Digital Marketing, Marketing Online, Noutati, Strategii Online

Marketingul digital în 2019 – Iata unde ne-am îndreptat anul acesta




Brand-urile care îmbrățișează tehnologiile emergente și formatele de publicitate – cum ar fi televiziunea conectată, căutarea vizuală și vocală și publicitatea AR – vor avansa în noul an.





De la creșterea publicității vocale la revoluția televiziunilor conectate, în ultimul an s-au înregistrat progrese majore în spațiul de marketing digital. Momentul declanșat în 2018 este pe cale să accelereze în 2019, pe măsură ce progresele tehnologice și lumea noastră digitală continuă să evolueze. Iată tendințele de top pe care le aștept să domine peisajul în noul an.





Televiziune conectată





Așa cum am anticipat, am văzut că publicitatea prin intermediul televiziunii conectate (CTV) devine mai răspândită în 2018, dublându-și creșterea în ultimul an. Obținând 38% din numărul de afișări ale anunțurilor video în al doilea trimestru al anului 2018, CTV a depășit mobilul, care a reprezentat 30% din numărul de afișări ale anunțurilor video în conformitate cu Extreme Reach . Cu abonamentele tradiționale prin cablu în declin, iar vizionarea CTV în mod constant în creștere – proiectată pentru a ajunge la 190 de milioane de utilizatori în 2019 – CTV prezintă un vehicul modern pentru consumul media, oferind capabilități de acoperire fără egal și de țintire. În 2019, tendința ascendentă va continua probabil, pe măsură ce agenții de publicitate din ce în ce mai mulți recunosc posibilitatea de a atinge cu precizie și eficiență demografia consumatorilor dorită în moduri care anterior nu au fost posibile prin intermediul reclamelor tradiționale de televiziune.





Instagram TV





La sfarșitul anului trecut, Instagram și-a lansat propriul concurent YouTube: Instagram TV (IGTV). Spre deosebire de Instagram Stories, care dispăreau după 24 de ore, și de videoclipurile tradiționale Instagram, care permit doar utilizatorilor să înregistreze până la un minut, conținutul IGTV de lungă durată ocupă o locuință permanentă pe platformă, capabil să înregistreze videoclipuri de până la o oră în timp. Cu toate acestea, in nasterea sa, IGTV isi va cimenta rolul in peisajul social media in 2019, demonstrind potentialul de a perturba piata video cu oportunitatile sale unice de marci de continut.Fie că este utilizat ca platformă pentru distribuirea videoclipurilor educaționale sau pentru prezentarea interviurilor cu factorii importanți ai industriei, IGTV este o modalitate prin care brandurile să se angajeze în mod semnificativ cu adepții și să rămână relevante în mediul social media actualizat rapid – puterea videoclipului pentru a ajunge la audiențe cu mesaje de impact într-o piață din ce în ce mai fragmentată.





Inteligența artificială





Inteligența artificială (AI) este o altă tendință pivotală de urmărit în 2019. Potrivit Salesforce , 51% dintre liderii de marketing folosesc deja AI într-o anumită formă și mai mult de un sfert vor începe să utilizeze tehnologia AI în 2019. Nu este de mirare: analize avansate care ajută marketerii să planifice și să execute mai eficient campanii. În mod specific, Business Insider observă că inteligența artificială poate fi utilizată pentru a efectua mai bine etichetarea, segmentarea și urmărirea cuvintelor cheie în campaniile curente. Odată cu creșterea numărului de adulți, vom vedea că capacitățile tehnologice ale AI continuă să se îmbunătățească. Un mod important în care se va întâmpla asta este prin chat-uri. Realizate de automatizarea AI, roboții modifică modul în care clienții interacționează cu brandurile. Disponibile pentru a răspunde la întrebări și pentru a oferi direcții utile, chatbots muta vizitatorii site-ului prin călătoria clientului și oferă o experiență personalizată – toate în timp ce leverizează învățarea mașinilor pentru a-și îmbunătăți interacțiunile în timp. Cotele sunt, până la sfârșitul anului 2019, buletinele de chat vor deveni norma pe site-urile de afaceri dintr-o gamă largă de industrii.





Publicitatea si realitatea augmentată





Nu este un secret că cumpărăturile on-line oferă confort și comoditate, dar până de curând sa confruntat cu un obstacol principal: teama că o achiziție nu este potrivită – fie o pereche de ochelari de soare, o nuanță de ruj, fie o canapea în camera de zi. Tehnologia Augmented reality (AR) a apărut pentru a ajuta marcile să rezolve această problemă pentru clienți – și mulți au valorificat capacitățile sale. De exemplu, Wayfair și IKEA permit clienților să vizualizeze ce elemente de mobilier ar arăta în casa lor, iar Sephora le permite clienților să încarce un machiaj selfie și „try on”.Datorită „amazonificării” lumii noastre, consumatorii optează pentru a cumpăra online acum mai mult decât oricând și AR propune industria de comerț electronic în viitor cu un model care face publicitatea nu doar personalizată, ci și distractivă pentru utilizator. Cu Facebook recent introdus anunțurile AR – în urma conducerii Snapchat – am zgâriat doar suprafața a ceea ce poate realiza această tehnologie și vom vedea fără îndoială că agenții de publicitate continuă să împingă limitele inovării AR în următoarele luni.





Publicitatea vocală





Când a început în 2018, am prezis că popularitatea emergentă a dispozitivelor activate prin voce ar încuraja agenții de publicitate să se aventureze pe un teritoriu nou cu publicitate vocală – și, într-adevăr, au făcut-o. Astăzi, milioane de utilizatori utilizează dispozitive vocale pentru a solicita informații, pentru a compila liste de cumpărături și pentru a plasa comenzile cu ușurință – și agenții de publicitate încep să ia în considerare. Dar acesta este doar începutul. Potrivit ComScore , aproximativ 50% din toate căutările vor fi efectuate prin voce până în 2020, lăsând o oportunitate larg deschisă pentru ca brandurile să profite de această schimbare prin dezvoltarea de campanii vocale creative utilizând fraze distincte, jingle sau chiar împrumutând voci de influență recunoscute.





De asemenea, având în vedere că majoritatea căutărilor vocale sunt exprimate în limbaj natural – spre deosebire de interogările de text, care tind să fie mai scurte și includ doar câteva cuvinte-cheie, vocea oferă agenților de publicitate un context mai larg în jurul nevoilor utilizatorului. În cele din urmă, acest lucru permite brandurilor să adapteze mai eficient anunțurile și paginile de destinație la informațiile exacte pe care le caută utilizatorul. Search Engine Marketing (SEM), agenții de publicitate nu trebuie să se teamă de această schimbare în formatul de căutare: ei sunt deja pregătiți pentru creșterea vocii, atâta timp cât se licită pe cuvinte cheie pe termen scurt care sunt relevante pentru afacere.





Căutarea vizuală





O altă formă de căutări în timp real, căutare vizuală permite consumatorilor să capteze fotografii ale produselor dorite cu telefoanele lor smartphone și să găsească articole similare în cadrul inventarului unui magazin dat. Home Depot și Urban Outfitters au atins deja această nouă arenă din partea distribuitorilor, iar platformele, inclusiv Pinterest, Bing și Google, au lansat funcții de căutare care permit utilizatorilor să localizeze elemente inspirate din obiecte din lumea reală. De exemplu, dacă doriți să simulați o pereche de adidași la modă pe care prietenul dvs. le poartă, puteți să le faceți o imagine și să obțineți o listă a rezultatelor care reflectă îndeaproape stilul de încălțăminte, cu opțiunea de cumpărare. Expunând posibilități de aplicare revoluționare, va fi fascinant să vedem unde ne duc viziunea vizuală în 2019.





În societatea de astăzi rapidă, la cerere, inovarea conduce la progresul fulgerului. Marcile care imbratiseaza tehnologii emergente si formate de publicitate vor avansa in noul an, inainte de curba, in timp ce cele care se concentreaza exclusiv pe modele traditionale incercate si adevarate ar putea sa se simta pierdute in amestec, deoarece competitia pentru atentia consumatorilor creste infinit.



Author


Avatar

Mario Grigorescu

Mario este Consultant in Marketing Online pentru Afacerile Mici si Mijlocii, cu o experienta de peste 10 ani in acest domeniu. Tocmai a preluat un nou proiect pentru un arhitect din Grecia si manageriaza 5 proiecte online in acest moment si a ajutat peste 50 de Start-Up-uri sa se dezvolte in mediul online. Este extrem de comunicativ, are o experienta dovedita si foarte accesibila pentru orice tip de afacere. In plus, ca experienta, fiind in pas cu tehnologia este fascinat de tehnologia mobila si VR360 iar mai nou este pasionat de SEO :-) Tu poti fi urmatorul client fericit! Contacteaza-l chiar acum!