LinkedIn a devenit rapid una dintre cele mai populare platforme de social media pentru profesionistii in afaceri, cu milioane de utilizatori. Este o modalitate practica de a intra in legatura cu alti specialisti, de a va impartasi munca si de a afla noi oportunitati in afaceri.

LinkedIn ofera o varietate de instrumente si optiuni care va pot ajuta. Dar poate fi dificil sa stii cum sa folosesti LinkedIn in mod eficient in scopuri de marketing. Dar marketingul este o arta. Nu este vorba doar de numere; este, de asemenea, un act de echilibrare a intuitiei, logicii si emotiilor.

Marketingul digital pe LinkedIn necesita creativitate, analiza si cercetare pentru a gasi cea mai potrivita strategie pentru personalitatea companiei tale sau pentru ofertele de produse. Ar trebui sa stiti cum sa depasiti concurenta in diferite categorii demografice. Sa discutam despre strategii!

LinkedIn este o platforma de socializare simpla, foarte cautata de profesionisti. Iata cateva motive pentru a va aduce afacerea pe LinkedIn:

  • Va ajuta sa va creati reputatia produsului/serviciului dvs.
  • Va va ajuta sa generati clienti potentiali la nivel global.
  • Va asigura de faptul ca numele marcii dvs. se claseaza in Google.
  • Puteti publica articole despre afacerea dvs. in LinkedIn Pulse.
  • Aflati despre concurentii dvs. si despre echipele acestora.

CUM SA FOLOSESTI LINKEDIN PENTRU MARKETINGUL DIGITAL?

Iata cateva sfaturi pentru a va ajuta sa va atingeti obiectivele de marketing pe LinkedIn.

FII ACTIV

LinkedIn este o platforma excelenta pentru a face conexiuni. Cu toate acestea, sunteti responsabil pentru a fi proactiv in solicitarea de recomandari si referinte. La urma urmei, consecventa in postari este cheia. Primele saptamani vor fi o provocare pentru a obtine adepti.

Asta se datoreaza faptului ca LinkedIn are politici stricte care impiedica spam-ul utilizatorilor. Aceasta caracteristica limiteaza noul utilizator sa se conecteze la mai multe persoane simultan. Dar, daca nivelurile de activitate raman constante zilnic, algoritmul LinkedIn va incepe sa va recomande profilul pentru a va creste acoperirea.

CREEAZA UN PROFIL IMPRESIONANT

Profilul tau LinkedIn este echivalent cu showroom-ul tau digital. Creeaza primele impresii asupra persoanelor care va viziteaza profilul.

Asigurati-va ca urmati aceste lucruri:

  • Setati o poza de profil profesionala. LinkedIn nu este o platforma obisnuita de socializare. Are delegati care roiesc in cautarea potentialilor candidati. Nu postati selfie-uri sau fotografii de grup ca imagine de profil.  Poza ar trebui sa fie de buna calitate si cu o culoare minima de fundal.
  • Inregistrati-va calificarile. Nu omite educatia si experienta de munca. Includeti scolarizarea, stagiile, responsabilitatile semnificative ale proiectului si locurile de munca anterioare. LinkedIn este un loc minunat pentru a crea portofoliul perfect.
  • Creati o adresa URL personalizata. Inlocuiti URL-ul voluminos implicit cu unul scurt si usor de memorat, cu numele companiei si numele dvs.
  • Despre tine. Scrieti un titlu scurt si direct, care sa includa un cuvant cheie. Compune o sectiune unica, captivanta si cat mai scurta despre tine.
  • Adaugati linkuri. Pagina dvs. ar trebui sa includa linkuri catre site-ul dvs. web, o pagina a companiei pe LinkedIn si adresa dvs. de e-mail.

NU VINDE INTOTDEAUNA

Nimanui nu-i place o persoana care continua sa-si prezinte produsul. In schimb, ofera valoare publicului tau. Postati intotdeauna informatii care va pot ajuta publicul tinta sa-si rezolve problemele. De exemplu, scrieti postari pe blog pe subiecte care incep cu ,,Cum sa” sau ,,Cele mai bune moduri”. Te va face sa pari expertul in nisa ta si sa-ti cresti viitorii clienti.

O alta nota importanta : utilizati imagini si videoclipuri de inalta calitate. Imaginile pixelate sau fotografiile generice te vor face sa arati neprofesionist. Exista multe surse de imagini gratuite de luat in considerare. Cu toate acestea, a iesi in evidenta inseamna a investi in piese de arta digitala unice.

INTERACTIONEAZA CU PUBLICUL TAU

Alegeti intotdeauna o ora de maxima audienta pentru a posta orice, inclusiv orele dupa birou, cand oamenii sunt liberi sa se implice. Fii activ cel putin 30 de minute dupa ce postezi ceva. In acest fel, poti pastra contactul activ cu cel mai atent public al tau. Raspunde la comentariile lor si construieste-ti conexiunile.

FACETI PARTE DIN GRUPURI

Alaturarea unor grupuri LinkedIn va poate ajuta sa va integrati mai bine in piata. Are oameni care pot impartasi cunostinte si pot impartasi unele trucuri comerciale. Puteti chiar sa va gasiti publicul tinta si sa va consolidati contactele cu acesta. Alaturarea unor grupuri LinkedIn relevante pentru nisa ta este decisiva pentru a asculta conversatiile clientilor si pentru a oferi idei si indrumari utile. Aceste actiuni vor genera clienti potentiali daca sunt facute corect.

Infiintarea unui grup nou este, de asemenea, o optiune excelenta. Invitati oameni si fiti parte din ceva care va ajuta sa cresteti. Ai grija sa-l pastrezi strict pe nisa ta. A face parte din multe grupuri va va scadea valoarea, iar oamenii nu va vor considera un expert.

RAMANETI LA CURENT CU NOUTATILE DIN LINKEDIN

Internetul este o modalitate excelenta de a va creste piata si de a genera clienti. Din pacate, desi LinkedIn este un teren fertil pentru conexiuni si oportunitati, nu este intotdeauna alegerea ideala. De exemplu, managerii de retea din diferite tari ale globului pot bloca accesul la site-urile web alese de ei.

De asemenea, profesionistii pot calatori pentru afaceri in diferite regiuni ale globului. Situatia de acces la internet poate diferi, ceea ce inseamna ca, in unele cazuri, va trebui sa deblocati LinkedIn pentru a obtine cele mai recente informatii despre tendintele in afaceri. Aceasta strategie functioneaza daca utilizati instrumente precum proxy sau retele private virtuale pentru a va schimba adresa IP. Apoi, traficul utilizatorilor este redirectionat prin servere la distanta, iar entitatile online asociaza o locatie diferita cu identitatile lor. Spre deosebire de majoritatea proxy-urilor, VPN-urile cripteaza si traficul de internet, facand calatoriile utilizatorilor mai sigure.

CREATI PAGINA COMPANIEI

Pagina unei companii este la fel de importanta ca pagina ta. Puteti personaliza culoarile temei, imaginile, stilul de marketing si continutul paginii dvs. pentru a va crea numele marcii. Poate reflecta valoarea produsului, cresterea vanzarilor, serviciile furnizate si angajatii dvs. Mai mult, postati in mod regulat prezentari si evenimente, astfel incat clientii potentiali sa poata afla mai multe despre compania dvs.

RULATI RECLAME

LinkedIn ruleaza si reclame care va pot ajuta sa va imbunatatiti continutul printr-un public mai semnificativ. Ofera o audienta de 160 de milioane de utilizatori online doar in SUA. Aceste reclame sunt afisate in cea mai mare perioada de implicare a publicului tinta si ii inspira sa actioneze.

CONCLUZIE

LinkedIn poate fi un “focar de oportunitati”, fie ca este vorba de persoanele aflate in cautarea unui loc de munca sau de companii. Afacerile trebuie sa invete cum sa foloseasca acest mediu pentru a gasi aceste posibilitati si a-si construi prezenta online. In plus, LinkedIn introduce in mod continuu noi functii, pozitionandu-se in continuare ca o platforma integrala pe piata muncii. Asadar, companiile ar trebui sa-si puna marca acolo si sa inceapa sa construiasca conexiuni si colaborari semnificative. Alaturati-va unor grupuri, impartasiti continut de calitate si gasiti oportunitati valoroase de crestere.

noutati google