SEO, Strategii Online

5 strategii SEO care va ajuta sa va pregatiti pentru 2018



2017 a fost un an relativ calm, cel putin in ceea ce priveste actualizarile majore ale algoritmului Google.
In 2016, am vazut aparitia Penguin 4.0, Possum, o actualizare majora a conceptului „mobile-friendly” si mari modificari aduse programului AdWords.
In acest an, Google a fost relativ linistit, deoarece actualizarea „Fred” a scazut in martie.
Cu toate acestea, ceea ce am vazut a fost un accent dublat pe crearea celei mai bune experiente a utilizatorului.
Tendintele precum „mobile optimization” si „machine learning” nu vor disparea in curand, motiv pentru care trebuie sa intelegeti aceste cinci concepte critice legate de SEO pe masura ce ne pregatim pentru anul 2018.


1. Mobile-First Indexing

Probabil sunteti foarte constienti de cat de important este sa aveti un site web, optimizat mobile. Peste 55% din traficul web provine de pe dispozitivele mobile,  iar acest numar este de asteptat sa creasca. Ceea ce este posibil sa nu fiti constienti consta in faptul ca avand doar un site mobile-friendly nu mai este de actualitate – acum trebuie sa fiti „mobile-first„.
Google a anuntat la sfarsitul anului trecut ca indexarea mobila va deveni noua norma. Aceasta inseamna ca semnalele dvs. de clasare vor veni acum de la versiunea mobila a site-ului dvs., nicidecum de la versiunea desktop.
Cu alte cuvinte, este timpul sa nu mai ganditi la optimizarea mobile ca si o necesitate a site-ului dvs. desktop, ci sa incepeti sa prioritizati mai intai mobilitatea indexarii SEO ca si a unui site mobile.

prima data gandeste mobil

Iata o modalitate practica de testare a site-ului dvs. pentru dispozitivele mobile: ruleaza testul online – click aici



2. Cautarea semantica

Obiectivul actualizarii Hummingbird in 2013 a fost de a imbunatati precizia cautarii prin intelegerea mai buna a interogarii cautatorului.
Astazi, cautarea semantica a evoluat si mai mult, iar motoarele de cautare sunt mai bune decat oricand la intelegerea contextului de interogare si a relatiilor dintre cuvinte.
Scopul cautarii semantice este ca motoarele de cautare sa inteleaga mai bine interogarile legate de limbajul natural. Deci, daca un utilizator cere motorului de cautare Google: „ce este evaluat?” si el stau in fata unui bistro, in mod natural, Google ar putea sti ca in acest context „se refera la bistro si cautatorul vrea sa stie cate ratinguri are acea locatie.

Exista multe nuante subtile la mecanica cautarii semantice, dar in cele din urma ceea ce inseamna pentru dvs. este ca o pagina autoritara care se scufunda intr-un anumit subiect in profunzime va fi de obicei mai buna decat zeci de pagini construite in jurul cuvintelor cheie diferite.
Asta ca pentru o resursa cuprinzatoare este mai bine sa oferi motorului de cautare Google (si, prin proxy sau utilizatorii sai) tot contextul de care are nevoie pentru a satisface intentia cautatorului.

* Nu exista o solutie usoara daca nu se gaseste nicio entitate, dar puteti incerca sa utilizati marcajul schemei pentru afacerea dvs. si produsul dvs., creand o intrare Wikidata pentru afacerea si produsul dvs. , verificand conturile dvs. de social media si creand un articol Wikipedia.


3. „Invatarea masinii”

Invatarea masinii este strans legata de subiectul cautarii semantice prin faptul ca este o modalitate prin care motoarele de cautare pot face „presupuneri educate” despre interogarile ambigue si sa obtina rezultate mai bune ale cautarii in ansamblu.

De asemenea, stim ca sistemele de invatare automata sunt parte integranta a multor algoritmi de clasare a motoarelor de cautare.
Google a anuntat in martie 2016 ca RankBrain este al treilea semnal de clasare important in motorul de cautare Google.
RankBrain si alte sisteme de invatare a masinilor examineaza comportamentul utilizatorilor pentru a oferi cele mai bune rezultate de cautare „posibile”. Din pacate, ceea ce este considerat cel mai bine pentru o interogare poate sa nu fie cel mai bun pentru altul, ceea ce face ca invatarea masinilor sa fie foarte dificila pentru a fi optimizata.

Cele mai bune practici constau in mentinerea unor resurse robuste optimizate pentru cautarea semantica si experienta utilizatorului.


4. Fragmente recomandate

Cu cativa ani in urma, Google a introdus snippet-urile recomandate pentru SERP-urile lor, care au avut drept scop sa ofere utilizatorilor
„raspunsuri bogate” – raspunsuri scurte, bazate pe facturi la intrebari simple.
Exista multe tipuri diferite de fragmente recomandate , dar ma voi referi la ele ca la „Fragmente recomandate” pentru simplitate.

Google creeaza fragmente recomandate analizand trilioane de pagini pentru a raspunde la intrebari precum „Cand a fost ultima eclipsa totala de soare” sau „Cum construiesc un computer”.
Scopul Google este de a genera raspunsuri in timp real prin intermediul textului, al listelor, al imaginilor si al videoclipurilor, astfel incat utilizatorii sa poata gasi raspunsuri fara a mai fi nevoie sa dea click pe un link.
Fragmentele prezentate sunt incredibil de puternice, deoarece ocupa „pozitia zero”, ceea ce inseamna ca ele preced site-urile de top din SERP.

Interesant este ca site-ul web clasat pe primul loc nu reprezinta intotdeauna sursa Google pentru Fragmentele prezentate.
Potrivit unui studiu publicat de STAT , aproximativ 30% din URL-urile de snippet recomandate se situeaza in pozitia 1 in mod organic, in timp ce restul sunt scoase de la site-uri, clasandu-se intre pozitiile 2-5.


5. Asistentul virtual si cautare vocala

Conceptul final de implementare SEO pe care trebuie sa il cunoasteti este tendinta ascendenta a cautatorilor de voce si a asistentilor virtuali, cum ar fi Siri, Cortana si Alexa.

Google raporteaza ca 55% din adolescenti si 40% din adulti folosesc cautarea vocala in fiecare zi.
Si, potrivit unui studiu realizat de VoiceLabs in 2017, 33 milioane de dispozitive vocale (de exemplu, Amazon Echo, Google Home) sunt acum in circulatie – de la 8 milioane in 2016.
Cresterea „meteoritica” a cautarii vocale si a utilizarii asistentei virtuale se reia in prelungirea nevoilor utilizatorilor de dispozitive mobile de a raspunde rapid la intrebari in timpul deplasarii.
Puteti deja sa puneti intrebari simple motorului de cautare Google cum ar fi: „ce jucam in seara asta” atunci cand cautati un film pe care sa il urmariti, dar nu va dura mult inainte ca asistentii virtuali sa fie responsabili in mod regulat pentru rezervarea restaurantelor si cumpararea de bilete de concert.
Optimizarea pentru cautarea vocala necesita intelegerea modului si a motivului pentru care este utilizat.

Se estimeaza ca 22% din toate interogarile sunt pentru continut si informatii locale (incepand din 2016), ceea ce sugereaza ca firmele locale au de castigat cel mai mult de la optimizarea cautarii vocale. Descoperirea raspunsurilor imediate la intrebari simple (de exemplu: fragmente recomandate) este, de asemenea, o utilizare obisnuita.


Concluzie

Pe masura ce invatarea masinilor joaca un rol mai important in industria noastra, viitorul SEO pare intr-adevar interesant. 
 Prezicerea mea personala consta in faptul ca anul 2018 va detine o miscare si mai mare spre cautare mobila, cautare vocala si inteligenta virtuala decat am vazut in 2017. Cea mai buna modalitate de a face fata acestor tendinte crescande este dublarea continutului de inalta calitate si continuarea cresterii calitative a continutului online, mai mult ca oricand.

Author


Avatar

Mario Grigorescu

Mario este Consultant in Marketing Online pentru Afacerile Mici si Mijlocii, cu o experienta de peste 10 ani in acest domeniu. Tocmai a preluat un nou proiect pentru un arhitect din Grecia si manageriaza 5 proiecte online in acest moment si a ajutat peste 50 de Start-Up-uri sa se dezvolte in mediul online. Este extrem de comunicativ, are o experienta dovedita si foarte accesibila pentru orice tip de afacere. In plus, ca experienta, fiind in pas cu tehnologia este fascinat de tehnologia mobila si VR360 iar mai nou este pasionat de SEO :-) Tu poti fi urmatorul client fericit! Contacteaza-l chiar acum!