Branding, Marketing Online, Strategii Online

Predictiile de Marketing Digital pentru anul 2018 – De la 9 Experti in Industrie



2018 arata ca va fi un alt an de reusita in marketingul digital pentru brandurile si afacerile din intreaga lume.

Influencer Marketing, in special, a fost utilizat tot mai frecvent in ultimii ani, ca o modalitate pentru branduri de a obtine produsele serviciile de la publicul lor tinta si sa profite de advocacy influent pentru a achizitiona noi clienti. Odata cu caderea in popularitate a print marketing-ului  si cresterea utilizarii frecvente a Remove Pop-Up Ads, Adware pentru navigarea online, brandurile trebuie sa gaseasca modalitati alternative de a atrage atentia clientilor potentiali, in loc sa se bazeze pe aceleasi tehnici vechi care nu mai produc rezultate.

Liverpool, o agentie de marketing digital din Marea Britanie, a chestionat din partea a 9 specialisti din mai multe domenii ale industriei, inclusiv agentii, comercianti interni, SEO, freelanceri si bloggeri, despre predictiile pe care le ofera marketingul digital, SEO, marketingul continutului si zona specifica din marketingul de influenta si nu in ultimul rand predictia care va schimba sau se va dezvolta in 2018 tacticile care ar putea utiliza cele mai bune branduri  din B2B si B2C pentru a-si atinge obiectivele.

„Continutul centrat de utilizatori si orientat spre utilizator nu poate fi negociabil. Pentru mine, toate semnele indica faptul ca experienta utilizatorului este mai importanta decat orice atunci cand vine vorba de crearea de continut.” – Lorrie Hartshorn, Freelance Copywriter, specializat in B2B

1) Copywriting integrat: Cred ca creatorii de continut care lucreaza cu echipele de design si developers vor fi cu un pas inainte in ceea ce priveste performanta calitatii. Detaliile care se gasesc in continutul dvs. vor deveni din ce in ce mai importante: vom vedea sanctiuni mai dure pentru un continut care nu este optimizat pentru dispozitivele mobile. Dovada face ca un studiu realizat de Kissmetrics sa demonstreze faptul ca utilizatorii de internet in proportie de 40% nu mai acceseaza un site web care dureaza mai mult de trei secunde pentru incarcarea sa.

2) Calitate peste cantitate: spunem mereu acest lucru, nu-i asa? Dar devine din ce in ce mai clar ca acest lucru este intr-adevar ceea ce vor, in special, consumatorii B2B. Exista o preferinta marcata pentru continutul usor de digerat pe care cititorii il pot repera mai usor. Dar, in acelasi timp, studiile arata ca consumatorii doresc sa vada mai multa autoritate si mai multa incredere. Deci, mai multe date pentru a va sustine pretentiile, mai multe citate din partea liderilor din industrie, actiuni mai influente, mai multe date de benchmarking.

3) Continutul centrat de utilizator si orientat spre utilizator nu este negociabil: recenzii ale clientilor, studii de caz cu citate directe, interviuri – toate aceste lucruri contribuie la un sentiment de transparenta si incredere si cred cu siguranta ca marcile (B2B, in special) care imbratiseaza acest tip de continut vor fi in topul cautarilor online.

4) Continut ca valoare instantanee, nu ca un instrument de vanzari: stim cu totii ca continutul trebuie sa se transforme, dar consumatorii online devin din ce in ce mai exigenti. Clusterele de continut gratuit, usor de accesat, de buna calitate – bloguri, hub-uri de invatare, centre educationale, carti electronice gratuite, cursuri prin e-mail – au avut de asteptat. Utilizatorii de internet nu vor tolera marcile care se confrunta cu greseli asupra mesajelor de vanzare, in special in ceea ce priveste continutul lor. Ei vor sa citeasca ceva care ii ofera o valoare gratuita, fara sa simta ca se asteapta ceva in schimb. 

„Intreprinderile din zilele noastre trebuie sa se gandeasca mai mult” – Tom Bourlet – Senior Digital Marketer – Compania Stag

Cand lucram la campanii, intreprinderile trebuie sa gandeasca mai mult in zilele noastre. Au trecut mult timp in care bloggerii au invatat sa-si expedieze emailul toata ziua pentru a scoate un infographic. In zilele noastre, daca vreti ca ceva sa faca intr-adevar gradual, trebuie sa va ganditi la nivel global.

In timp ce cautarea vocala nu este inca in top, rata de eroare este in continua scadere, iar utilizarea este din ce in ce mai frecventa gratie utilizarii Amazon Echo si Google Home. Multi specialisti prevad ca 50% din toate cautarile pe web vor fi efectuate prin cautarea vocala pana in 2020.
Acest numar ar putea sa ajunga usor la polul opus de cifra finala, dar cu siguranta scoate in evidenta faptul ca nu putem ignora aceasta sursa de trafic. Modul in care ne adaptam la aceasta schimbare in cautare poate avea un impact puternic asupra rezultatelor noastre.
Dar, cu succesul lui Amazon Echo, care utilizeaza motorul de cautare Bing, s-ar putea sa fie momentul sa luam din nou serios motorul de cautare Bing.

Continutul nu se poate schimba in mod drastic, dar modul in care percepem continutul este, cu siguranta, in evolutie. Scriind intr-o maniera conversativa pentru cautarea vocala, inclusiv pentru cei care prefera vizualul peste text, exista multe consideratii care trebuie luate daca dorim rezultate optime. Cand au adaugat clipuri HTML5 autoplay in loc de slide-uri din imagini in header-ul site-urilor, cei care au ales aceasta varianta au vazut un salt in rata de conversie. Pot sa prevad faptul ca multe companii vor adauga acest lucru in timp.

Sunt si mai interesat sa vad daca HTTP2 va fi adoptat de catre mase in 2018, acesta fiind unul de urmarit.

Cand vine vorba de predictii pentru marketingul influentei, contribuitorii nostri au opinii contrastante cu privire la locul in care ar putea merge tendintele din marketingul digital in 2018!

 „Oamenii nu doresc recomandari care sunt reclame flagrante” – Cornelia Klimek, Specialist Marketing de produs la Voices.com

Eu prezic faptul ca piata de influenta va vedea o scadere datorita o lipsa de autenticitate perceputa in mediul de marketing.
A functionat bine initial deoarece clientii au simtit ca cei mai buni prieteni ai lor spuneau ca produsul a fost minunat.
Oamenii nu doresc recomandari care reprezinta reclame flagrante. Modul de a mentine aceasta tendinta este prin intermediul clipurilor video si a altor aplicatii din lumea reala, care arata utilizarea produsului. Acesta va continua sa prefere autenticitatea care va fi o modalitate mai buna de a vinde unui client, care poate vedea adevarata valoare a produsului, in timp ce inca crede ca „prietenii il utilizeaza”.

„Modul in care agentiile si brandurile colaboreaza cu influentatorii se vor schimba de la influenta sociala la catalizator, pentru a deveni angajati” – Ruth Fishwick, Senior PR & Content Outreach Exec (si blogger), Hit Search 

In 2018, cred ca activitatile bloggerului si modul in care agentiile si brandurile colaboreaza cu influencerii se vor schimba de la influenta sociala la catalizator, pentru a deveni angajati. Micro influencerii vor avea prioritate gratie angajamentului lor urmarit si abilitatii de a crea continut relatabil, de partajare a continutului, in opozitie cu Instagrammers si „bloggerii mai mari” cu succese sociale de anvergura, dar putina interactiune si ROI pentru branduri. Continutul autentic, credibil, cu o opinie de incredere, va contribui la sprijinirea calatoriei cumparatorului in jocul lung, prin cunoasterea si analiza marcii, oferind consultantilor in marketing online o idee precisa asupra publicului pe care il vizeaza.

„A fi doar bun nu mai este destul de bun. Fiind uimitor este ceea ce va va face sa iesiti in fata concurentilor dvs.”
– Dani Peleva, MD at Local Fame

Cred ca aceasta nisa speciala (marketingul influentei) va creste. In vremurile moderne, utilizatorii sunt inundati cu continut si persoanele care
influenteaza sunt persoanele potrivite pentru a ajuta utilizatorii sa segmenteze si sa diferentieze intre un produs/un serviciu bun si rau.
Oamenii au incredere in influenceri, iar impactul lor in va deveni din ce in ce mai mare.

Cu toate acestea, cu atat de multe produse si servicii care incearca sa obtina influente din partea lor, produsul si conceptul din spatele lor vor juca un rol si mai mare. Oferta de produse si valoarea va trebui sa fie chiar mai buna, servicii unice si interesante pentru influentatori, pentru a obtine entuziasm si transferul acestor emotii catre cititorii/spectatorii lor.  A fi doar bun nu mai este destul de bun. Fiind uimitor este ceea ce va va face sa iesiti in fata concurentilor dvs.

„Mai multa utilizare a micro influencerilor, cu 10.000 de adepti si mai putin” – Allie Davies, Blogger & Influencer, tiedyeeyes.com 

Vad doua lucruri care se petrec in marketingul influentei: saturatia continua a bloggerilor „mari” si a celor de la YouTube, care vor continua sa creasca si sa produca mai multe colaborari, dar si o utilizare mai mare a „influencerilor” micro, cu 10.000 de adepti sau mai putin.
Cu rate mai ridicate de angajare, mai putine agentii de talente care sa se ocupe, si mai multi influenceri in alegeri, pare o miscare evidenta pentru viitorul marketingului.

Cu toate acestea, doar pentru ca audientele sunt mai mici, nu inseamna ca taxele ar trebui sa iasa din fereastra. Cred ca vom incepe sa vedem un mediu de lucru mai corect in urmatoarele 12 luni pentru influentele din intreaga lume, cu cresteri ale credibilitatii influentelor de marketing.

„Mai multa reglementare” – Rohan Midha, la PMYB – Agentia de Marketing a Influentei 

Industria de marketing al influentei va creste exponential, dar cred ca vom vedea o schimbare in tipul de factori de influenta cu care vor lucra marcile si mai multa reglementare.

„Preturile continua sa creasca pentru persoanele cu adevarat influente” – Tim Cameron-Bucatar, Exposure Ninja

Sunt necesare schimbari mari pentru atribuirea ad-urilor pe Instagram si pot sa prevada ca preturile continua sa creasca pentru persoanele cu adevarat influente

„Influencer marketing / outreach blogger va deveni o parte integranta a strategiilor de marketing” – Matt Jones, Executive SEO, Tutorful (fosta Tutora) 

In urmatoarele 12 luni, este foarte probabil ca influenta marketing/blogger sa devina o parte integranta a strategiilor de marketing iar abilitatea de a multiplica audienta, ajungand de multe ori prin intermediul influentatorilor, le va face un instrument inestimabil de utilizat pentru a creste gradul de constientizare a marcii.
Cu ajutorul mediilor sociale care creeaza din ce in ce mai multa influenta asupra deciziilor de cumparare a clientilor, utilizarea marketingului de influenta poate fi o modalitate excelenta de a creste conversiile si veniturile intr-o perioada scurta de timp.
Influencer marketing/outreach blogger este cu siguranta o strategie de marketing pentru a tine un ochi pe in 2018!

Luati legatura cu Mario Grigorescu, pentru a discuta despre cum marketingul digital va poate ajuta afacerea sa infloreasca in 2018.

Author


Avatar

Mario Grigorescu

Mario este Consultant in Marketing Online pentru Afacerile Mici si Mijlocii, cu o experienta de peste 10 ani in acest domeniu. Tocmai a preluat un nou proiect pentru un arhitect din Grecia si manageriaza 5 proiecte online in acest moment si a ajutat peste 50 de Start-Up-uri sa se dezvolte in mediul online. Este extrem de comunicativ, are o experienta dovedita si foarte accesibila pentru orice tip de afacere. In plus, ca experienta, fiind in pas cu tehnologia este fascinat de tehnologia mobila si VR360 iar mai nou este pasionat de SEO :-) Tu poti fi urmatorul client fericit! Contacteaza-l chiar acum!