CONTENT MARKETING, EMAIL MARKETING, INTERNET MARKETING

Cum sa pui la punct o campanie de Email Marketing



Intreaba orice expert din domeniul marketingului care sunt cele mai eficiente moduri de a-ti promova brandul, iar cuvintele “Email marketing” sau “Newsletter” se vor numara cu singuranta printre raspunsurile lui. Email marketing-ul este in primul rand una dintre cele mai accesibile metode din punct de vedere financiar da a transmite un mesaj clientilor tai. Pe de alta parte, sa ii convingi pe useri sa iti dea adresa lor de mail este o misiune ceva mai complicata.  
  1. Trebuie sa le oferi ceva la schimb, fie ca acest lucru inseamna un produs cadou, o reducere sau un preview atunci cand vei lansa un nou feature .  Un formular sau un pop-up pe site-ul tau te pot ajuta in acest sens (spre exemplu: „Completeaza formularul, apasa pe butonul de subscribe si vei avea 10% reducere pentru prima ta comanda”), iar cu cat vei putea sa culegi mai multe date despre utilizatorii tai cu atat vei putea sa faci newslettere mai atractive pentru ei. ( spre exemplu: Oferta speciala de ziua utilizatorului)
  2. Odata ce l-ai captat pe utilizator in mrejele businessului tau online, ai face bine sa-l faci sa se simta bine-venit. Trimite-i un mail in care sa ii multumesti ca a apasat pe butonul de subscribe si explica-i pe scurt la ce se poate astepta in newsletterele pe care va urma sa le primeasca.
  3. SegmentatieRevenim un pic la pasul 1 si la partea de colectare a datelor utilizatorului. In functie de datele pe care le-ai cules despre utilizatorii tai iti poti segmenta lista de subscriberi in vari moduri:sex, varsta, locatie, adresa de email, data inregistrarii, useri care au efectuat comenzi in trecut,etc. Astfel vei putea personaliza newsletterele, vei evita situatii cu care subscriberii tai nu vor sa se confrunte ( spre exemplu: barbati care primesc newslettere despre produse cosmetice) si rata lor de succes (click rate, conversion rate) va fi mai crescuta.
  4. Pentru a avea un click rate bun, iti trebuie un open rate pe masura, acest subject linelucru inseamna ca trebuie sa iti convingi subscriberii sa iti deschida newsletterele. Tocmai de aceea, subiectul newsletterului – implicit primul lucru pe care il vede utilizatorul tau in inbox – trebuie sa fie cat se poate de convingator. Da-le un mic indiciu privitor la ce se afla in newsletter, dar nu da totul din casa. De asemenea, este foarte important sa treci de filtrul de spam. Un bounce rate crescut este semn de neprofesionalism si multe servicii care pun la dispozitie platforme de email marketing iti pot suspenda contul daca ai un bounce rate crescut sau un numar mare de “report as spam”. Cuvintele precum “free”, “gratis”, “ieftin”, “$” sunt de evitat.
  5. Acum ca i-ai convins pe subscriberi sa iti deschida newsletterul, trebuie sa ii aduci la tine pe site. Acest lucru il poti face doar daca aspectul emailului este unul placut. Daca i-ai trimis clientului un newsletter in care e doar o bucata mare de text, atunci poti sa iti iei adio, nu mai deschide nimic de la tine in veci. Ai nevoie de un element vizual care sa ii capteze atentia, sa-l dea pe spate si sa il convinga sa dea click, o poza, un gif, un banner – reprezentativ pentru tema newsletterului/campaniei. Vizualul, alaturi de un mic element de copy:un slogan catchy sau o prezentare scurta si jucausa reprezinta reteta pentru succes. Nota bene: Cu cat ai mai multe elemente pe care clientul tau poate da click cu atat sansele de a-l aduce pe site si de a face conversii vor fi mai mari. Fiecare nume de produs, poza, logo ar trebui sa-l trimita pe utilizator catre o pagina dedicata.
  6. Sa nu trimiti niciodata un newsletter fara sa-l testezi in prealabil!Toate platformele de pe care poti trimite newsletter iti vor permite sa trimiti un test. Verifica in browserul tau cum arata, daca toate linkurile functioneaza si NU UITA sa te uiti si de pe telefonul mobil.Trebuie sa iei in calcul faptul ca multi utilizatori vor deschide respectivul mail de pe un smartphone, in consecinta newsletterul tau trebuie sa aiba un aspect impecabil atat pe deskop cat si in versiiunea pe mobil.
  7. Tine un calendar al campaniilor pe care le-ai trimis! Este foarte important sa stii ce ai trimis, cand calendar al campaniilorai trimis, dar in special cui ai trimis. Niciun utilizator nu vrea sa primeasca acelasi mail de doua ori!Daca a vazut deja o data mailul de la tine, indiferent daca i-a placut ce a vazut sau nu, a doua oara nu va dori sa vada acelasi lucru. Din fericire, platforme precum Mailchimp iti permit sa trimiti acelasi newsletter doar persoanelor care nu l-au deschis prima data, daca vreu sa fii insistent. In orice caz, newsletterele trebuie trimise cu regularitate, altfel utilizatorii vor uita ca au dat subscribe si se vor dezabona.
Pe langa toate cele mentionate, cel mai important este ca newsletterele tale sa reflecte personalitatea brandului tau, pentru ca, la urma urmei asa ti-ai atras clientii de la bun inceput, nu? Si daca le mai dai din cand in cand cate un voucher cadou, toata lumea va fi fericita. Cum sa pui la punct o campanie de Email Marketing  

 Doresti si tu o campanie de email marketing eficienta? Te pot ajuta chiar acum!

hire me

 

If you want to do a full audit SEO or MARKETING CONSULTATION for FREE, please follow this link: http://agentpromovator.ro/get-a-quote/

 

Author


AvatarAvatar

Mario Grigorescu

If you are interested in improving your small business’s marketing strategy planning, Mario Grigorescu is the small consulting freelancer to look into. Not only do they provide great marketing strategy tools and services, but they will focus on detecting your business goals and increasing the productivity and success for Small Businesses, Entrepreneurs and Non-profits with focus, clarity and soul.