Branding, Consultanta, Noutati, Strategii Online

Ce este GDPR si cum ma afecteaza?




Ce este GDPR si de ce am primit un e-mail de la Google Analytics despre el? Ce ar trebui sa fac cu el?

Este posibil sa fi primit recent un e-mail legat de contul dvs. Google Analytics, anuntandu-va ca trebuie sa ajustati setarile de colectare a datelor pentru a va conforma cu GDPR. Daca nu ati auzit de GDPR pana acum, probabil ca veti primi un e-mailul curand.


Ce este GDPR?

GDPR este regulamentul general privind protectia datelor, care vine din UE si din tarile asociate. Scopul sau este de a face in sfarsit o corelare juridica despre modul in care sunt utilizate datele personale si despre faptul ca personale care detin aceste date pe le obtin prin interactiunea cu site-urile online.

Instantele au decis ca persoanele fizice sunt proprietarii datelor lor, nu corporatiile (sau site-urile) care colecteaza datele.
Prin urmare, acestea trebuie sterse in mod regulat, astfel incat clientii sa nu fie nevoiti sa contacteze in mod constant site-urile pe care le-au vizitat si sa le solicite stergerea datelor personale.

Cine ar trebui sa stergem datele despre vizitatorii online? Buna intrebare.



Google Analytics si GDPR: Cum ma afecteaza?

Deoarece Google este o entitate globala, a urmarit acest proces la fel de strans ca si procesele din jurul sau, ceea ce acum se defineste ca si: “dreptul de a fi uitat”.

Cu cativa ani in urma, Google Analytics a introdus capacitatea de a colecta date demografice si de localizare. Singura cerinta de a participa la acest studiu de caz a fost ca proprietarii sa confirme printr-un formular online ca politicile site-urilor web au notificat clientii sai ca datele lor pot fi utilizate in totalitate.

Acum Google isi da seama ca pastrarea acestor date in permanenta, in special pentru site-urile si clientii europeni, expun aceste persoane la un risc imens de incalcare a normelor GDPR.

Aici intra in joc proprietarul site-ului web si clientul Google Analytics care explica de ce ati primit e-mailuri anonime sau cu un continut pe care nu l-ati aprobat anterior.

Google a decis ca toate datele personale ale utilizatorilor sa expire la 26 de luni de la data la care au fost colectate. Acestea includ date demografice si de localizare, dar nu includ elemente cum ar fi sesiunile si completarea obiectivelor online.

In loc sa forteze respectarea tuturor clientilor in mod egal, Google ofera fiecarui proprietar de site web posibilitatea de a schimba setarea implicita de la 26 de luni la altceva.



Ce trebuie sa faci?

Daca sunteti o companie cu sediul in SUA sau daca nu aveti clienti europeni, aveti optiunea de a o schimba inapoi optiunea: “nu expira automat”.
Cu toate acestea, optiunea devine o sarcina manuala pe care trebuie sa o faceti singur, pe care Google sa o poata inregistra si identifica.
In esenta, aceasta optiune elimina minusul de pe Google si il pune pe site-ul dvs. web.

Ceea ce ar trebui sa faci? Nu este recomandat sa treci cu vederea acest aspect!

Daca aveti sau intentionati sa aveti vizitatori europeni pe site-ul dvs. web, este necesar sa va consultati cu avocatul dvs.
De asemenea, trebuie sa luati masuri pentru a va asigura ca aceste date nu sunt inregistrate in alta parte decat in Google Analytics.

Trebuie sa actionati repid!
25 mai este data la care Google va incepe sa expire/inlature datele care sunt mai vechi de 26 de luni!


Aveti o intrebare despre SEO sau proiectul dvs. online pentru Mario?
Completati acest formular sau utilizati #AskAgentPromovator pe canalele social media.



Author


Avatar

Mario Grigorescu

Mario este Consultant in Marketing Online pentru Afacerile Mici si Mijlocii, cu o experienta de peste 10 ani in acest domeniu. Tocmai a preluat un nou proiect pentru un arhitect din Grecia si manageriaza 5 proiecte online in acest moment si a ajutat peste 50 de Start-Up-uri sa se dezvolte in mediul online. Este extrem de comunicativ, are o experienta dovedita si foarte accesibila pentru orice tip de afacere. In plus, ca experienta, fiind in pas cu tehnologia este fascinat de tehnologia mobila si VR360 iar mai nou este pasionat de SEO :-) Tu poti fi urmatorul client fericit! Contacteaza-l chiar acum!