In ciuda incursiunilor Facebook, specialistii insista asupra faptului ca ofertele platformelor online de business servesc scopuri diferite si se pot completa reciproc atunci cand sunt utilizate corect.

Google este jucatorul cheie pentru orice afacere care doreste apara in cautarile online, deoarece mentine o cota de 68% din piata , insa Facebook a facut unele incursiuni, iar expertii spun ca in viitor ar putea deveni o solutie alternativa datorita unor investitii majore in acest domeniu atat de controversat.

Cautarea nu mai este limitata de marketingul motoarelor de cautare (SEM) si de optimizarea motoarelor de cautare (SEO), in special atunci cand vine vorba de directionarea clientilor mobile la nivel local. Cercetarile de la Google au aratat ca 70% dintre utilizatorii de smartphone-uri care au cumparat ceva dintr-un magazin de constructii foloseau dispozitivul mobil pentru informatii in prealabil si ca o patrime foloseau o harta inainte de a efectua o tranzactie. Avand in vedere ca Google si  mai nou Facebook continua sa lanseze mai multe produse si servicii publicitare precum locatiile promovate, marketingul local de cautare – Local SEO, va deveni un element mult mai important privind implicarea grupurilor in crestere, ale utilizatorilor de telefonie mobila.

“Pe masura ce atentia utilizatorilor continua sa scada si asteptarile pentru experienta utilizatorului cresc, cautarea locala are cel mai mare potential de conectare a consumatorilor cu produsele si serviciile dvs. (in calitate de marketer/marca) comparativ cu orice alt mediu de marketing”, a declarat Mario Grigorescu, Consultant Marketing Online si Local Guide – Nivelul 6.

“De ce? Deoarece utilizatorii care efectueaza cautari locale au adesea un grad ridicat de intentie de cumparare si sunt agnostici la marci”, a adaugat el.

,,Drept urmare, clientii care sunt convertiti printr-o strategie de cautare locala robusta reprezinta un cost-pe-achizitie mediu mai mic pentru marketeri.”

Miscarea Inteligenta

Marketingul de cautare locala in general are cel mai mare ROI ca si potential pentru marcile cu o amprenta mare in cautarile organice. Pentru acesti marketeri, continuarea mutarii investitiilor si activelor de marketing catre cautarea locala reprezinta miscarea inteligenta, in viitorul apropiat.

Desi Google este liderul clar al cautarii, deocamdata, o parte din aceasta provine pur si simplu dintr-un context mai profund, de lunga durata in domeniu, iar Facebook incepe sa impartaseasca unele asemanari. Pentru prima data, Facebook investeste mai multe resurse in cautarea locala, si asta reprezinta doar o ,,chestiune de timp” inainte ca decalajul dintre cele doua platforme online si ofertele Facebook sa atinga un punct critic de asemanare.

Pe planul descoperirii, reteaua sociala Facebook a lansat o aplicatie Evenimente in octombrie, care permite utilizatorilor sa exploreze evenimentele din apropierea zonelor targetate si doar cateva saptamani mai tarziu a adaugat un marcaj al recomandarilor si modalitatilor mai bune de a interactiona cu intreprinderile locale de pe platforma sa principala.

In timp ce Google are interfata Compania mea pe Google pentru a oferi marketingului un control mai bun asupra listarilor locale, Facebook are o functionalitate similara prin aplicatia ,,Locatii”, pe care Mario a descris-o ca reprezentand un localizator de magazine in mediul online. Facebook nu efectueaza, deocamdata, cautari de descoperire pentru afacerile locale.

Implicand Diferentele

Avand in vedere escaladarea recenta a serviciilor locale pe Facebook, aceasta poate parea ca un scenariu care sa se pregateasca pentru o concurenta rigida, dar expertii spun ca cele doua servicii in acest moment reprezinta destinatii diferite astfel incat sa se completeze reciproc atunci cand sunt folosite inteligent.

“Primul lucru de inteles este faptul ca majoritatea cautarilor locale se intampla in continuare pe motoarele de cautare precum Google. Exista unii utilizatori priceputi care cauta pe o retea de socializare, dar de multe ori poate fi mai mult o intrebare de genul: Hei, care cunoaste o cafenea buna in Birmingham?” – Marcus Miller, Specialist SEO & Digital Marketing la Bowler Hat , o firma de marketing din Marea Britanie, a declarat pentru Marketing Dive.

,,Gasirea afacerilor locale este mai buna pentru comenzile pe Google”, a adaugat el.

,,Obtinerea unei ferestre in inima si sufletul companiilor respective este mult mai usor de obtinut pe Facebook”.

In mod natural, rezulta din asta, faptul ca este esential ca marketerii sa inteleaga ce tip de cautari distincte utilizeaza persoanele care acceseaza Facebook si Google.

Hai sa ne cunoastem