Optimizarea motoarelor de cautare (SEO) este unul dintre cele mai importante elemente ale unei companii, oferindu-i vizibilitatea necesara pentru a atrage mai multi clienti. O strategie SEO puternica permite unei companii sa isi pozitioneze site-ul web pentru a atrage mai multi vizitatori, crescand sansele de a transforma acesti vizitatori in clienti.

Intreprinderile uita adesea de ce sunt in afaceri si cine beneficiaza de serviciile lor. De multe ori ofera credibilitate  de scurta durata serviciilor de optimizare SEO si trec la urmatoarea mutare. Acest lucru este in detrimentul succesului online a brandului dvs.

Fara indoiala, intr-o lume in care peste 4,5 miliarde de oameni sunt utilizatori de internet , marketingul digital este una dintre cele mai puternice forme de marketing din era noastra. Mai mult, majoritatea traficului de internet la nivel global este generat prin intermediul motoarelor de cautare. Astfel, daca doriti o afacere relevanta, SEO este singura cale catre succesul online. In plus, 82% dintre persoanele care implementeaza strategii bazate pe SEO considera ca este foarte eficient.

Avand in vedere toate aceste fapte, sa ne uitam la unele dintre cele mai populare tendinte SEO pentru anul 2021.

Puterea AI

Nu se poate nega ca inteligenta artificiala (AI) creste intr-un ritm rapid. Astazi, marketingul si vanzarile acorda prioritate AI mai mult decat oricare alt departament.

Un studiu recent a constatat ca initiativele legate de stiinta datelor si invatarea automata au clasat a 8-a prioritate printre cele 37 de tehnologii studiate.

Un alt raport similar indica faptul ca industria AI este pe cale sa devina o industrie de 118 miliarde de dolari pana in 2025.

Prin puterea AI, este posibil sa se creeze continut mai relevant si sa se maximizeze oportunitatile de crestere a oportunitatilor de link-building.

SEO Local

Optimizarea motorului de cautare locala este importanta, chiar daca deserviti o piata locala mai mica. Daca nu va aflati in primele 1 pana la 6 inregistrari din zona dvs., trebuie sa conduceti trafic catre site-ul dvs., exprimandu-va expertiza in acea zona. Una dintre cele mai bune modalitati de a face acest lucru este de a fi listat in directoare specifice zonei.

Importanta extraordinara a functiei de cartografiere Google nu poate fi trecuta cu vederea. In plus fata de rezultatele de cautare de baza, Google ofera functia: Google Maps, in care puteti cauta o anumita locatie si puteti obtine indicatii de orientare. SEO Local este important, deoarece oamenii folosesc din ce in ce mai mult Google pentru a gasi companii locale, mai degraba decat cautarea traditionala.

Potrivit Chatmeter , cautarea cuvintelor cheie ,,langa mine” si ,,in aceasta seara / astazi” a crescut cu 900% in ultimii doi ani. Cautarile mobile pentru ,,deschise acum” au crescut cu 200%. In plus, cautarea locala este o zona in care 46% dintre utilizatorii motorului de cautare aleg sa faca clic pe o companie locala dupa ce au gasit-o. Fii listat in aceste harti si ai sanse mari sa castigi clienti noi.

Exista multe modalitati de a va creste SEO-ul Local; iata cateva sfaturi:

  1. Optimizati-va site-ul web pentru dispozitive mobile si cautare vocala.
  2. Gasiti si valorificati cuvintele cheie locale.
  3. Utilizati directoare de afaceri online.
  4. Urmariti evenimente locale si dezvoltati continut in jurul acestora.
  5. Creati sau revendicati Compania mea pe Google.

Intelegeti Datele Structurate

Datele de structura se dovedesc a fi un element crucial pentru site-urile web, mai ales deoarece Cautarea Google foloseste date structurate pentru a le gasi, pentru a intelege continutul paginii si pentru a culege informatii despre web si despre lume.

Google va ofera un instrument de testare a datelor structurate pentru a va ajuta sa va familiarizati cu conceptul.

Intelegerea datelor structurate este cruciala pentru a va ajuta sa obtineti rezultate notabile de pe site-ul dvs. web sau de pe destinatia aleasa. Obtinerea unor rezultate mai bune va va ajuta sa va construiti autoritatea in ochii publicului de pe piata.

Imbunatatiti Experienta Utilizatorului (UX)

Noul algoritm Google incorporeaza noi elemente vitale web legate de UX. Aceasta schimbare inseamna ca utilizabilitatea va afecteaza traficul chiar inainte ca potentialii dvs. clienti sa ajunga pe site-ul dvs.

De asemenea, inseamna ca furnizarea unei UI (interfata utilizator) atractiva este foarte importanta.

Pentru a imbunatati atat UX, cat și UI, ar trebui sa luați in considerare urmatoarele:

  • Timpi de incarcare mai rapizi
  • Fonturi, imagini de inalta calitate și aspect coerent
  • Adrese URL și sitemap usor de utilizat
  • Tablouri de bord ușor de utilizat pentru membrii inregistrați
  • Convingeți utilizatorii sa va exploreze site-ul
  • Interfata de navigare mai buna

Conceptul EAT

Eat inseamna experienta, autoritate si incredere. Acestia sunt factorii mentionati in Ghidul Google pentru evaluarea calitatii cautarii.

Site-urile cu EAT bun se vor clasa mai bine decat site-urile cu EAT slab. Pentru a va imbunatati clasamentul, iata cateva lucruri pe care le puteți face.

  • Obțineți linkuri de pe domenii cu autoritate înalta.
  • Angajați experți pentru a va verifica conținutul online.
  • Obțineți mai multe recenzii ale utilizatorilor.
  • Obțineți o pagina Wikipedia.
  • Demonstrați o munca care va prezinta expertiza.
  • Pastrați-va conținutul actualizat.

Mobile Friendliness

In fiecare an, tehnologia implementata telefoanelor mobile au crescut din ce in ce mai mult. In 2019, telefoanele mobile au reprezentat 52,2% din traficul pe internet. Mai mult decat atat, 61% dintre consumatori sunt susceptibili sa cumpere de pe site-uri web compatibile cu dispozitivele mobile.

Numerele vorbesc de la sine. Si cum 3,5 miliarde reprezinta in acest moment utilizatorii de smartphone-uri din intreaga lume, acest lucru nu va disparea in curand. Puteti fi siguri ca o tendinta SEO pentru 2021 este de a va face site-ul web mai usor de utilizat pentru mobil.

Iata cateva lucruri pe care le puteti face pentru a va imbunatati site-ul:

  • Utilizati instrumentele de testare Google Mobile-Friendly.
  • Imbunatatiti viteza site-ului.
  • Faceti sa fie responive.
  • Pastrati-va designul cat mai simplu.

Optimizarea Cautarii Vocale

Peste o treime din Statele Unite au folosit asistenta vocala lunar; mai mult de jumatate dintre utilizatorii de telefoane mobile folosesc si tehnologia de cautare vocala.

Pentru a profita de aceasta oportunitate, iata cateva lucruri pe care le puteti face pentru a va asigura ca nu ramaneti in urma:

  • Includeti un FAQ pentru produsele si blogurile dvs.
  • Optimizati pentru raspunsuri si utilizati liniile directoare privind datele structurate
  • Utilizati limbajul conversațional in continutul textului dvs.

Concluzie

Pe masura ce companiile se pregatesc pentru 2021, ar trebui sa se concentreze in continuare pe strategia lor SEO. Anul oportunitatii a sosit, iar companiile trebuie sa isi reevalueze CPC-urile de optimizare a motorului de cautare pentru a se asigura ca pot valorifica oportunitatile de a-si imbunatati afacerea online. Exista inca atat de multe oportunitati de a va extinde prezenta online. Cresterea sanselor de a obtine clasamentele motoarelor de cautare pe pietele locale ar trebui sa fie o prioritate pentru fiecare companie.

In afara de SEO-ul Local, exista multe alte subiecte la moda care nu ar trebui ignorate. Subiectele evidentiate in aceasta postare sunt un inceput excelent pentru strategia dvs. SEO in acest an.