Stiati ca marketingul prin e-mail are aproximativ 40 de ani? Primul e-mail de marketing a fost trimis acum aproape 40 de ani de un agent de marketing pe nume Gary Thuerk de la Digital Equipment Corporation. Thuerk a trimis un e-mail promovand compania sa catre aproximativ 400 de persoane, ceea ce a generat o crestere uriasa a e-mailurilor.

Astazi, e-mailul este mai puternic ca oricand, cu atat mai mult cu cat brandurile au trecut la canalele digitale si la comunicatii odata cu aparitia pandemiei Covid19. Peste 55% dintre specialistii in marketing au raportat ca primesc cel mai bun ROI din campaniile de e-mail marketing.

In cercetarile efectuate de Seventh Sense, aproape jumatate dintre participantii la sondaj au declarat ca intentioneaza sa trimita mai multe e-mailuri pentru a comunica cu clientii si potentialii ca urmare a crizei Covid.

Email Marketing

Potrivit HubSpot, specialistii in e-mail marketing trimit cu 27% mai multe e-mailuri decat inainte de pre-coronavirus. Platforma de marketing LiveIntent a lansat recent date care arata angajamentul buletinelor de e-mail a crescut, de asemenea, in timpul pandemiei, cu rezultatele cele mai mari pentru buletinele de e-mail care acopera finantele (43%), stirile dificile (38%) si cumparaturile (83%).

Statistici de marketing prin e-mail

S-a dovedit ca marketingul prin e-mail functioneaza de nenumarate ori in ceea ce priveste rentabilitatea investitiei mai mare, implicarea clientilor, loialitatea fata de brand si multe altele. Aruncati o privire la unele dintre aceste statistici uimitoare despre performanta e-mailului:

  • Specialistii in marketing care utilizeaza campanii segmentate observa o crestere a veniturilor cu pana la 760%. (Campaign Monitor, 2019)
  • 78% dintre specialistii in marketing au inregistrat o crestere a implicarii prin e-mail in ultimele 12 luni (Not Another State of Marketing, 2020)
  • 31% dintre comerciantii B2B afirma ca buletinele informative prin e-mail sunt cea mai buna modalitate de a sustine clientii potentiali. (Content Marketing Institute, 2020)
  • 80% dintre profesionistii in afaceri cred ca marketingul prin e-mail creste fidelizarea clientilor. (Emarsys, 2018)
  • 59% dintre respondenti spun ca e-mailurile de marketing influenteaza deciziile lor de cumparare. (SaleCycle, 2018)
  • 59% dintre comercianti spun ca e-mailul este cea mai mare sursa de rentabilitate a investitiei. (Emma, 2018)
  • Pentru fiecare 1 USD cheltuit, marketingul prin e-mail genereaza 32 USD in ROI. (Oberlo)
  • Ratele de conversie pentru e-mailuri sunt mai mari decat media sociala, traficul direct si cautarea. (Smart Insights)
  • 81% dintre companii afirma ca e-mailul determina achizitia clientilor si 80% pentru pastrare. (Emarsys)
  • Ofertele prin e-mail determina cumparatorii sa cheltuiasca 138% pe achizitii. (Disruptive Advertising)
Email Marketing

Specialistii in marketing doresc sa imbunatateasca personalizarea

Una dintre imbunatatirile care trebuiesc aduse marketingului prin e-mail este abilitatea de a personaliza e-mailurile, asa cum au afirmat 67% dintre specialistii de la eConsultancy si cercetarile Upland Adestra .

e-mail marketing

Integrarea datelor continua sa fie cea mai mare provocare pentru companiile care incearca sa implementeze personalizarea in conformitate cu 51% dintre respondenti.

Marketingul prin e-mail este cel mai comun canal de personalizare, cu toate acestea, in cercetarile efectuate de Ascend2, specialistii in marketing au convenit ca e-mailurile personalizate sunt cele mai eficiente, dar si cele mai dificil de implementat.

e-mail marketing

Intr-un studiu de cercetare din 2018 realizat de Evergage, specialistii in marketing utilizeaza personalizarea in urmatoarele moduri:

76% – Mesaje personalizate sau promotii in functie de segmentul de public
51% – Recomandari de produse sau continut in functie de segmentul de public
49% – Mesaje de e-mail personalizate la timpul petrecut

e-mail marketing

Aproximativ 90% dintre consumatorii americani au declarat faptul ca ei considera personalizarea marketingului, cum ar fi e-mailurile personalizate, ,,foarte” sau ,,oarecum” atragatoare. (sursa)

Consultati aceste statistici suplimentare despre personalizarea e-mailurilor

  • E-mailurile cu ocazia zilei de nastere pot genera cu 342% mai multe venituri pe e-mail decat e-mailurile promotionale standard. (Experian)
  • Mesajele personalizate de e-mail marketing tind sa genereze un ROI mediu de 122%. (Instapage)
  • Titlurile subiectelor de e-mail personalizate au potentialul de a genera rate de deschidere cu aproximativ 50% mai mari decat titlurile subiectelor de e-mail standard. (Oberlo)

In alte cercetari realizate de Janrain si Blue Research, 96% dintre consumatori afirma ca primesc informatii sau promotii gresite. Repercusiunile pot fi costisitoare, avand ca rezultat pierderea clientilor si un mare succes in pierderea abonatilor.

Potrivit cercetarii, consumatorii au afirmat ca tipurile de targetare gresita includ urmatoarele:

  • 71% au primit ,,O oferta care arata clar ca nu stiu cine sunt.”
  • 51% au primit ,,Informatii mixte intre diferite metode de comunicare”.
  • 41% au vazut ,,greselile facute in legatura cu informatiile de baza despre mine”.

Consumatorii se asteapta ca marcile sa cunoasca si sa actioneze rapid atunci cand primesc comunicari gresite si inconsistente. 94% dintre consumatori au intreprins una sau mai multe dintre aceste actiuni:

  • 68%: Stergeti automat e-mailurile
  • 54%: dezabonati-va de la e-mailuri
  • 45%: clasificati e-mailurile ca ,,junk” sau ,,spam”
  • 29%: Este mai putin probabil sa cumpere produse
  • 13%: vizitati site-ul web mai rar
  • 10%: nu mai vizitati niciodata site-ul web

In mod clar, e-mailul este un instrument extrem de eficient pe piata de astazi pentru a ajunge la consumatorii care fac tot mai multe cumparaturi online si utilizeaza canale digitale pentru a interactiona cu marcile. Daca nu au facut deja acest lucru, marcile vor trebui sa puna in aplicare procese pentru a integra datele pentru a oferi tipurile de comunicari personalizate dorite de consumatori.

Sunteti interesat sa aflati mai multe despre metodele de abordare in e-mail marketing si solutiile de implementare?

Apasa aici pentru a afla mai multe