Consultantul in marketing online este de obicei considerat un termen vag pentru companii. Au existat mai multe conceptii gresite despre consultantul in marketing ca profesie, precum si un rol de consultanta in lumea marketingului.

De zeci de ani, consultanta a fost conturata ca servicii de afaceri, cu un accent traditional pe managementul organizational. Cu toate acestea, firmele de consultanta au trebuit sa evolueze pentru a ajunge din urma lumea afacerilor aflata in schimbare, ceea ce a dus la avansarea serviciilor lor de consultanta in vanzari si marketing. In plus, agentiile de marketing si publicitate si-au avansat serviciile de consultanta si au adaugat noi domenii precum transformarea digitala, automatizarea, analiza datelor impreuna cu serviciile de consultanta pentru branding.

Cu toate acestea, fortele independente din lumea marketingului digital au inceput sa schimbe termenul oferind consultanta extrem de specializata in canale precum: SEO, social media, marketing de continut si PPC.

Care este definitia consultantului in marketing online?

Termenul ,,consultant in marketing online” este identificat ca specialist in marketing cu experienta, cu abilitati avansate in tehnologiile digitale, ganditor strategic cu abilitati analitice avide si cativa ani de experienta in gestionarea canalelor de marketing si stabilirea campaniilor de branding si achizitie. Consultantii sunt angajati de companii pe baza de contract sau ca freelanceri pentru a rezolva probleme de marketing sau pentru a efectua activitati de cercetare si audit.

In principal, consultantii independenti sunt acceleratori rapizi si rentabili pentru initiativele de marketing digital. In plus, consultantii ajuta la avansarea canalelor de marketing digital, a tehnologiei de marketing si a canalelor mass-media cu plata. Conform statisticilor din Raportul Linker, industria serviciilor de consultanta in marketing din Statele Unite ale Americii se estimeaza ca va ajunge la 46,1 miliarde de dolari pana in 2021.

consultanta in marketing online

Definitia consultantei in marketing a evoluat de-a lungul anilor. Unul dintre principalele motive care stau la baza acestei schimbari este vasta expansiune in tehnologie si retele sociale. Ca urmare, metodologia de marketing si aplicatiile au fost afectate, iar canalele digitale au inceput sa apara si sa inlocuiasca canalele media traditionale.

Aceasta schimbare a adus o noua generatie de marketeri digitali nativi care au remodelat marketingul pentru a ajunge din urma revolutia social media. Mai mult, experienta online si obiceiurile de cumparare au fost in centrul schimbarii, iar comportamentul consumatorului este in continua schimbare.

Cercetare vs Activare

In ultimii ani, startup-urile au fost inaintea “jocului” si s-au mutat rapid cu idei revolutionate in marketing digital cu abordari centrate pe client. Prin urmare, conceptul de consultanta in marketing a avut noi roluri in mediul de afaceri.

Cultura startup-urilor a fost afectata de ideea de mentorat si de beneficiile sale. Asa s-a intamplat si in consultanta in marketing, iar consultantii au inceput sa functioneze ca si consilieri externi pentru companii. Cu toate acestea, firmele si agentiile de consultanta inca joaca rolul traditional de consultanti, cu cercetari mai extinse in ceea ce priveste capacitatea.

Treptat, rolul consultantului in marketing online se schimba, iar agentiile se indreapta spre transformari tehnologice si angajeaza specialisti in marketingul digital specializat pentru a ajuta companiile la nivel de executie si tehnologie.

Startup-urile au avut sfere si termeni diferiti, deoarece mentoratul a inceput sa modeleze ideea de consultanta ca o nevoie de afaceri. Cu toate aceste tendinte, consultanta in marketing nu a fost declarata sau identificata in mod explicit. Cu toate acestea, nevoia unui consultant in marketing online profesionist a crescut rapid, iar companiile au inceput sa constientizeze mai mult aceasta necesitate.

Ce fac consultantii in marketing online?

O parte din dilema consta in a avea obiective fara a sti cum sa faci sau de ce? Cheia intelegerii consultantilor in marketing online se bazeaza pe patru factori:

  1. Consultantii ajuta la incertitudine: rolul principal al consultantilor este de a identifica problema. Definitia rolului de consultant este descrisa de termenul insusi. Proprietarii de afaceri si departamentele de marketing tind sa contacteze consultantii profesionisti atunci cand trebuie sa gaseasca solutii eficiente pentru problemele lor de marketing.
    Pe scurt, nu este critic daca afacerea nu a reusit sa identifice in mod clar problema. Aceasta este sarcina consultantului in a investiga, identifica si furniza ideile.
  2. Consultantii transforma marketingul: angajarea unui consultant in marketing online este diferita de angajarea unei agentii sau a unui agent in marketing cu norma intreaga. Cea mai mare valoare a consultantilor este de a oferi schimbarea pe care o cauta afacerea. Nu este vorba despre a face treaba, ci despre investigarea obiectivelor de marketing, procesele si monitorizarea.
    Cea mai mare valoare a consultantului in marketingul online este sa aduca schimbarea departamentului de marketing de la restructurare si recrutare la stabilirea de noi obiective strategice si planul de optimizare a canalelor de marketing digital.
  3. Consultantii sunt parteneri: spre deosebire de angajarea unei agentii, consultantii sunt liberi de conflicte, birocratie, cheltuieli generale, politici corporative. Acestea servesc drept consilieri si se aliniaza la obiectivele afacerii, fiind orientate spre rezultate. Parteneriatul cu consultantii permite managerilor de afaceri sa aiba un expert extern care sa analizeze performantele de marketing si abordarile strategice. Marele beneficiu al acestui partener este ca se afla in afara tuturor cercurilor de conflict.
  4. Consultantii imbunatatesc cunostintele: incorporarea unui expert in marketing digital la bord este principalul obiectiv pentru proprietarii de afaceri. Dobandirea de cunostinte avansate si experienta tehnica practica este principalul motiv pentru care companiile au nevoie de un consultant profesionist. Consultantul serveste in domenii critice si extrem de avansate, cum ar fi optimizarea canalelor media cu plata, publicitatea programata, strategia social media, automatizarea marketingului si campaniile de generare de clienti potentiali.
    Avantajul este masiv pentru companiile care utilizeaza fie o echipa de marketing interna, fie o agentie din cauza experientei extinse a consultantului. Cu alte cuvinte, este un “plug” si joaca un rol in capacitatea de a antrena si educa abilitatile interne.

In esenta, aceste valori esentiale a ceea ce poate face consultantul in marketing pentru a reorganiza departamentul de marketing online si pentru a oferi cunostinte avansate, sunt declansate de necesitatea de a scala afacerea si, cel mai important, de a monitoriza strategia de marketing.

De ce rolul consultantului in marketing online devine important pentru companii?

  • Competitia devine tot mai grea  In lumea online, totul devine extrem de competitiv. Toata lumea concureaza pe retelele sociale si pe motorul de cautare Google. Potrivit Facebook, exista peste 80 de milioane de intreprinderi mici care folosesc instrumentele gratuite de afaceri ale Facebook. Noile generatii de consumatori online schimba toate teoriile obiceiurilor de cumparare. Concurenta in acest mediu necesita avansarea jocului si angajarea celor mai bune creiere pentru a castiga competitia. Cu toate acestea, achizitionarea de profesionisti cu norma intreaga in marketing digital, cu abilitati avansate, poate fi costisitoare si problematica.
  • Marketingul digital se schimba … Rapid  Marketingul digital nu mai este la fel ca inainte. Retelele sociale isi schimba in mod constant algoritmul, iar partea de acoperire organica este aproape terminata. Platformele de marketing online devin din ce in ce mai sofisticate si mai complexe cand vine vorba de gestionare si de reclame platite. Tehnologia cu crestere rapida se indreapta spre AI si invatarea automata. Chiar si consumatorii de pe fiecare canal se schimba rapid, iar utilizatorii Facebook nu sunt la fel ca acum 3 ani. Cu cat generatia Z este mai mare, cu atat schimbarea comportamentului, a continutului, a creativitatii si chiar a mediilor este mai mare. Schimbarea aplicatiilor de socializare, a algoritmilor si a calendarelor personalizate declanseaza o directionare mai complexa. Companiile trebuie sa se miste mai repede sau altfel, tactica lor de campanie va fi depasita si ineficienta.
  • Lipsa abordarilor strategice   Cea mai frecventa greseala in care se incadreaza afacerea este realizarea de marketing fara o strategie. In mod ciudat, am intervievat sute de companii de toate marimile si, in majoritatea cazurilor, cele mai mari probleme de identificat este lipsa abordarilor strategice. In timp ce unele companii au avut echipa si agentiile la bord ani de zile, totusi nu a existat aproape nici o strategie solida. Departamentele si diviziunile au lucrat in medii de lucru separate, iar controlul a fost ineficient. Este adevarat ca a avea o strategie de marketing eficienta nu este o sarcina usoara pentru companii din mai multe motive. Unele dintre aceste motive sunt legate de managementul afacerii si de rotatia ridicata a pozitiilor de marketing. Prin urmare, consultanta in marketing joaca rolul principal al companiilor pentru a determina cea mai buna abordare strategica si pentru a utiliza o viziune experta pentru a analiza date si perspective pentru a construi o strategie.
consultanta in marketingul online
  • Lacune intre obiective de marketing si afaceri  Decalajele dintre obiectivele de marketing si de afaceri sunt cele mai mari puncte de suferinta pentru conducerea superioara. Problemele comune variaza in functie de tipul de afacere. Cea mai frecventa problema in B2B este o neconcordanta intre operatiunile de vanzari si marketing. La marile corporatii, lacunele ar putea fi cauzate de diviziile de proces si marketing izolate. Alinierea marketingului la obiectivele organizationale nu este o decizie asa cum s-ar putea parea. De obicei, este nevoie de o multime de investigatii, resurse si analize de date pentru a ajunge la o situatie finala. Aici apare postul de consultant ca resursa externa care are viziunea strategica si experienta in marketing. In timp ce echipele interne pot avea un proces si un cadru solid, consultantul in marketing online poate ajuta la furnizarea de experiente extinse.
  • Marketingul si vanzarile incompatibile  Relatia de marketing si vanzari este intotdeauna descrisa ca ,,misiune imposibila” . Startup-urile incearca sa rezolve aceasta problema combinand-o in diviziune de crestere. In cele din urma, cea mai mare provocare se bazeaza pe conflictul dintre cele doua departamente. Acum exista investitii uriase in tehnologie pentru a organiza procesul care ne permite sa urmarim calatoria clientilor si sa stabilim contributia. CRM-urile si cloud-urile de marketing au incercat sa rezolve aceste probleme prin implementarea de urmarire si automatizare sofisticate. Salesforce, HubSpot si Marketo au fost jucatorii cheie in domeniu si au reusit sa ofere solutii eficiente pentru urmarirea clientilor potentiali si a clientilor. Aparent, pentru a organiza sarcinile si a construi consistenta in procesul care nu se limiteaza la tehnologie, este vorba de alegerea Tech Stack-ului potrivit si de configurarea eficienta a procesului. Un consultant cu experienta va poate ajuta in planificarea si executarea transformarii. Prin urmare, furnizorii de cloud marketing au tendinta de a angaja echipe de consultanta pentru a ajuta corporatia la transformare si formare.
  • Incapacitatea de a evalua performanta de marketing  O parte din cea mai mare schimbare din lumea marketingului digital o constituie datele. Urmarirea a schimbat industria si performanta este convertita in diagrame si tabele cu numere si valori foarte specifice. Cu toate acestea, este cunoscut in mod obisnuit pentru majoritatea specialistilor in marketing, ca marketingul in unele cazuri, cum ar fi clientii potentiali organici si construirea marcii, necesita tactici pe termen lung. Problema este greu de descris, dar echipele de marketing tind sa-si petreaca toate eforturile in raportare decat sa creeze idei creative. Evaluarea performantei este o problema care poate fi rezolvata prin integrarea consultantei cu strategia si operatiunea de marketing. Configurarea KPI-urilor si tablourilor de bord automatizate in timp real pot rezolva problemele raportarii care necesita mult timp. Pentru a implementa tabloul de bord si KPI-urile coerente, procesul ar trebui sa implice o strategie analitica de marketing pentru a evalua datele si a proiecta tablourile de bord de marketing.
  • Procesul si tehnologia de marketing subdezvoltate Tehnologia este o provocare majora pentru toti specialistii in marketing si se reflecta in gestionarea procesului. Aprofundarea tehnologiei poate avea variante interminabile si exista peste 5000 de instrumente de marketing pe piata. Provocarea pentru marketing se bazeaza pe modul de a gasi cea mai buna abordare pentru a selecta tehnologia care functioneaza si pentru a conecta punctele prin construirea unui proces eficient. Procesul necesita mai mult decat imputernicirea oamenilor cu tehnologia, este vorba de oameni pe primul loc. Aici vine rolul de consultant de a revizui situatia si de a determina tehnologia bazata pe cea mai importanta care este omul. Furnizarea de echipe personalizate de experti in functie de nevoile companiei este unul dintre cele mai mari avantaje ale unui consultant de marketing la bord. Este o cale rapida, directa la obiect, si exemple vii din centrul departamentului de marketing.
  • Resurse de marketing scumpe  Vanatoarea de Head-Expert este cel mai important pas pentru a construi un marketing de succes. Dobandirea abilitatilor potrivite de marketing digital este ceea ce face diferenta in fiecare marca pe care o vedem online. Potrivit lui Steve Jobs, oamenii potriviti nu trebuie sa fie gestionati, deoarece stiu ce sa faca. Cu toate acestea, intr-o lume concurenta, nu este o sarcina usoara sa-ti permiti cele mai bune talente in marketingul online de pe piata. Initial, angajarea unui consultant are mai multe avantaje rentabile, cum ar fi negocierea si contractele cu jumatate de norma la distanta. Contractul este de obicei asociat cu rezultate si sarcini specifice atribuite. Potrivit unui sondaj realizat de Credo , rata orara medie pentru consultantii in marketing online din intreaga lume este de 140,29 USD pe ora, in timp ce 41,25% dintre consultantii din intreaga lume percep mai putin de 100 USD pe ora.
rata cost consultant marketing online 2019

Zona de expertiza

In lumea digitala, consultantul complet este destul de rar. Cu toate acestea, exista intotdeauna consultanti care sunt extrem de capabili in domenii specifice pe baza experientelor si abilitatilor lor demonstrate. In consecinta, este important ca intreprinderile sa aleaga un consultant pe baza prioritatilor si obiectivelor strategice ale acestora.

Consultanta in marketing online combina o lista lunga de domenii datorita complexitatii lumii digitale. Prin urmare, este important sa se defineasca aici unele dintre cele mai importante categorii de luat in considerare.

  • Cercetare de piata: desfasoara cercetari de piata pentru a identifica oportunitatile, analiza competitiva, analiza personalitatii clientilor si tendintele media digitale
  • Consultanta de marca: ofera indrumari pentru strategia de branding, pozitionarea, imaginea de marca si mesajul de marketing
  • Consultanta in strategia de marketing: Elaboreaza si implementeaza o strategie de marketing bazata pe obiective si buget si resurse alocate
  • Consultanta in managementul marketingului: studiaza procesul de marketing si ofera recomandari pentru structura, recrutare, roluri si proces
    UX Design si analiza CRO: Ruleaza analiza site-ului web pentru a studia traseul online a clientilor si a dezvolta un plan de optimizare
  • Consultanta SEO: Furnizeaza Audit SEO, analiza SEO, cercetare cuvinte cheie si plan de optimizare
  • Consultanta social media: defineste strategia social media, optimizeaza canalele, configureaza strategia sociala platita si planul de campanie
  • Consultanta Google Ads: desfasoara Auditul PPC, analize de performanta, integrare tehnica si planul de optimizare
  • Strategia de marketing pentru continut: Furnizeaza strategia de continut si implementeaza calendarul de continut, marketingul de intrare, fluxurile de lucru prin e-mail
  • Consultanta in tehnologie de marketing: Analizeaza nevoile de tehnologie in marketing si dau directia de configurare a instrumentelor de automatizare si AdTech
  • Consultanta in analiza marketingului: Dezvolta strategia de analiza in marketing , integreaza datele de marketing, furnizati un cadru de analiza a datelor si proiecteaza tablouri de bord de marketing

Companiile cu echipe digitale interne stabilite pot fi prea adancite in probleme nesolutionate corespunzator pentru a-si da seama unde se afla slabiciunea lor. S-ar putea sa fie lipsa imbunatatirii tehnologiei de marketing sau deplasarea in jurul lacunelor de strategie in loc de a intreprinde actiuni intensive si de a reconstrui abordarea lor.

In consecinta, intreprinderile sunt constiente de situatia riscanta care ar putea aparea prin pierderea oportunitatilor in cota de piata sau pierderea pozitionarii marcii din cauza lipsei unei acoperiri eficiente de marketing sau a unui control ineficient al performantei. Prin urmare, cautarea unui consultant profesional de marketing digital este o completare pentru echipele interne si agentiile digitale.

In timp ce echipele si agentiile interne pot ajuta companiile sa execute si sa urmareasca planul de marketing digital, consultantii pot oferi intotdeauna cel mai bun ajutor in construirea unei strategii eficiente si pot oferi cercetari imbunatatite asupra lacunelor si pot oferi consultanta in tehnologia de marketing. In timp ce taxa orara ar putea fi mai mare decat o agentie obisnuita, consultantii profesionisti creeaza mai multa valoare decat percep. In plus, companiile le pot retine doar cateva ore in fiecare saptamana sau luna, reducand astfel costurile generale.

Potrivit feedback-ului de la mai multi recrutori si site-uri web independente, majoritatea proprietarilor de afaceri se bazeaza pe marketingul online pentru a-si creste profitabilitatea si cota de piata. Desi exista o multime de specialisti in marketing online care isi pot crea si gestiona SEO si retelele de socializare, rezultatele sunt de obicei dezamagitoare si concurenta devine din ce in ce mai puternica.

Proprietarii de afaceri cauta in mod activ furnizori de solutii care sunt experti pe piata pentru a va oferi sfaturi privind strategia si valorile de conversie. Astfel ca, chiar si un consultant de marketing freelance scump poate economisi bani si reduce costurile campaniilor ineficiente si a publicitatii platite.

Doresc Servicii Profesioniste de Marketing Online