatorul de cuvant al Google, Davis Thompson, pentru The Verge intr-un e-mail. „Am impartasit informatii extinse despre modul in care functioneaza Search si despre tipurile de factori pe care sistemele noastre ii cantaresc, lucrand in acelasi timp pentru a proteja integritatea rezultatelor noastre de manipulare.”
Existenta materialului care a facut obiectul scurgerilor de informatii a fost evidentiata pentru prima data de expertii in optimizarea motoarelor de cautare (SEO) Rand Fishkin si Mike King, care au publicat fiecare o analiza initiala a documentelor si a continutului acestora la inceputul acestei saptamani. Google nu a raspuns ieri la multiplele solicitari de comentarii din partea The Verge cu privire la autenticitatea scurgerii de informatii.
Materialul dezvaluit sugereaza ca Google colecteaza si ar putea utiliza date despre care reprezentantii companiei au declarat ca nu contribuie la clasificarea paginilor web in Google Search, cum ar fi clicuri, date despre utilizatorii Chrome si altele. Miile de pagini de documente actioneaza ca un depozit de informatii pentru angajatii Google, dar nu este clar ce bucati de date detaliate sunt utilizate efectiv pentru a clasifica continutul de cautare – informatiile ar putea fi depasite, utilizate strict in scopuri de formare sau colectate, dar nu utilizate pentru Search in mod specific. De asemenea, documentele nu dezvaluie modul in care sunt ponderate diferite elemente in cautare, daca este cazul.
Cu toate acestea, informatiile facute publice sunt susceptibile sa provoace valuri in industriile de optimizare a motoarelor de cautare (SEO), de marketing si de publicare. Google este, de obicei, foarte secretos in ceea ce priveste modul in care functioneaza algoritmul sau de cautare, dar aceste documente – impreuna cu marturiile recente in cazul antitrust al Departamentului de Justitie al SUA – au oferit mai multa claritate in ceea ce priveste semnalele la care se gandeste Google atunci cand vine vorba de clasificarea site-urilor web.
Alegerile pe care Google le face in materie de cautare au un impact profund asupra tuturor celor care se bazeaza pe web pentru afaceri, de la micile edituri independente la restaurante si magazine online. La randul sau, a aparut o industrie de oameni care spera sa sparga codul sau sa pacaleasca algoritmul, oferind raspunsuri uneori contradictorii. Lipsa de claritate a Google si cuvintele taioase nu au ajutat, dar afluxul de documente interne ofera, cel putin, o idee despre ceea ce gandeste compania care domina web-ul.
Cresteti rapid rezultatele in cautarile organice, cu ajutorul serviciilor de marketing online oferite de Mario Grigorescu – Consultant in Marketing certificat Google si MOZ, pana in Prima Pagina Google!
Urmariti-ma pe LinkedIn. Vizitati site-ul meu web.
Adaugati AgentPromovator.ro la feedul dvs. de Stiri Google
5 Comments
Modelul de inteligenta artificiala Gemini 2.0 de la Google – Mario Grigorescu – Consultant Marketing Online
23/01/202523:56
[…] (TTS) directionabil”. De asemenea, modelul poate apela in mod nativ instrumente precum Google Search, executie de cod si functii terte definite de […]
Rezolvarea problemelor Wordpress si provocarile SEO tehnice
28/01/202514:26
[…] a aborda astfel de probleme comune legate de WordPress SEO, cum ar fi construirea strategiei de cuvinte cheie, solutiile mentionate mai sus vor functiona, dar, inca o data, intelegerea aspectelor sale tehnice […]
Specialistul SEO impartaseste cum sa-ti faci site-ul vizibil pe Google
29/01/202523:25
[…] Viteza paginii: Google favorizeaza site-urile cu incarcare rapida in algoritmul sau. Optimizarea vitezei paginilor prin […]
Pasi pentru un content marketing care sa devina viral
30/01/202501:40
[…] ca anumite cuvinte cheie sa fie incluse in textul de ancorare utilizat de site-urile terte care se leaga de site-ul dvs. web […]
Predictia viitorului: Top 10 cautari Google in 2024
16/02/202521:49
[…] concluzie, tehnologia continua sa evolueze intr-un ritm rapid, iar cautarile Google se adapteaza la schimbarile din lumea noastra. Prin urmare, este important sa fiti la curent cu […]