2020 a fost, fara indoiala, un an anormal si, odata cu inceperea noului an, este momentul sa incepeti sa va ganditi la strategia dvs. de marketing pentru anul in curs. Ce a functionat bine? Ce nu? Ce tactici noi veti incerca in 2021?

Desigur, suntem bucurosi sa va ajutam sa veniti cu o strategie de marketing cuprinzatoare pentru afacerea dvs., dar daca doriti niste sfaturi pentru a o face singur, urmati acest ghid convenabil.

Pasul 1: Analizati anul acesta

Inainte de a va da seama unde mergeti, aruncati o privire la locul in care va aflati.

Care au fost obiectivele tale pentru 2020? Le-ai realizat?

In plus fata de strategia dvs. de marketing pentru acest an, ganditi-va la tacticile specifice pe care le-ati incercat. Cum au functionat?

Pasul 2: Examinati Publicul Tinta

Ati inclus definirea publicului tinta ca parte a strategiei dvs. de marketing pentru continut? Ai o idee clara despre cine incerci sa ajungi? Asigurati-va ca acest public tinta este clar definit. Intreaba-te pe tine insuti:

  • De unde isi primesc stirile?
  • Ce aplicatii folosesc?
  • Cum te poti conecta cu ei?
  • Puteti face ceva pentru a imbunatati modul in care le atingeti?

Pasul 3: Stabiliti Noi Obiective

Dupa ce ati stabilit cum a mers 2020, este timpul sa va uitati in viitor pana in 2021. Ce doriti sa obtineti in anul urmator? Asigurati-va ca ati stabilit obiective care sunt SMART pentru a va conduce strategia de marketing:

  • S pecific
  • M asurabil
  • A realizabil
  • R elevant
  • T imely

Pasul 4: Tacticile de Brainstorming pentru a-ti Atinge Obiectivele

Ce tactici veti include in strategia dvs. de marketing pentru 2021?

Acesta este momentul pentru a veni cu modalitati specifice in care va veti atinge obiectivele. Pentru fiecare obiectiv, scrieti activitatile despre care credeti ca va vor duce acolo (consultati mai jos cateva sugestii). De exemplu, daca doriti sa cresteti traficul site-ului web cu 10%, va recomandam sa va concentrati asupra:

Pasul 5. Luati in Considerare Timpul si Resursele Dvs.

Desi este posibil sa aveti tot felul de idei fantastice, daca nu va includeti bugetul in strategia dvs. de marketing, nu veti avea succes. Desi este posibil sa nu puteti face tot ceea ce doriti, luand in considerare publicul tinta, obiectivele SMART, bugetul, timpul si resursele disponibile, ar trebui sa va puteti concentra atentia la tactici realiste pentru afacerea dvs.

Pasul 6: Scrieti Strategia Dvs. de Marketing

Scrieti in fiecare luna a anului, in partea de sus a listei, apoi enumerati tactica pe care intentionati sa o folositi in timpul lunii, de sub ea. Acest lucru va ajuta sa vizualizati cate activitati de marketing diferite pe care va angajati sa le efectuati in fiecare luna.

Dupa ce ati elaborat strategia de marketing, tastati-o luna cu luna mai detaliat, astfel incat sa va fie usor sa vedeti ce activitati trebuie sa faceti cand. Daca ai altii care te ajuta, arata clar ce sarcini sunt si responsabilitatea lor.

Pasul 7: Puneti in Actiune Strategia Dvs. de Marketing

Strategia dvs. de marketing este inutila daca nu o urmati. Noteaza ce activitati individuale sa faci si cand intentionezi sa le faci in calendarul sau planificatorul tau. Stabiliti termene si respectati-le!

Pasul 8: Examinati Analiza Datelor

Analiza dvs. va poate oferi informatii utile pentru strategia dvs. de marketing.

In fiecare luna, parcurgeti diferitele puncte de colectare a datelor pentru a arunca o privire asupra starii dumneavoastra. Verificati Google Analytics , ratele de deschidere a e-mailurilor si clicurile, informatiile despre retelele sociale si asa mai departe.

De asemenea, faceti o nota pentru a va evalua strategia de marketing spre sfarsitul lunii iunie. In acel moment, puteti face o recenzie completa pentru a vedea ce functioneaza bine si ce nu. Poate fi un moment bun pentru a schimba focalizarea dintr-o zona care nu functioneaza bine intr-o zona care este valida.

Tactici comune pentru strategia dvs. de marketing

Poate fi greu sa stii ce strategii sa folosesti pentru a-ti atinge obiectivele strategiei de marketing. Iata cateva tactici obisnuite pe care le-am vazut functionand bine intr-o mare varietate de industrii:

Tactic: Blogging

Obiectivele pe care le ajuta:

  • Creste traficul site-ului web.
  • Imbunatateste recunoasterea numelui.
  • Sporeste gradul de cunoastere a marcii.
  • Iti stabileste autoritatea ca expert în domeniul tau.
  • Arata vizitatorilor de ce ar trebui sa lucreze cu dvs.

Principalul avantaj al blogging-ului este ca poate genera trafic suplimentar catre site-ul dvs. (care este probabil un obiectiv pentru strategia dvs. de marketing). Publicand mesaje de calitate, utile in aceeasi zi si ora in fiecare saptamana, le aratati motoarelor de cautare ca site-ul dvs. web este de inalta calitate si util pentru utilizatorii de internet, ceea ce va poate creste considerabil clasarea in rezultatele cautarii. Deoarece cel mai bun mod de a scrie pentru motoarele de cautare este de a scrie postari de calitate, continutul dvs. ar trebui sa fie deja util consumatorilor vizati. Blogul dvs. va poate stabili si ca expert si va poate oferi un forum fantastic pentru comunicarea cu potentialii clienti.

Tactic: Publicitate pe Retelele Sociale

Obiectivele pe care le ajuta:

  • Creste implicarea consumatorilor.
  • Conduce traficul catre site-ul dvs. web.
  • Imbunatateste recunoasterea numelui.
  • Sporeste gradul de cunoastere a marcii.
  • Iti stabileste autoritatea ca expert in domeniul tau.
  • Arata utilizatorilor de ce ar trebui sa lucreze cu dvs.
  • Ajunge la cei care nu cauta in mod activ compania dvs. sau o afacere ca a dvs.

Publicitatea pe Facebook, Instagram, Pinterest, Twitter sau LinkedIn poate fi o modalitate foarte accesibila de a va spori acoperirea brandului pe platformele social media. Atata timp cat directionati corect anuntul, scrieti o actualizare convingatoare si utilizati un aspect vizual captivant, aceasta tactica va poate spori foarte mult vizibilitatea fata de potentiali adepti. De fapt, algoritmii de pe Facebook si Instagram cantaresc de fapt postarile de la agentii de publicitate, astfel ca daca veti cheltui bani pe reclame, este posibil ca si postarile dvs. organice sa fie mai vizibile. Este un castig-castig pentru strategia dvs. de marketing!

Tactica: Retele Sociale Organice

Marketingul pe retelele sociale este o tactica valoroasa pentru strategia dvs. de marketing.

Obiectivele pe care le ajuta:

  • Creste implicarea consumatorilor.
  • Conduce traficul catre site-ul dvs. web.
  • Imbunatateste recunoasterea numelui.
  • Sporeste gradul de cunoastere a marcii.
  • Arata utilizatorilor de ce ar trebui să lucreze cu dvs.
  • Ofera clienților un mod convenabil de a comunica cu afacerea dvs.

Chiar daca nu platiti pentru publicitatea pe retelele de socializare, mentinerea unei prezente pe platformele pe care le utilizeaza consumatorii, tinta poate fi extrem de utila. Pe langa faptul ca va ofera un forum pentru a va conecta cu utilizatorii interesati de afacerea si industria dvs., canalele dvs. de socializare reprezinta o oportunitate fantastica de a reaminti consumatorilor despre serviciile pe care le oferiti, expertiza dvs. si ca va pasa de ei. Ele pot fi, de asemenea, fantastice pentru cresterea traficului site-ului web si SEO, precum si pentru a oferi servicii excelente si atente clientilor.

Tactic: Marketing prin E-mail

Obiectivele pe care le ajuta:

  • Creste traficul site-ului web.
  • Stabileste credibilitatea fata de destinatari.
  • Imbunatateste recunoasterea numelui.
  • Sporeste gradul de cunoastere a marcii.
  • Aminteste persoanelor de contact pe care le-ati stabilit deja ca ar trebui sa lucreze cu dvs.

Marketingul prin e-mail continua sa fie o componenta importanta a unui plan de marketing de succes. Cercetarile arata :

  • 73% dintre mileniali prefera ca comunicarile de la companii sa vina prin e-mail.
  • 80% dintre profesionistii in afaceri cred ca marketingul prin e-mail creste fidelizarea clientilor.
  • 59% din e-mailurile de marketing ale rapoartelor respondentilor influenteaza deciziile de cumparare.
  • Specialistii in marketing care utilizeaza campanii segmentate observa o crestere a veniturilor cu pana la 760%.
marketing prin email

Marketingul prin e-mail este una dintre cele mai eficiente forme de marketing .

Pentru a profita de avantajele marketingului prin e-mail, nu este nevoie sa va prezentati toate resursele. Un e-newsletter lunar alaturi de alte tactici poate fi o strategie fantastica de marketing pentru a creste traficul site-ului si credibilitatea fata de consumatorii dvs., precum si recunoasterea numelui si constientizarea marcii. Un scurt e-mail cu articole utile, link-uri si altele asemenea, poate fi un alt memento excelent pentru consumatorii vizati sa va contacteze si sa afle mai multe despre produsele si serviciile dvs.

Tactic: Crearea si distribuirea comunicatelor de presa

Obiectivele pe care le ajuta:

  • Creste traficul site-ului web.
  • Imbunatateste recunoasterea numelui.
  • Sporeste gradul de cunoastere a marcii.
  • Asigura potential, acoperirea editoriala a presei.

Atata timp cat aveti o stire de comunicat, comunicatele de presa pot fi utilizate in cateva moduri. Daca le eliberati pe canale dedicate, acestea va pot oferi sute de linkuri catre site-ul dvs. web, sporind optimizarea motorului de cautare si traficul site-ului dvs. Daca le trimiteti la anumite contacte media si stirile sunt cu adevarat importante pentru cititorii lor, acestia pot alege sa scrie despre compania dvs. si sa va prezinte afacerea la si mai multi clienti posibili. Cheia pentru a face din aceasta o parte de succes a strategiei dvs. de marketing este impartasirea a ceva de actualitate!

Tactica: Redactie editoriala

Obiectivele pe care le ajuta:

  • Ofera o investitie de marturie terta parte credibila pentru afacerea dvs. (care influenteaza consumatorii sa cumpere de la dvs.).
  • Te stabileste ca expert in domeniul tau.
  • Imbunatateste recunoasterea numelui.
  • Sporeste gradul de cunoastere a marcii.
  • Creste potential traficul site-ului web.

Poate fi interesant sa va vad numele companiei in presa! In plus fata de a oferi un alt mod pentru potentialii consumatori de a va vedea compania, acoperirea presei editoriale este o aprobare terta parte din partea jurnalistului, care le spune cititorilor, spectatorilor si ascultatorilor de ce ar trebui sa ia in considerare afacerea dvs. Acest lucru are o greutate mare! In plus, daca acoperirea ruleaza online, reporterul va include probabil un link catre site-ul dvs. web, care poate face o diferenta pozitiva pentru SEO si traficul site-ului dvs. web.

Vreau Consultanta de Specialitate