Internetul a revolutionat cu siguranta modul nostru de a face afaceri. Anunturile printate, panourile publicitare si apelurile telefonice din trecut au avut vremea lor, dar marketingul astazi se refera la potentialii clienti online.

De fapt, rapoartele din 2020 ofera o multime de date care arata cum intreprinderile folosesc canale de marketing online, cum ar fi Optimizarea motorului de cautare (SEO), retelele sociale si publicitatea Pay Per Click (PPC), pentru a ajunge la mai multi utilizatori, ca niciodata. Intrebarea este, la ce ne asteptam sa ne duca marketingul digital in 2021?

In acest ghid, va dezvaluim principalele strategii de marketing digital pentru 2021 pe baza datelor din 2020 si predictiilor viitoare, pentru a va ajuta afacerea sa depaseasca perioada actuala. S-ar putea sa fiti surprinsi de modul in care marketingul online poate fi utilizat pentru a va dezvolta afacerea pe viitor.

Ce este marketingul digital?

Marketingul digital se refera la toate formele de marketing care au loc pe o varietate de canale digitale, inclusiv computere, smartphone-uri si alte dispozitive digitale. Termenul se refera cel mai adesea la metode de marketing online, cum ar fi marketingul de tip social media, SEO, marketing prin e-mail, marketing prin continut, PPC si blogging.

In 2021, se anticipeaza ca, daca nu aveti un site web sau o prezenta puternica online, este posibil sa pierdeti o multime de clienti potentiali.

De aceea, aveti nevoie de o strategie viabila de marketing digital care sa utilizeze o varietate de platforme si sa functioneze pentru a oferi companiei dvs. un avantaj competitiv.

Avantajele marketingului digital:

  • Reduce costurile publicitare comparativ cu metodele traditionale
  • Este cel mai usor tip de marketing de urmarit
  • Ofera informatii valoroase despre publicul dvs. tinta
  • Are o acoperire larga
  • Este eficient la generarea de clienti potentiali și trafic online

Marketing prin e-mail

Marketingul prin e-mail a fost de mult una dintre cele mai populare si eficiente strategii de marketing digital pentru companii. Cu ajutorul marketingul-ui prin e-mail, sunteti capabil sa va dezvoltati, sa va angajati, si sa comercializati prin intermediul propriei liste de abonati, crescand sansele de a transforma utilizatorii pasivi in clienti platitori.

Companiile pot utiliza o varietate de metode pentru a-si dezvolta listele de e-mailuri, inclusiv promovarea continutului descarcabil (ex: e-book, brosuri, cursuri gratuite etc.), colectarea adreselor de e-mail de pe site-ul lor si redirectionarea utilizatorilor care s-au angajat cu reclame platite.

Iată cateva statistici de la HubSpot care arata de ce se anticipeaza faptul ca e-mailul va fi unul dintre canalele de marketing de top in 2021: 

  • Aproximativ 80% dintre specialistii în marketing au raportat o crestere a traficului generat prin e-mail in ultimele 12 luni.
  • Numarul de utilizatori de e-mail la nivel mondial va creste la 4,48 miliarde de utilizatori pana in 2024.
  • E-mailurile promotionale sunt cele mai populare tipuri de e-mail in care companiile investesc.

Marketing de continut

Scopul marketingului de continut este de a crea si partaja continut relevant, captivant, care sa atraga publicul interesat sa afle mai multe despre marca, produsele sau serviciile dvs. Cele mai frecvente tipuri de marketing de continut includ: blogging, infografic, continut vizual, carti electronice si lead magnets.

Companiile Business to Business (B2B) si Business to Consumer (B2C) pot folosi marketingul de continut pentru a-si dezvolta listele de e-mailuri, a inspira actiuni sociale, a creste descarcarile si a genera mai multi clienti potentiali sau vanzari. Frumusetea marketingului de continut este ca puteti deveni cat de creativ doriti si puteti urmari cu usurinta succesul cu ajutorul analizei de marketing de continut.

Iata cateva statistici despre motivul pentru care 70% dintre specialistii in marketing vor investi in marketingul de continut in 2021:

  • Traficul web se numara printre primele doua masuri ale succesului pentru strategiile de marketing de continut.
  • Aproape 40% dintre specialistii in marketing spun ca marketingul prin continut este o parte foarte importanta a strategiei lor generale de marketing.
  • 86% dintre companii produc continut de blog comparativ cu alte formate.

Marketing Social Media

Cei mai multi dintre noi suntem familiarizati cu platformele de socializare precum Facebook, Instagram, Twitter si LinkedIn. Aceste platforme sunt excelente pentru a ramane in contact cu prietenii si partenerii de business. Sunt, de asemenea, instrumente puternice pentru a va dezvolta afacerea.

O strategie activa de marketing pe retelele sociale va permite sa ajungeti la cat mai multi clienti potentiali, sa implicati adeptii existenti si sa conduceti trafic catre site-ul dvs. web. Poate fi, de asemenea, o completare excelenta pentru campaniile dvs. de publicitate de continut si de socializare cu plata.

Principalele site-uri de socializare (in ordinea utilizatorilor activi lunari) includ:

  1. Facebook
  2. YouTube
  3. Instagram
  4. Tumblr
  5. TIC-Tok
  6. Twitter
  7. Reddit
  8. LinkedIn
  9. Snapchat
  10. Pinterest

Optimizarea Motoarelor de Cautare – SEO

SEO este un tip de marketing digital care implica intelegerea a ceea ce cauta utilizatorii in motoarele de cautare (si anume, Google). Apoi, utilizand aceasta perspectiva pentru a clasifica site-ul web in functie de termenii pe care ii cauta utilizatorii puteti obtine vizibilitate in primele pozitii a motorului de cautare. SEO este unul dintre principalii factori de trafic organic (neplatit) catre site-urile web.

Cu SEO, puteti clasifica cuvintele cheie pe care le cauta utilizatorii pentru a gasi companii precum a dvs. Acest lucru inseamna ca va puteti ridica deasupra concurentilor dvs. in cautarea organica si puteti genera mai mult trafic catre site-ul dvs. si canalele online. Exista un motiv pentru care 64% dintre specialistii in marketing investesc in optimizarea motoarelor de cautare.

Publicitate Pay Per Click – PPC

PPC este o forma platita de marketing digital in care difuzati anunturi si platiti o taxa pentru fiecare utilizator care face clic pe anuntul dvs. In timp ce PPC poate face o investitie initiala mai mare, este posibil sa vedeti rezultate mai rapide comparativ cu metodele de marketing organic.

Cele mai cunoscute platforme de publicitate PPC sunt Google Ads, Facebook Ads, Bing Ads si Instagram Ads, desi exista multe alte platforme disponibile. Cheia succesului cu PPC este vizarea publicului potrivit cu continut potrivit la momentul potrivit. Obiectivul dvs. este de a genera clicuri catre site-ul dvs., pagina de destinatie sau caseta de mesagerie pentru a transforma utilizatorii in clienti.

Marketing Video

87% dintre specialistii in marketing afirma faptul ca videoclipurile au crescut semnificativ traficul catre site-ul lor . Ca atare descoperim un mediu atragator si creativ. Marketingul video este unul dintre cele mai bune canale pentru a obtine vizualizari nu numai pe platforme precum YouTube, ci si pe social media si pe site-ul dvs. web.

In timp ce crearea de continut video de calitate necesita un pic de finete, cu siguranta poate da roade. Nu aveti nevoie de nici un echipament de lux – doar un dispozitiv de inregistrare, subiectul pe care doriti sa il acoperiti si (in mod ideal) un software de editare video precum iMovie (care este gratuit!). Apoi, puteti posta aceste videoclipuri pe site-ul dvs. web, YouTube sau Vimeo pentru a genera vizualizari si trafic.

Marketing Afiliat

Marketingul afiliat ar putea fi considerat mai mult o strategie de monetizare decat o strategie de marketing datorita faptului ca numai link-urile afiliate pot fi principalul motor al veniturilor pentru site-uri web. In esenta, marketingul afiliat permite site-urilor web sa castige un comision prin promovarea produselor sau serviciilor altor companii.

Pentru a incepe cu marketingul afiliat, pur si simplu gasiti un produs care va place, va alaturati programului de afiliere al companiei (daca au unul), promovati produsul catre altii si apoi castigati un comision pentru fiecare vanzare pe care o faceti. Puteti promova aceste produse pe site-ul dvs. web, pe retelele de socializare, prin e-mail sau direct catre consumatori.

Influentarea marketingului

Se spune ca marketingul influentatorului se intoarce inca din anii 1920, dar popularitatea sa a crescut cu siguranta odata cu introducerea fenomenului social media la inceputul anilor 2000. (Retineti ca s-ar putea sustine faptul ca retelele sociale au inceput inca din anii 1970, dar ,,retelele sociale” au devenit populare numai in perioada Facebook, Instagram si altele asemenea).

Pe scurt, marketingul de influenta implica parteneriatul cu persoane si marci cunoscute care vor promova produsele sau serviciile dvs. catre publicul lor existent. Marketingul pentru influentatori este puternic, deoarece majoritatea influentatorilor au un public de nisa foarte implicat. Si este foarte probabil sa cumpere produsele pe care influentatorul le promoveaza.

In 2018, au existat 3,7 milioane de postari de influentatori sponsorizati de marca pe retelele de socializare – un numar despre care se suspecteaza ca va creste pana in 2021. Marcile pot folosi marketingul de influentare in avantajul lor pentru a ajunge la un public tinta, pentru a castiga mai multi adepti ai retelelor sociale si pentru a genera vanzari.

Marketing Podcast

Podcast-ul este relativ nou si prezinta oportunitati interesante pentru companiile care doresc sa-si implice adeptii existenti si sa ajunga la noi segmente de public. Nu numai ca marcile isi pot promova podcast-urile pe retelele de socializare, dar Google lucreaza pentru a transcende vocea / podcast-urile pentru a genera trafic.

Pentru a lansa un podcast de succes, ar trebui sa acoperiti subiecte care sunt de interes pentru publicul dvs., sa furnizati informatii valoroase si sa includeti intotdeauna un apel la actiune convingator pentru a-i atrage pe ascultatori sa afle mai multe. Apoi, puteti utiliza multe dintre canalele de marketing din acest ghid pentru a va promova podcast-ul catre un public mai larg.

Concluzie Finala

Internetul ofera oportunitati aproape nesfarsite pentru companii, de a ajunge la mai multi clienti pe o varietate de canale online. De la SEO la social media si la e-mail marketing, aveti la dispozitie multe strategii de marketing digital care va pot largi aria de vizibilitate online a afacerii dvs. in cazul in care doriti sa generati mai mult trafic si sa generati mai multe vanzari.
Una dintre cele mai bune modalitati de a atrage mai multi clienti este de a converti utilizatorii care si-au exprimat deja interesul pentru marca dvs. De aceea, lista de vizitatori ofera urmarirea vizitatorilor site-ului pentru a va oferi o lista de noi clienti potentiali de pe site-ul dvs. in fiecare luna. Utilizati lista vizitatorilor impreuna cu site-ul web in curs si strategiile de marketing digital pentru a va scala afacerea in 2021.

Incepeti perioada de scalare gratuita a afacerii dvs. chiar acum!

Consultanta Gratuita

In timp ce sunteti aici!

98% dintre vizitatorii site-ului dvs. web pleaca fara conversie. Lista de vizitatori va permite sa va identificati si sa va reconectati cu acei vizitatori, astfel incat sa nu pierdeti niciodata o afacere! Primiti notificari periodice prin e-mail, vizualizati periodic traficul si cuvintele cheie utilizate de catre vizitatorii online direct pe telefonul dvs. mobil impreuna cu strategia finala de conversie online potrivita pentru afacerea dvs. Afla cum poti face asta completand formularul de Audit SEO Gratuit!

Consultanta Gratuita