Marketing Online, SEO, Strategii Online

HTTPS este important pentru mai multe motive decat SEO



Folosirea unui protocol de catre un site web – asa cum reiese din desemnarea HTTPS si prezenta unui certificat de securitate – este o prioritate pentru motoarele de cautare. Dar schimbarile recente in Google Chrome sunt importante si pentru browserele web.


HTTPS si comportamentul browserului

Google abordeaza provocarea de securitate pe web prin browserul Chrome. In aceasta saptamana, echipa Chrome a anuntat ca toate paginile web fara un certificat HTTPS vor afisa o eticheta „Not Secure” in Chrome 68, programata a fi lansata in iulie 2018. Anterior, eticheta „Not Secure” a fost rezervata paginilor cu formulare – campuri de text, cum ar fi parolele de conectare, cosurile de cumparaturi si casetele de cautare pe site-uri.


exemplu pagini http
Chrome 68 va afișa un avertisment „Not Secure” pentru toate paginile care nu au migrat în HTTPS.

In timp ce comportamentul browserului nu este considerat in mod obisnuit marketing de cautare naturala, acesta are impact asupra perceptiei cautatorilor asupra calitatii companiei dvs.

Cautarea naturala este o modalitate excelenta de a expune mai multi oameni la marca dvs. si de a reaprinde interesul fata de cei care deja cunosc acest lucru. Experienta pe care o intalnesc in timpul vizitei pe site-ul dvs. va crea o impresie puternica.

Vazand un avertisment in browserul lor ca site-ul nu este securizat poate semna ca este riscant sau de calitate scazuta. Ar putea determina cautatul sa plece si sa aleaga un concurent. Mai mult decat atat, o crestere a sumelor rapide ar putea declansa in motoarele de cautare o scadere a clasamentelor, pe baza prezumtiei ca cercetatorii nu gasesc ceea ce doresc.

Astfel, o modificare a etichetei de securitate pentru un browser pe scara larga, cum ar fi Chrome, ar putea afecta performanta cautarii naturale.

In plus fata de avertismentele Chrome ridicate, Safari si Firefox, celelalte browsere de top, ofera si semnale de securitate in barele de adrese.


Clasament Boost
Google a fost mult timp vocal in efortul sau pentru un internet mai sigur.

Clasamentul Google al pozitiei asociate cu HTTPS se bazeaza exclusiv pe literele „HTTPS” din adresa URL, spre deosebire de existenta unui certificat valid. Aceasta inseamna ca si paginile nesigure ar putea primi un rang in clasament daca se vor marchiza in spatele unei notatii HTTPS. Acest lucru pare a fi un efort destul de slab de la gigantul de cautare, dar se pare ca a decis sa se concentreze asupra altor domenii ale algoritmului.

Cu toate acestea, in lumea competitiva a optimizarii motorului de cautare, chiar si un mic impuls in clasament ar putea sa va ofere un avantaj fata de un concurent si sa creati venituri suplimentare din cautarea naturala.

Bing, cel de-al doilea motor de cautare cel mai mare din lume pe dispozitive desktop si mobile, combina securitatea site-ului ca o chestiune de alegere a proprietarului, mai degraba decat un semnal de clasament. Bing nu ofera, in mod obisnuit, un boost pentru HTTPS.


Migrarea la HTTPS
Migrarea la HTTPS nu este la fel de simpla ca achizitionarea unui certificat de securitate. Totul, de la imagini la linkuri catre redirectionari 301, este implicat. Procesul este adesea complicat.

O mare parte din complicatii implica SEO, deoarece migratia ar trebui sa pastreze clasamentele organice. Ar trebui tratata ca orice alta modificare a adresei URL sau migrare tehnica . Motoarele de cautare considera HTTP si HTTPS URL-uri diferite. Astfel, HTTP si HTTPS pot fi indexate simultan si pot crea continut duplicat care concureaza pentru clasamente si imparti legaturi intre diferitele versiuni ale site-ului.

Ca atare, asigurati-va ca inregistrati si verificati in Consola de cautare Google si in Bing Webmaster Tools versiunile HTTPS ale site-ului si toate subdomeniile – inclusiv www si non-www. Motoarele de cautare utilizeaza aceste instrumente pentru a va trimite mesaje despre performanta site-ului dvs. si abilitatea de a accesa crawlerele, ceea ce va fi extrem de important pe masura ce migrati.


Author


Avatar

Mario Grigorescu

Mario este Consultant in Marketing pentru Afacerile Mici si Mijlocii, cu o experienta de peste 10 ani in mediul online. Tocmai a preluat un nou proiect pentru un arhitect din Grecia si a ajutat mai mult de 20 de antreprenori si Start-Up-uri sa-si dezvolte afacerile in mediul online. Este extrem de comunicativ, are o experienta dovedita si foarte accesibila pentru orice tip de afacere. In plus, ca experienta, stie un pic despre Windows, Tehnologia Mobila si mai nou este pasionat de SEO :-)